Nationaldemokraterna

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
brinckis skrev:
Men det är svårt att bemöta anklagelser som att man är rasist med annat än just förklara att man inte är rasist bara för att ... osv. Ingen anklagelse = ingen förklaring.

Men jag håller annars fullständigt med dig ...

Lev väl ... visst är livet underbart :banana

Personligen tycker jag egentligen att frågan om man är rasist eller inte är helt ovesäntlig. Det är snarare sakfrågorna som är värda att diskutera eftersom det trots allt är de som påverkar de man pratar om..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Återkommer till ämnet i tråden och vad jag hittade under rubriken "Det bästa från kampanjen i bilder" på Nationaldemokraternas hemsida. Proffsiga och medryckande bilder. Man förstår att det är våra mest reflekterande och klarsynta invånare som känner förtroende och sympati med ett sådant parti.

Bifogat

• 2004-02-07_3b.jpg
    2004-02-07_3b.jpg
    19 KB · Visningar: 46
  • 2004-02-07.jpg
    2004-02-07.jpg
    16.1 KB · Visningar: 50
  • 2004-02-19b.jpg
    2004-02-19b.jpg
    25.3 KB · Visningar: 42

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Nyteknik skrev:
Återkommer till ämnet i tråden och vad jag hittade under rubriken "Det bästa från kampanjen i bilder" på Nationaldemokraternas hemsida. Proffsiga och medryckande bilder. Man förstår att det är våra mest reflekterande och klarsynta invånare som känner förtroende och sympati med ett sådant parti.
Instämmer :tummenupp ... men är det någon i denna tråd som uttryckt sig så att de kan ses som anhängare av nationaldemokraterna eller det var bara allmän upplysning? :confused:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nyteknik skrev:
Man förstår att det är våra mest reflekterande och klarsynta invånare som känner förtroende och sympati med ett sådant parti.

...trots att vi står så långt ifrån varandra ideologiskt (jag och ND) så kan jag iofs inte säga att de där bilderna ser så värst märkvärdiga ut... Som väntat när det gäller ett ytterst litet "missnöjesparti"... Kna tänka mig att Pensionärspartiets hemsidas bilder inte är så väldigt mycket proffsigare..

[Edit 1:] Trots att jag säkerligen hade hamnat på den vänstra halvan så tycker jag inte proffs-foton på G Persson eller bilder påBo Lundgren heller för den delen är särskillt upphetsande...

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Återkommande till tidigare diskussion; Är det inte bättre att framföra sin egna åsikter som man själv står för och tycker är bra istället att klanka ner på någon annans åsikter? Detta blir ju precis som en valdebatt, där alla anklagar varandra för saker utan att själv berätta vad de själv vill.

Nu är jag inte Nationaldemokrat så ni vet det ... man måste vara tydlig här har jag märkt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
brinckis skrev:
Detta blir ju precis som en valdebatt, där alla anklagar varandra för saker utan att själv berätta vad de själv vill.
.

Gräver man fram tillräckligt mycket skit om motståndaren behöver man inte ha någon egen åsikt! *s*

Jag håller med. Man ska uttrycka sin egen åsikt och argumentera mot det de andra säger för att det ska ge något. Pajkastning kan man ägna sig åt någon annanstans.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Nyteknik skrev:
Återkommer till ämnet i tråden...

Jepp, och man har även små schysta slagdängor och uttalanden som:

"Vill du ha 60 miljoner turkar i EU"
"Sveriges problem med migration och kriminalitet, främst internationell sådan, numera är så allvarliga att de hotar landets existens."
"Europa och Sverige översvämmas av låglönearbetare och muslimer"
"Uppförande av moskéer med minareter bredvid Riksdagen kan gå snabbare än vi tror."
"Nationaldemokraterna sätter på att Europas länder kan behålla sina unika karaktärer och folken sina egenskaper" (?)
"I Sverige finns det drygt 400 000 muslimer som tagit sig in, trots statsgränserna."
"..vi har kanske snart en miljon muslimer i Sverige inom ett par år, istället för 400 000 som idag."
"du kan rösta på det parti som sticker ut och står för öppenhet och demokrati i alla frågor" :3freak

gladh

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
gladh skrev:

"Vill du ha 60 miljoner turkar i EU"
"Sveriges problem med migration och kriminalitet, främst internationell sådan, numera är så allvarliga att de hotar landets existens."
"Europa och Sverige översvämmas av låglönearbetare och muslimer"
"Uppförande av moskéer med minareter bredvid Riksdagen kan gå snabbare än vi tror."
"Nationaldemokraterna sätter på att Europas länder kan behålla sina unika karaktärer och folken sina egenskaper" (?)
"I Sverige finns det drygt 400 000 muslimer som tagit sig in, trots statsgränserna."
"..vi har kanske snart en miljon muslimer i Sverige inom ett par år, istället för 400 000 som idag."
"du kan rösta på det parti som sticker ut och står för öppenhet och demokrati i alla frågor" :3freak

gladh
De säger vad de tycker iallafall, det är ju alltid nått :D och sticker ut gör dem ju :D

Det är ju alltid lätt att skylla på någon annan för sina egna problem. Jag tror att problemet ligger hos vår "folkvalda" (ser det som ett skämt) riksdag och deras verklighetsuppfattning. Inte vilket ursprung folket har. Karl XI ville ju 1676, när han kom till Skåne, rensa Skåne på skåningar. Vi skulle deporteras till Svenska Baltikum. Då var det vi nu är det andra .... så om 300 år vem är det då? löjligt tycker jag.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
brinckis skrev:
....Inte vilket ursprung folket har. Karl XI ville ju 1676, när han kom till Skåne, rensa Skåne på skåningar. Vi skulle deporteras till Svenska Baltikum. Då var det vi nu är det andra .... så om 300 år vem är det då? löjligt tycker jag.

