Steven Seagal e Chucken
Den enda "Chucken" är 80 talets actionrulle ikonen Chuck Norris.
View attachment 402672
Mer tänkt som, det här är en, men den andre då?
Så här i efterhand skulle det nog stått under i stället.
Demonstranter i Donetsk och Luhansk har krävt en folkomröstning, liknande den på Krim, om att ansluta sig till Ryssland.
De människor som ockuperat den regionala myndighetsbyggnaden i Donetsk har under ett stormöte beslutat att rösta för en ”deklaration om suveränitet för Donetsks folkrepublik”. Deklarationen sades bilda grundvalen för en framtida så kallad folkrepublik. Ockupanterna i Donetsk kräver att regionen håller en folkomröstning redan 11 maj om att skapa en folkrepublik, rapporterar Interfax enligt TT.
Men redan på måndagen utropade de cirka 120 ockupanterna en donetsk folkrepublik.
– Jag utropar skapandet av den suveräna staten Folkrepubliken Donetsk, säger en ryskspråkig talare i en video på nätet enligt BBC.
Ockupanterna kommer att begära hjälp av ”ryska fredsbevarande trupper” om Ukraina ”reagerar med aggression”, uppger Reuters.
Jag betvivlar på inget sätt angående 50.000 man vid Ukrainska gränsen. Då skulle jag skrivit det. Att Rysslands intention inte är strid skulle kunna utläsas om endast en handfull sjukvårdare finns med och inte hela sjukvårdskompanier. Det är detta som jag säger mig inte ha information om utan ser Du någon info om detta så länka gärna då det är god info på vad som kan ske. Mitt sätt att se på uppladdningen med 50.000 man utan sjukvårdskompanier minst fyra kompanier med ca:150 man var känns mer som ett avancerat skådespel.
De allra flesta begriper det.
Sluta curla!
Mycket intressant infallsvinkel.
Hur så? Är det förvånande eller intressant att en krigisk despot med en brutal militär övermakt för handen räknar med att förlusterna kommer att räknas på den militärt eftersatta motståndarsidan? F ö, i vilket krig har Rysslands/Sovjets krigförande ledare varit särskilt brydda över offer i de egna leden så länge målen nås?
Putin tror inte det blir några ryska offer och skulle det bli det skiter han i vilket, snarare får han"vatten på sitt kuvert".
Vatten på kuvert är väl ingen höjdare alls?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|