Nån som följer utvecklingen i Ukraina?

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Demonstranter i Donetsk och Luhansk har krävt en folkomröstning, liknande den på Krim, om att ansluta sig till Ryssland.

De människor som ockuperat den regionala myndighetsbyggnaden i Donetsk har under ett stormöte beslutat att rösta för en ”deklaration om suveränitet för Donetsks folkrepublik”. Deklarationen sades bilda grundvalen för en framtida så kallad folkrepublik. Ockupanterna i Donetsk kräver att regionen håller en folkomröstning redan 11 maj om att skapa en folkrepublik, rapporterar Interfax enligt TT.

Men redan på måndagen utropade de cirka 120 ockupanterna en donetsk folkrepublik.

– Jag utropar skapandet av den suveräna staten Folkrepubliken Donetsk, säger en ryskspråkig talare i en video på nätet enligt BBC.

Ockupanterna kommer att begära hjälp av ”ryska fredsbevarande trupper” om Ukraina ”reagerar med aggression”, uppger Reuters.

Intressant läsning. Tyvärr förstår jag inte att fondkurserna nästan helt återhämtat sig från kursraset i mitten på Mars.

Inom en månad borde Ryssland gått in som fredsbevarande styrka efter begäran från ockupanterna.

Jag betvivlar på inget sätt angående 50.000 man vid Ukrainska gränsen. Då skulle jag skrivit det. Att Rysslands intention inte är strid skulle kunna utläsas om endast en handfull sjukvårdare finns med och inte hela sjukvårdskompanier. Det är detta som jag säger mig inte ha information om utan ser Du någon info om detta så länka gärna då det är god info på vad som kan ske. Mitt sätt att se på uppladdningen med 50.000 man utan sjukvårdskompanier minst fyra kompanier med ca:150 man var känns mer som ett avancerat skådespel.

Mycket intressant infallsvinkel.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det krävs författningsmässigt en folkomröstning täckande alla röstberättigade i hela Ukraina för att godkänna att en del av landet ändrar tillhörighet. :mattias

:rofl

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mycket intressant infallsvinkel.

Hur så? Är det förvånande eller intressant att en krigisk despot med en brutal militär övermakt för handen räknar med att förlusterna kommer att räknas på den militärt eftersatta motståndarsidan? F ö, i vilket krig har Rysslands/Sovjets krigförande ledare varit särskilt brydda över offer i de egna leden så länge målen nås?

Putin tror inte det blir några ryska offer och skulle det bli det skiter han i vilket, snarare får han"vatten på sitt kuvert".

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Hur så? Är det förvånande eller intressant att en krigisk despot med en brutal militär övermakt för handen räknar med att förlusterna kommer att räknas på den militärt eftersatta motståndarsidan? F ö, i vilket krig har Rysslands/Sovjets krigförande ledare varit särskilt brydda över offer i de egna leden så länge målen nås?

Putin tror inte det blir några ryska offer och skulle det bli det skiter han i vilket, snarare får han"vatten på sitt kuvert".

Vatten på kuvert är väl ingen höjdare alls? :7peta

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Satellitbilder visar en betydande rysk militär förstärkning längs gränsen mot Ukraina och Putin hotar stängs gasen till Europa rapporterar nyheterna idag.

Miljöpartiet satsar på ickevåldsförsvar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Frankrikes president beskrev igår risken för krig i Europa, ja kanske hela Europa. Kalla kriget är även tillbaka.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Upptrappning, minst två dödade idag.
Ukrainas tf president använde sig av ord som krig och angriparen Ryssland..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning