Någon med erfaranhet från FC-Moto.de?

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
philsson skrev:
Provade ett i Nässjö st 52 för att sedan beställa från FC-Moto men det jag fick hem var gnuttan större än det jag provade i butik trots samma storlek på papperet, kan hända att jag inbillar mig ifs. Mycket fina ställ. Köp!. :tummenupp

fick mitt idag! Sítter också kanon, men jag tyckte också att det satt lite lösare :va
Dessutom va knäppníngen olika mot de ja prova i Sverige.
Men allt va kanon. Rekomenderar också FC-MOTO.de :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Kenya skrev:
fick mitt idag! Sítter också kanon, men jag tyckte också att det satt lite lösare :va
Dessutom va knäppníngen olika mot de ja prova i Sverige.
Men allt va kanon. Rekomenderar också FC-MOTO.de :tummenupp
medelmåttet är nog Feta i tyskland så har de "samma" storlek för att åtminstonde få behålla lite av självförtroendet :hihi

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Vad borde passa mig på 186/80kg vad gäller Berik? Dainese 52 passar mig fint på längden. Berik och Arlen Ness är ju rätt lika i design, är deras storlekar likvärdiga också?

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
-PLM- skrev:
Vad borde passa mig på 186/80kg vad gäller Berik? Dainese 52 passar mig fint på längden. Berik och Arlen Ness är ju rätt lika i design, är deras storlekar likvärdiga också?

Vad har du för storlek på midjan på jeans? 28-32 så passar ett arlen ness 52 bäst (smala i midjan). Om du har midja 32-34/36 passar nog berik 52 bättre. Jag har 33 i midjan och berikstället sitter som ett smeck! :tummenupp Arlen ness stället är lite vidare för låren än berik och på överdelan har jag upplevt dom ganska lika.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag har 33/34 i midjan, tack för tipsen! Hur lång är du? Jag är ju rätt lång, så de kanske är korta i grenen?

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
-PLM- skrev:
Jag har 33/34 i midjan, tack för tipsen! Hur lång är du? Jag är ju rätt lång, så de kanske är korta i grenen?

Jag är 181 och väger 71 och ett 50 sitter som sagt perfekt på mig. Har själv haft ett Dainese stl 50 och dom är ganska lika vad gäller längden (jag har inte märkt någon skillnad). Jag tror ett Berik 52 sitter som gjutet för dig! :tummenupp

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag är 188cm och har 33 eller 34 i storlek i midjan på jeans. Mitt Arlen Ness stl 52 sitter helt perfekt, möjligtvis lite kort i ärmarna bara.

H_sson

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
Ingen

riverman

Nylackad :)
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Ingen hoj
Det är Duells som kränger Berik.
Lista på återförsäljare finns på duells.se

/KLP/

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
KTM 560 SMR-07
Torlejf skrev:
Om man väljer att man ska betala vid leverans, vill dom då ha Euro eller kronor?

Mvh. David.

Jag fick hem jackan jag beställde idag, Arlen Ness 3298, och UPS ville ha kronor, i jämna pengar.

Classeboy

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Yamaha XJ6 -09
Beställde ett Alpinestars GPU den 12 Januari å de har inte kommit än =(
Efter jag mailat till dem tre ggr svarade dem till slut att de väntade få in dem förra veckan så de borde ju komma snart =)

MVH

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
KTM 560 SMR-07
Classeboy skrev:
Beställde ett Alpinestars GPU den 12 Januari å de har inte kommit än =(
Efter jag mailat till dem tre ggr svarade dem till slut att de väntade få in dem förra veckan så de borde ju komma snart =)

MVH

Jag hade lite mer flyt. Beställde i helgen och fick paketet för en halvtimme sedan. 48 timmar efter de skickade det.

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Har precis beställt 2 par handskar så får man se om det kommer fram nåt eller inte.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Steinmeister skrev:
Så nu undrar jag vart fan dom säljer dom i Sverige så man kan prova storlek. Mina mått är 192cm 85kg 33-34 midja = lång och smal, vilken storlek passar tror ni som köpt dom?

Jag är 188 och pendlar mellan 80-85 kg (lång och smal) provade storlek 52 satt bra över kroppen dock för kort för mig, jag valde en 54 men du behöver nog även en 56 pga längden...

ett riktmått, men prova stället i Sverige först

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...