Någon som vet något om den här killen?

Status
Ej öppen för fler svar.

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Slangan skrev:
Veckans hasse aro-tråd.Att ni orkar.Kör lite mer hoj eller ngt istället för att
datanörda fram såna här efterlystkonspirationsteorier.Köper gärna hoj billigt av folk som heter achmed eller abdullah.Man kollar bara regbev mot ram,motornr.Provkör liket och sliter och drar lite i alla ändar.Är jag nöjd så handlar jag.punkt slut. Get a life!!!!

Jag kunde inte ha sagt det bättre. :)
 

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr600rr 04
Slangan skrev:
Veckans hasse aro-tråd.Att ni orkar.Kör lite mer hoj eller ngt istället för att
datanörda fram såna här efterlystkonspirationsteorier.Köper gärna hoj billigt av folk som heter achmed eller abdullah.Man kollar bara regbev mot ram,motornr.Provkör liket och sliter och drar lite i alla ändar.Är jag nöjd så handlar jag.punkt slut. Get a life!!!!


Fy fan va bra sagt.... :Bugar
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Jag tror att vi har många här på S-hoj som varit ordningsmän i skolan.
 

sne_snopp

va i helvete!!
Gick med
8 Apr 2005
Ort
nynäs
Hoj
husaberg fe400e
Kawwa skrev:
EEh, Sami är väl ett vanligt namn i Finland! Och inte bara på Romer...
ja men det e väl skitsamma man kan väl sno saker fast man kommer från finland eller? och va i helvete! är romer för nåt?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
sne_snopp skrev:
och va i helvete! är romer för nåt?
De som kallas zigenare om man ska vara lite mindre politiskt korrekt.
 

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
636
Det är väl inte så konstigt att folk har funderingar kring hans affärer? Det är uppenbart att hans historia om varför han säljer motorcyklarna (köper en hoj i början av varje säsong och säljer i slutet bla bla bla) är lögn, och något skäl måste han ju ha till att vilja undanhålla de faktiska omständigheterna kring ägandet. Att det skulle handla om stulna cyklar som annonseras öppet på Blocket är kanske mindre troligt, men en person som handlar med fordon i större volymer bedriver inte välgörenhet, något är det i de här cyklarnas historia som gör att de kan säljas till relativt låga priser och samtidigt ge honom en förtjänst, den som köper något av honom gör klokt i att ta reda på vad. Visst, sen har spekulationerna tråkigt nog fått väl mycket ton av både Kalle Blomkvist och rasism, men i grunden är det sunt att reagera när något inte står rätt till. Att tråka de som engagerar sig med kommentarer om klassens ordningsmän och liknande är däremot bara dumt, finns väl ingen av oss som tjänar på att oseriösa mchandlare får verka utan att ifrågasättas?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
henlin skrev:
Att det skulle handla om stulna cyklar som annonseras öppet på Blocket är kanske mindre troligt, men en person som handlar med fordon i större volymer bedriver inte välgörenhet, något är det i de här cyklarnas historia som gör att de kan säljas till relativt låga priser och samtidigt ge honom en förtjänst, den som köper något av honom gör klokt i att ta reda på vad.
Jupp. Det kan ju vara hojar som varit kraschade, eller importerade, eller... Eller...

Om den aktuella R6an skulle vara importerad så har han antingen pröjsat svensk moms, eller fifflat med mätaren, eller... Eller...

Om det nu är så att han importerar hojar och säljer dem finns det väl någon gräns för hur många man kan sälja per år innan det inte kan klassas som hobbyverksamhet längre?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Esquire skrev:
Om det nu är så att han importerar hojar och säljer dem finns det väl någon gräns för hur många man kan sälja per år innan det inte kan klassas som hobbyverksamhet längre?

Inte med tanke på att han tydligen inte skriver sig själv som ägare, har man några polare att använda sig av kan man ju ta in rätt många hojar.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Han importerar väl kanske? Eller så säljer någon firma ut hojar via honom. Det behöver inte va något konstigt.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Esquire skrev:
Jupp. Det kan ju vara hojar som varit kraschade, eller importerade, eller... Eller...

Om den aktuella R6an skulle vara importerad så har han antingen pröjsat svensk moms, eller fifflat med mätaren, eller... Eller...

Om det nu är så att han importerar hojar och säljer dem finns det väl någon gräns för hur många man kan sälja per år innan det inte kan klassas som hobbyverksamhet längre?
Den som är intesserad kollar upp reg-nummer via vägerket och polisen!
Är det en import så betalar man därefter :7peta
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Last edited:

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
och om han nu finular med hojarna kan ni hoppa upp och hajja att han även läser detta forum.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Slangan skrev:
Veckans hasse aro-tråd.Att ni orkar.Kör lite mer hoj eller ngt istället för att
datanörda fram såna här efterlystkonspirationsteorier........
Ja, du har rätt.
Bäst vi slutar titta på efterlyst.....vi kanske kan få reda på något vi inte vill veta :rolleyes:
 

drtoby

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Australien
Hoj
För tillfället KTM 450 EXC
Stulna hojar

Jag tycker det är sorgligt att det finns några som tror att denna "Sami" säljer ärliga hojar. Vakna upp gott folk, det rör sig om stöldgods och inget annat. Han är en total fuck-up som ska sitta bakom galler.
 

sammix

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
kba
Hoj
R1-02 krash & stunt en R1 03 pose edition
ja heter sammi o ja e varken finne eller zigenare handla med stulna bågar gör ja inte det heller :) kommer säkert vara lätt för mig att sälja min r1 nästa år eller :död tur att man inte bor i skåne
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top