Någon som vet något om den här killen?

Status
Ej öppen för fler svar.

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
Ingen expert på r1. Men har inte 04:an avgassystemet under sitsen bak. inte på sidan, och ser absolut inte ut som den på bilden.
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Blanco skrev:
Kan ju va så att han tagit in hojar från tyskland eller liknande..... Men hade jag bott i Helsingborg hade jag gärna åkt o kollat på hojen och skrivit upp ram och motornummer, för att få klarhet..... Blev själv av med en R1a förra sesången. Så jag kollar mer än gärna upp sånna grejer..... Vad har han mer sållt för bågar då?

sesongen.. :tuttar
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
R1 wannabe skrev:
Ja, du har rätt.
Bäst vi slutar titta på efterlyst.....vi kanske kan få reda på något vi inte vill veta :rolleyes:

Vet inte om jag tolkar dig korrekt nu men skit samma.
Det va en gång en kvällstidning(opålitlig javisst)som kollade med farbror blå
hur många brott hasse,gw och brynolf löst egentligen.Det va en fånig siffra.
Däremot skapar man masshysteri och diverse motsättningar i samhället.
Efterlyst produceras av företag med vinstsyfte.Därför väljer man intressanta case som triggar pöbeln(läs folket).tex coola rån och brutalt våld.
Våld och brott som underhållning funkar.Varför sitter vi annars och läser en sån här tråd.Fan,fattar inte ens att jag läser och skriver om skiten.
Sätter på mig dumstruten och skäms.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Slangan skrev:
Vet inte om jag tolkar dig korrekt nu men skit samma.
Det va en gång en kvällstidning(opålitlig javisst)som kollade med farbror blå
hur många brott hasse,gw och brynolf löst egentligen.Det va en fånig siffra.
Däremot skapar man masshysteri och diverse motsättningar i samhället.
Efterlyst produceras av företag med vinstsyfte.Därför väljer man intressanta case som triggar pöbeln(läs folket).tex coola rån och brutalt våld.
Våld och brott som underhållning funkar.Varför sitter vi annars och läser en sån här tråd.Fan,fattar inte ens att jag läser och skriver om skiten.
Sätter på mig dumstruten och skäms.
Ok, så alla övervakningskamerabilder är fake också:va
Det visste jag inte.

Skämtåsido....jag tycker programmet är bra, räcker med att de lyckas med ett enda fall för att jag ska tycka det är ok, för att inte tala om den som blivit drabbad och fått hjälp av efterlyst.

Att skapa masshysteri och motsättningar är säkert inte målet, men ser verkligheten ut som den gör så kan den nog få folk att fundera.
 

Dr.Bike

Guest
henlin skrev:
Det är väl inte så konstigt att folk har funderingar kring hans affärer? Det är uppenbart att hans historia om varför han säljer motorcyklarna (köper en hoj i början av varje säsong och säljer i slutet bla bla bla) är lögn, och något skäl måste han ju ha till att vilja undanhålla de faktiska omständigheterna kring ägandet. Att det skulle handla om stulna cyklar som annonseras öppet på Blocket är kanske mindre troligt, men en person som handlar med fordon i större volymer bedriver inte välgörenhet, något är det i de här cyklarnas historia som gör att de kan säljas till relativt låga priser och samtidigt ge honom en förtjänst, den som köper något av honom gör klokt i att ta reda på vad. Visst, sen har spekulationerna tråkigt nog fått väl mycket ton av både Kalle Blomkvist och rasism, men i grunden är det sunt att reagera när något inte står rätt till. Att tråka de som engagerar sig med kommentarer om klassens ordningsmän och liknande är däremot bara dumt, finns väl ingen av oss som tjänar på att oseriösa mchandlare får verka utan att ifrågasättas?

:bow

Ett sanningens ord som inte kunde sägas bättre.
Liteirriterande med folk som stör sig på att andra VILL diskutera uppenbara knepigheter.
Och just att tråka seriösa inlägg, vad leder det till?
Urvattning av sidan Herrejesus en del tål inte att det påpekas stavfel eller nånting förrän det tas till bröösttoner om ordningsmän och moralkärringar.

Håller till ÄMNET och låt eran person vara utanför, så leder alla diskussioner någonvart.

Återigen: Killen är helskum, och att renr och ramnummer stämmer i papperen betyder ju eg. ingenting.
Det är bara ett bevis på att den är straight i Sverige.

Men vet varifrån hojen kommer och hur det gått till med registrering?
Stulen i europa, fixade papper, sen import till blåögda svenska myndigheter, som regar den rakt av.

Fråga: finns det nåt internationellt register för efterlysta fordon?
Typ Interpol eller nåt där man kan knappa in ramnummer t.ex och se om hojen är lyst?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top