Nån som följer utvecklingen i Ukraina?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Inte säkert oljan kommer att sina ännu på ett tag. Det råder delade meningar om skifferoljan, men många tror att USA snart är världens största producent igen och att man snart börjar exportera.

Det är även seriösa diskussioner att exportera naturgas (LNG) från USA till Europa. Skiffergasen är en verklig grej på energisidan, och det finns mycket i Polen.

Ja, vissa säger så, andra säger motsatsen. Bägge lägren gör allt för att sprida budskapet om den egna tron.

Betraktar man sedan hur framför allt usa agerar militärt så pekar det väldigt entydigt i en och samma riktning.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ja, vissa säger så, andra säger motsatsen. Bägge lägren gör allt för att sprida budskapet om den egna tron.

Betraktar man sedan hur framför allt usa agerar militärt så pekar det väldigt entydigt i en och samma riktning.

Skiffertekniken är en ganska ny sak. Noterar vi att USA var ljumma inför Libyeninsatsen och haltar i Syrien så bör skifferoljan vara på g på allvar. :fakta

Nej, jag tror faktiskt att det är marinbasen på Krim. Han var rädd att mista den, och han var rädd för NATO där istället. Han sa så i sitt tal, att det lämnade södra Ryssland vidöppet.

Ukraina är inte lika viktigt för gasleveranser längre då man nu har en pipa i östersjön och skulle bygga en till i annan sträckning.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[h=1]Ukraine leader Turchynov warns of far-right threat[/h]
http://www.bbc.com/news/world-europe-26784236

_73874601_73874600.jpg
Hundreds of Right Sector activists protested outside parliament in Kiev
Continue reading the main story [h=2]Ukraine crisis[/h]

Ukraine's interim president Olexander Turchynov has condemned the ultra-nationalist Right Sector, saying the group is bent on "destabilisation".
Right Sector activists blocked the parliament (Rada) building in Kiev on Thursday night and smashed windows.
They blamed the interior minister for the killing of a Right Sector leader.
Meanwhile, ousted President Viktor Yanukovych has called for a national referendum to determine each region's "status within Ukraine".
He fled to Russia last month after massive demonstrations against him and clashes between protesters and police in which more than 100 people died. The Kremlin says the new government in Kiev came to power illegally.
"As a president who is with you with all my thoughts and soul, I urge every sensible citizen of Ukraine: Don't give in to impostors! Demand a referendum on the status of each region within Ukraine," said Mr Yanukovych, quoted by Itar-Tass news agency.
He denounced fresh presidential elections planned for 25 May.
_73874766_ukrrightsnewbodyafp.jpg
The Right Sector played a key role in the Kiev clashes that led to the removal of Mr Yanukovych
At a parliament session on Friday his successor, Mr Turchynov, called the Right Sector rally outside parliament "an attempt to destabilise the situation in Ukraine, in the very heart of Ukraine - Kiev. That is precisely the task that the Russian Federation's political leadership is giving to its special services".
Right Sector activists are furious over the death of Oleksandr Muzychko, better known as Sashko Bily, one of their leaders. The interior ministry said he died on Monday night in a shoot-out with police in a cafe in Rivne in western Ukraine.
Right Sector played a prominent role in the Kiev protests - and the clashes with police - which led to the removal of Viktor Yanukovych from power. Its main support base is in western Ukraine.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ryssarna står på gränsen klara för attack. Försörjingslinjer och allt klart. 50000 man. Ingen övning som ryssen själv hävdar.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Inte lätt att se skillnad på ultra-nationalister och ryska självförsvarsgrupper. :3freak

Läskigt med nationalismen modell ultras. På båda sidor.

Ryssar blir för övrigt bättre behandlade i Ukraina än i Ryssland om man avser mänskliga rättigheter. :rofl

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ryssarna står på gränsen klara för attack. Försörjingslinjer och allt klart. 50000 man. Ingen övning som ryssen själv hävdar.

Man brukar se om det är allvar på att något sånär rejäla sjukhuskompanier är med mobiliserade. Allt annat är att räkna till skrämsel o hot. Har dock ingen uppgift på det själv just nu, så länka gärna om ni ser någon sådan indikation.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Man brukar se om det är allvar på att något sånär rejäla sjukhuskompanier är med mobiliserade. Allt annat är att räkna till skrämsel o hot. Har dock ingen uppgift på det själv just nu, så länka gärna om ni ser någon sådan indikation.

Har du egna informatörer på plats?

Jänkarna verkar ha helt andra indikationer, men det är säkert bara hittepå.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Visst, en bra aspekt, men Putin hade ändå aktat sig mycket noggrannare för Bush som teoretiskt sätt definitivt skulle kunnat lägga sig i, vilket alla vet att Obama aldrig någonsin skulle våga.

De två frågorna har inget motsatsförhållande

En aning naivt att tro att Murikanska presidenter skulle agera emot administrationens koncensus.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har du egna informatörer på plats?

Jag betvivlar på inget sätt angående 50.000 man vid Ukrainska gränsen. Då skulle jag skrivit det. Att Rysslands intention inte är strid skulle kunna utläsas om endast en handfull sjukvårdare finns med och inte hela sjukvårdskompanier. Det är detta som jag säger mig inte ha information om utan ser Du någon info om detta så länka gärna då det är god info på vad som kan ske. Mitt sätt att se på uppladdningen med 50.000 man utan sjukvårdskompanier minst fyra kompanier med ca:150 man var känns mer som ett avancerat skådespel.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Visst, en bra aspekt, men Putin hade ändå aktat sig mycket noggrannare för Bush som teoretiskt sätt definitivt skulle kunnat lägga sig i, vilket alla vet att Obama aldrig någonsin skulle våga.

De två frågorna har inget motsatsförhållande
Bush lyfte ju inte ett finger när Ryssland gick in i Georgien, så varför skulle han ha gjort något när de tog Krim?

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Jag betvivlar på inget sätt angående 50.000 man vid Ukrainska gränsen. Då skulle jag skrivit det. Att Rysslands intention inte är strid skulle kunna utläsas om endast en handfull sjukvårdare finns med och inte hela sjukvårdskompanier. Det är detta som jag säger mig inte ha information om utan ser Du någon info om detta så länka gärna då det är god info på vad som kan ske. Mitt sätt att se på uppladdningen med 50.000 man utan sjukvårdskompanier minst fyra kompanier med ca:150 man var känns mer som ett avancerat skådespel.

Du har seriöst underskattad offerviljan!...Inte hos de som skall dö men hos Putin!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Av bilder och filmer att döma uppskattas ett par tusen soldater eventuellt fler ur den 22:a Spetsnaz brigaden befinna sig på Krim och mot gränsen till Ukraina. Detta är Putins personliga favorit soldater. Mest välutbildade soldater Putin kan ställa upp och utrustade med de modernaste vapen en rysk soldat kan uppbringa. Vilket kanske sätter situationen i en annat perspektiv.

Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.

Jänkarnas indikatorer missade helt ryssarnas upptakt och övertagande av Krim så...de har lite att jobba på för sin trovärdighets skull.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning