Eldrift tror jag kommer snart.(Finns ju redan att köpa)
Zero crossarna verkar ju funka bra.
Håkan
Du menar MTB cyklar med elmotor?
Jo det lockar ju.
Synd bara att man blir frånåkt av en crosmoppe med dragen plugg...
Eldrift tror jag kommer snart.(Finns ju redan att köpa)
Zero crossarna verkar ju funka bra.
Håkan
... typ gsx 550 eller nåt... Har för mig att jag såg nåt i nån tråd här på forumet...
Det låter ju som framtiden, men det lär inte bli något alls av den enkla anledningen att efterfrågan saknas. Vem vill betala mer för en sporthoj eller glidare som har mindre av allt det som gör de roliga att köra? Bara en väldigt liten grupp köpstarka entusiaster.Eldrift tror jag kommer snart.
Är ni galna i huvvet.. de har ju vart minus här hela dagen..
KAAAAAAAAAALLT att åka!
Håller med.Hur ser det ut för direktinsprutning på hojmotorer? Tycker inte man hört nåt om det.
Launch control som håller varvtalet på det optimala för en rivig start!
Yamaha hade redan -81.Automatiskt återgående blinkers!? Det har jag haft på mina senaste BMW-hojjar? Tror jag iaf.
Nästa vecka kommer frambringa 5-6 plus enligt yr.no. Då kan du köra om mig med Duken när jag rastar fulhojen som du gjorde för inte allt för länge sedan... . Tror det var du iaf... mellan Broddetorp-Varnhem.
-
För övrigt är nog ABS nästa grej att bli standard först. Konstigt att det inte kommit på bred front på MC än... Borde varit standard för 5 år sedan, minst.
Annars gillar jag el. justerbar fjädring. Skulle vara mums på min stelbensducce...
Edit: Elhoj acceperar jag endast när den har autentiskt ducceljud och torrkoppling. Tills dess kan miljöpartisterna behålla den.
Elbil och moppe dock, visst.
Jag har inte sett det ännu på något fordon, men jag skulle vilja se typ progressiva bromsljus på alla fordon.
Inte bara två steg med olika styrka/intensitet men steglös från vanliga röda bakljuset till en riktigt ilsket glödande bromsljus så man ser att det faktikst händer något där framme när någon börjar bromsa in framför en.
Jag skulle bli bra mycket lugnare när jag blir tvungen att bromsa vid tex övergångsställen då.
Japp jag vart påkörd bakifrån när jag gjorde det för hundra år sedan men är fortfarande orolig att det inte syns att jag bromsar.
Det har gjorts tester med blinkande bromsljus.Fanns väl på någon nyare V70 alt. Audi om jag inte minns fel (läste detta runt 06-07) men det fick man inte ha för SBP då man kunde blända bakomvarnde med en stenhård inbromsning. Hittar inte artikeln och kommer inte ihåg i vilken tidning jag läste detta tyvärr.
Det har gjorts tester med blinkande bromsljus.
Snabbare blinkning ju hårdare du bromsar.
gav mycket gott resultat - dels uppmärksammar man blinkande ljus lättare än fast sken, dels förstod folk automagiskt betydelsen.
Tror att det är någon regel som bromsar (tihi) introduktionen.
Jag har inte sett det ännu på något fordon, men jag skulle vilja se typ progressiva bromsljus på alla fordon.
Inte bara två steg med olika styrka/intensitet men steglös från vanliga röda bakljuset till en riktigt ilsket glödande bromsljus så man ser att det faktikst händer något där framme när någon börjar bromsa in framför en.
Jag skulle bli bra mycket lugnare när jag blir tvungen att bromsa vid tex övergångsställen då.
Japp jag vart påkörd bakifrån när jag gjorde det för hundra år sedan men är fortfarande orolig att det inte syns att jag bromsar.
Du tänker nog på gpz550, de hade en wire från kopplingshandtaget som drog upp stödet om jag minns rätt.
gav mycket gott resultat - dels uppmärksammar man blinkande ljus lättare än fast sken, dels förstod folk automagiskt betydelsen.
Håller med.
Första direktinsprutade massproducerade bilmotorn kom väl -97 och det är väl mer eller mindre standard på alla bensinbilmotorer nu.
Varför måste MC-industrin ligga så långt efter?
Dieselcustoms.. Nog för att jag känner mig otrogen för att nightroden får det att rycka i roten men den dagen det finns en fet tvåliters turbodieselscustom att vrida omkring på så kommer jag vara så gammal att den kommer passa som en xl på min snopp(som en handske alltså)..
Men tyvärr lär väl susande elhojar hinna ta över marknaden innan des..
Antipunkadäck kanske? Ni vet såna som man kan köra på även om luften går ur, med uppbyggande gummiväggar inuti däcket... Finns ju redan till bil, och det är ju något värre att få punka på mc i viss hastighet... Så det kanske kunde vara nåt?
Jag skulle gärna (!) ha en bimota om det inte var så dyrt... grymt ball hoj!Det har ju funnits sådana både från Italien och Japan och de har ju inte gjort succé precis...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |