Nyteknik skrev:Bannlyst?
Arbetslös, han har förmodligen ingen hemdator.
gladh
Nyteknik skrev:Bannlyst?
brinckis skrev:1. Tips!!! Fråga istället för anta. Så om jag inte begriper vad ni skriver har jag då rätt att anta en massa saker? Är det så du menar?
2. Varför måste någon vara okunning ... än en gång titta på färgskalan (tips!! finns det mer än svart och vitt)
3. Jag har tagit del av de förmåner Sverige har gett mig och skaffat mig en ganska bra och ovanlig utbildning på magister nivå. Någonting kan jag nog allt tillföra men om jag blir kvar i Sverige är en annan fråga.
4. Jag är iofs inte sjuk så ofta men jag åker buss och så, så jag belastar nog inte samhället speciellt mycket. Men visst det finns säkert någon där ute som kommer tjäna mer än mig och därmed betala mer skatt till Sverige.
Vart ville du komma? Var det mer substans i ditt inlägg än mina tidigare?
Där höll jag fan på att ramla ur stolenbrinckis skrev:3. Jag har tagit del av de förmåner Sverige har gett mig och skaffat mig en ganska bra och ovanlig utbildning på magister nivå.
gladh skrev:Arbetslös, han har förmodligen ingen hemdator.
gladh
Bingo skrev:Där höll jag fan på att ramla ur stolen
Utan att vara elak hade jag gissat på att du går i gymnasiet. Det du skriver är i det närmaste obegripligt.
Blackninja skrev:Någon som kan ge en bra motivering till att man skall betala högre procent skatt av sin lön för man tjänar mer. Det blir ju mer pengar iallafall...
Jobbar man bra förtjänar man mer enligt mig...
Nyteknik skrev:vad menar du med jobbar "bra"?
Blackninja skrev:Va??? Förklara dig är du snäll
Jag menar om en person tjänar 20´ t ex 35 % skatt så blir det ju 7´, men om man tjänar 40´ blir ju skatten det dubbla vid samma skattetabell. Varför ska man betala högre procentsats när man ändå betalar det dubbla? Inte kostar man samhället så mycket mer?
Vart tog din mening om sjuksköterskor vägen???
Nyteknik skrev:Jag förstår inte din fråga. Men min fråga trodde jag var enkel: vem jobbar "bra" och förtjänar mer?
Nyteknik skrev:Jag förstår inte din fråga. Men min fråga trodde jag var enkel: vem jobbar "bra" och förtjänar mer?
Jo, det kan det. Den länk Gladh länkar till antyder det eftersom den dels refererar till rapporter jag inte känner till, dels, i vart fall delvis, stöder din tes. Det här är inte frågor jag har skäl att följa dagligen och därför följer endast sporadiskt.The Svånk skrev:Ok men det kan ju inte bero på att dom studierna är grundade på arbetkraftsinvandringen under 60- och 70-talens högkonjunktur , knappast på den asylinvandring som skett under de senaste 10-15 åren.
Blackninja skrev:Någon som kan ge en bra motivering till att man skall betala högre procent skatt av sin lön för man tjänar mer. Det blir ju mer pengar iallafall...
Jobbar man bra förtjänar man mer enligt mig...
aci skrev:JEdit: Nu svarar jag för en total främlig för mig men om du syftar något alldeles så lite mot att han menade att invandrare(TM) ska tjäna mindre med hans inlägg så tycker jag bara du är ute efter felsägningar. Hur kommer det sig att om någon inte är tillräckligt artikulär och totalt korrekt i ett inlägg i dessa debatter så har han väldigt lätt att få en otrevlig stämpel på sig?
danneboy skrev:Förklaringen är att mer pengar = större förmåga att betala skatt. Skatteförmågan är det som också motiverar skatt på arv t.ex. Staten tycker att får man en massa stålar är det väl klart man vill betala mer skatt och hjälpa till att finansiera diverse saker i samhället Hur som helst så har Sverige, vid en internationell jämförelse, hög skatt på tjänsteinkomster. Men då ska man komma ihåg att för bara ca 20 år sedan var den progressiva skatteskalan ännu värre; man kunde få betala uppåt 70 % skatt på de sista slantarna. Så bättre har det blivit iaf.
Beror på vem som betalar mestBlackninja skrev:Om du och några vänner bestämmer er för att köpa en båt tillsammans (exempel, du kanske e sjösjuk? Vad vet jag?). Om ni ska ha samma rätt till att bruka den tycker du ni ska dela jämt eller efter vem som tjänar mest?
edit: stavfel
Blackninja skrev:Om du och några vänner bestämmer er för att köpa en båt tillsammans (exempel, du kanske e sjösjuk? Vad vet jag?). Om ni ska ha samma rätt till att bruka den tycker du ni ska dela jämt eller efter vem som tjänar mest?
edit: stavfel
Var faktiskt ännu värre än så. 85% kunde man åka på. Å andra sidan var avdragsmöjligheterna betydligt mer generösa än idag.danneboy skrev:...för bara ca 20 år sedan var den progressiva skatteskalan ännu värre; man kunde få betala uppåt 70 % skatt på de sista slantarna. Så bättre har det blivit iaf.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|