Du hör själv hur det låter... Hans idé då var lika enfaldig som ND:s är nu...

(Jag hävdar inte att du sympatiserar med någon av dem.. använder bara ditt exempel för att förtydliga en poäng..)

...Eller så flyttar vi alla skåningar till baltikum och ger deras jobb och bostäder till våra invandrare.. Kanske det blir fason på den delen av riket oxå! :rofl

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Absolut, det handlar om sunt förnuft. I den verkliga världen kostar saker och ting pengar. Resultatet av svensk svängdörrspolitik kanske du anser vara bättre? "Välkomna till Sverige, vi har reserverat plats i en betongbunker i gettot. Medtag gärna släkt och familj, alla får plats i gettot".

Tja, vad jag vet har jag aldrig försvarat den delen av svensk politik, hur man än vrider och vänder på det är den dock avgjort mer människovänlig än den danska "Elitmedborgare eller andra klassens medborgare beroende på var du kommer ifrån".

Fast du har rätt, det finns mycket som stinker inom svensk invandringspolitik.

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
korvgubbe skrev:
Du hör själv hur det låter... Hans idé då var lika enfaldig som ND:s är nu...

(Jag hävdar inte att du sympatiserar med någon av dem.. använder bara ditt exempel för att förtydliga en poäng..)

...Eller så flyttar vi alla skåningar till baltikum och ger deras jobb och bostäder till våra invandrare.. Kanske det blir fason på den delen av riket oxå! :rofl
Har ni inte plats ute i skärgården? :D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
korvgubbe skrev:
Trots att...tycker jag inte proffs-foton på G Persson eller bilder påBo Lundgren heller för den delen är särskillt upphetsande...

Men det hjälper att se trevlig ut för att vinna folks förtroende. Att jämföra ND´s partisekreterare nedan med Socialdemokraternas dito ger en fingervisning om partiernas respektive förståelse för hur kommunikation fungerar och en hint om deras allmänna kunskaper.

Bifogat

• 0000013_Rickard_Ekman.jpg
    0000013_Rickard_Ekman.jpg
    11.8 KB · Visningar: 14
  • Lars-Stjernkvist3_356px.jpg
    Lars-Stjernkvist3_356px.jpg
    33.2 KB · Visningar: 31
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
McRae skrev:
Har ni inte plats ute i skärgården? :D

Näe, tror kvoten för skåningar är full.. vi här i Sthlm måste tyvärr stänga våra gränser för att förhindra att inflyttningen av skåningar blir för stor. Vi måste ju ge de som redan finns här ett drägligt liv först. Och för att kunna det måste vi ju lära dem språket. Som de pratar nu kommer de ju aldrig få några riktiga jobb... Dessutom måste vi se till att de anpassar sig till vår kultur. Ligger ju Spettekakesmulor i varenda trappuppgång :lol

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nyteknik skrev:
Men det hjälper att se trevlig ut för att vinna folks förtroende. Att jämföra ND´s partisekreterare nedan med Socialdemokraternas dito ger en fingervisning om partiernas respektive förståelse för hur kommunikation fungerar.

Jag respekterar iofs Lars Stjernkvist men jag måste ju säga att det är lite Alfred E Neuman över honom!

...ochjag måste nog ändå drista mig att påstå att vi inte ska dömma bara för att ND:s ser ut som en dörrvakt. Då har vi ju sänkt våra egna argument till deras nivå. Det finns faktiskt snälla och smarta dörrvakter!...

Poängen är att börjar vi dömma efter utseende är vi ju precis lika långt ut på den tunna hala isen som de är..

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
korvgubbe skrev:
Näe, tror kvoten för skåningar är full.. vi här i Sthlm måste tyvärr stänga våra gränser för att förhindra att inflyttningen av skåningar blir för stor. Vi måste ju ge de som redan finns här ett drägligt liv först. Och för att kunna det måste vi ju lära dem språket. Som de pratar nu kommer de ju aldrig få några riktiga jobb... Dessutom måste vi se till att de anpassar sig till vår kultur. Ligger ju Spettekakesmulor i varenda trappuppgång :lol
Nu mena jag inte för mig!
Skulle ALDRIG få för mig att flytta till Tokholm :D

diesafe

Rocksteady Cool
Gick med
21 May 2003
Hoj
Ducce SS1000
gladh skrev:

[klipp]
gladh

Tagit sig in? :hihi Som jag har förstått det hela kan jag konvertera i princip när som helst...eller? :confused:

Mer off-topic här men problemet är inte att man tar emot invandrare utan att man inte lyckas utnyttja de möjligheter som nya svenskar innebär. Lyckas man med det så blir det en solklar "vinn-vinn"-situation (för att missbruka utrikiska uttryck) vilket man borde koncentrera sig på. För vem i Sverige har inte utomsvenskt påbrå? Försvinnande få.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
korvgubbe skrev:

:lol :lol

gladh

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
korvgubbe skrev:

Jag skulle vilja se en replik värd namnet på det inlägget! :tummenupp

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
Nyteknik skrev:
Jag skulle vilja se en replik värd namnet på det inlägget! :tummenupp

Så vi måste först gå i Fab Fives bögskola... Prata fiiiiiiiiint, köpa hyreskontrakt (!!!!) därefter betala vägtullar?????
:rofl :rofl :rofl
Nej tack! Står över!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM