Någon med erfaranhet från FC-Moto.de?

Valinsky

Där makt finnes, finnes ingen frihet!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Yamaha FZX 750
philsson skrev:
1668856 Tycker det verkar som en schysst sida. Sökte lite här på forumet och läste att några här har beställt grejer därifrån så det blev ett Berik ställ :tummenupp
Är det några fler som har erfarenheter därifrån?. Jag beställde i måndags och undrar lite över hur lång tid det brukar ta att få hem grejerna och ja, allmänt om ni haft några problem med att beställa därifrån. Skulle det vara en skitsida så är jag för sent ute och fråga men jag har ju bara migsjälv att skylla. :hihi

Beställde en Caberg Solo i höstas. Det tog 5 dar, sen knackade UPS på dörren med paket å en önskan om ca 1.500 spänn (kontantbetalning med jämna pengar gäller eftersom UPS verkar sakna växelpengar). Vill oxå minnas att man efter beställning kan logga in å kolla hur långt ditt gods kommit i deras hantering (plock, utlev et.c.). Funkade kanon och var ungefär 500:- billigare än om jag had köpt i Sverige

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
79Andreas skrev:
1998743 Jag råder dig att åka och prova ställ INNAN du beställer från internet.
Jag provade ett gäng ställ innan jag hittade ett som fungerade, man kan inte chansa och riskera att få ett ställ där skydden kan flytta på sig då fyller det ju ingen funktion längre.
Jag är för övrigt 180 lång 85kg hyffsat tränad och har storlek 50 på mitt Dainese haku hade jag lyssnat på folk här på forumet hade jag aldrig trott att jag skulle köpa storlek 50, då hade jag tagit storlek 52 och det hade det blivit katastrof.
Jag är 183cm och 85 kg, och hyffsat otränad. Mitt Dainese T2 har till slut satt alla skydden på fel ställen. Knäkoppen sitter uppe på låret t.ex. när man sitter på hojen. Köpte en strlk 54 (också Dainese) och är mycket nöjd. Möjligen skulle jag haft lite större överarmar...

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Någon som ska beställa där ifrån nu i vår?

I så fall är jag gärna med på det.
Ska ha massa saker där ifrån, skinnställ, hjälm, ryggskydd, stövlar m.m.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Andre_A skrev:
2048760 Någon som ska beställa där ifrån nu i vår?

I så fall är jag gärna med på det.
Ska ha massa saker där ifrån, skinnställ, hjälm, ryggskydd, stövlar m.m.
Då frakten går på 140kr så förstår jag inte varför man skulle vilja gruppköpa.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Leverans till dörren på mindre än en vecka, det satt en lapp att de hade varit där, men efter diverse strul som inte kan skyllas på vare sig UPS eller Fc-moto, så hämtade jag själv prylarna hos UPS. Betalning vid uthämtning och de uppskattar att man har exakt jämna pengar. För "cash-on-delivery" tillkom det ungefär 6euro, utöver varans pris och frakten på 11 euro. UPS i Mariehäll/Bromma har öppet till 20.00 vardagar.

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
En liten fråga, i fredags beställde jag skinställ, stövlar, handskar och en hjälm från fc-moto. Innan jag beställde kollade jag med dem om de hade grejerna o lager. Det hade dem. men jag vet inte om de hade hjälmen i lager eftersom det inte var planerat att köpa den. Så nu till min fråga: När ni beställde, hur lång tid tog det innan ni fick bekräftelsen från UPS att dem motagit paketet?

EDIT: Fick ett mail från FC-moto precis sekunden efter jag skrev detta! :Bugar Beräknad ankomsttid: Imorgon! :tummenupp

Last edited:

LinKin

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 2007
Någon som köpt från fc-moto nyligen? funderar på att köpa hem en hjälm en agv stealth, läste i formuet att den var stor i storleken, har 57cm runt huve, och medium var 57-58, bör jag kasnke ta small då kasnke? den var 55-56, så jag e lite kluven för de verkar ju inte funka så smidig att skicka tillbaka grejer :p

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring