Nej!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Gött, nu verkar det faktiskt som att vi svenskar inte har låtit oss skrämmas av Göran mfl. och därför röstat nej i stor utsträckning.

BRA!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Underbart! Hoppas det håller i sig bara.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vad kommer förändras om det blir ett JA då?

Vi får nya mynt och sedlar i vår plånbok eller?

Skulle hela samhället förändras, skulle poliser förlora sina jobb, skulle folk inte behöva glass framför dörren längre? Vem skulle förlora sitt jobb bara för att vi får en ny valuta? Kärringen inne på Forex? Folk reser lika mycket utomlands och kommer köpa yen och dollar som förr.

Om en Fanta kostade 1euro i tyskland men 1drachmer(ja, överdrivet) i Grekland höjdes priserna där bara för att en fanta är en fanta och kostar likadant överallt.

Finns fanta som kostar 2euro med :cool:

Faktiskt liiite trist att det blir ett nej. Nu får vi ju vänta hundra år till :(

750RR

Therudeboy

Guest
Har vi sakt A får vi säga B,men svenska folket är dumma nog att inte fatta det.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
pff, det är ändå inet fullt ut, vi har ju våra skatter och momser kvar, det är inet så att plötsligt hade vi bytt ut alltihop och alla levde lyckliga i alla sina dagar.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Tänkte bara flika in lite med några ord från en som har € och har haft det ett tag nu... Är ju då Ålänning...

Jag tycker att det var dåligt att det blev ett Nej. Jag tycker generellt sett att det verkar som om svenskar har väldigt dålig insikt i vad Euron skulle förändra. Ni kommer att få euro, det är bara en fråga om när, så varför dra ut på det?
I många av de nätenkäter jag läst har svaren varit chockerande! Vid frågor som tex. huruvida företagare kommer att få enklare eller svårare att avskeda folk i och med euron så har jag sett övervägande svar att de får det enklare! Vad skulle euron påverka det för?

Jag är ju då speciellt för euron i sverige i och med att vi ålänningar ofta reser dit och måste FORTFARANDE växla pengar, den där internationella valutan blev tydligen inte så där jättebrä nu när sverige skulle sätta mig på tvären. Äh, jag är bara en vilsen ålänning, men jag vill att Sverige ska införa euro.

Så det så. :tummenupp :tummenupp

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Härligt!! Fette grisen lyckades inte lura hälften denna gång.
skönt att se att man slipper skämmas över att vara svensk för en gångs skull.
Nästa steg tycker jag är en folkomröstning om invandring,det höll finnarna ja var det 85?

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Ja vi lär ju attackera danmark nu när det blev nej,knepigt att vi inte intagit norge dom har ju massa pengar och är ju inte med,attack imorgon?? fred är ett argument som stinker lång väg nåt man är dum om man ens lyssnar på.... är rätt säker på att d är större risk för krig när eu börjar gå dåligt o alla blir nationalistiska o tänker på sig själv.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Strider skrev:
Det handlar inte om Persson! Det handlar om fred i Europa, det handlar om att vara med och bestämma och inte stå utanför och se på och att inte kunna påverka.

Jag är såååååååå besviken på alla nej sägares inskränkthet och avsaknad av insikt och rädsla. :finger

det är ju bara gissningar, du har inte mer att komma med än nån på nej sidan, ingen vet var det skulle sluta i nåt av fallen.
Du kanske känner tat DU personligen skulle tjäna på det, men betänk att alla måste få avgöra för deras egen del och inte över hur du vill ha det.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Strider skrev:
Det handlar inte om Persson! Det handlar om fred i Europa, det handlar om att vara med och bestämma och inte stå utanför och se på och att inte kunna påverka.

Jag är såååååååå besviken på alla nej sägares inskränkthet och avsaknad av insikt och rädsla. :finger

Det är sorgligt att folk röstar nej. Och de sorgligaste är att ingen verkar ha en bra anledning till det, utan vill bara ha kvar vår krona. Vår krona är snart inte värt någonting. Företagen sticker utomlands, de drar inte in pengar hit mer.

Hur ska vi försörja landet om vi är helt utanför???

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Vilka företag ska dra utomlands? så här lät det 94 med vi måste gå med i eu annars flyttar alla företag,vi gick med o alla flyttade ändå.
D finns inga företag kvar att flytta vad ska det vara ica?ska dom sälja mat till oss på postorder sen då?
sen att vi har euro eller krona spelar ingen roll,i kina har dom inte euro o kommer inte att skaffa det heller,eller väntar du dig att vi ska sänka lönerna o arbetsgivar avgifterna till deras nivå när vi gått med så företagen kommer tillbaks hit?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hur ska vi göra det om vi är med?
som sagt vi har kvar våra höga skatter och omkostnader för företag i detta landet även om vi går med, hur ska vi kunna konkurera med dem?
Tycker mest det är JA sägare som försöker racka ner på andras uppfattning, vad är det som gör att ni tror ni förstår hur allt fungerar när inte ens de riktigt insatta kan säga nåt med säkerhet.
För övrigt finns chansen kvar att komma med, det lär inte vara för evigt nej, men hinner unionen krackeleras och rasa i kanterna vilket kan hända så är vi kanske bäst utanför.

Beno

Backwheel Demon;)
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Eller så var det så att mer än 56% fattade något och inte blev vilseledda och skyndade in i något osäkert. Inte 41% som såg bortom sin inskränkthet och vandrade resten av sina dagar i fred och frihet :D

Och vem fan vill ha något med Berlusconi att göra :kocko :finger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Strider skrev:
...Jag är såååååååå besviken på alla nej sägares inskränkthet och avsaknad av insikt och rädsla. :finger
Förlåt oss vår dumhet och inkränkthet, du vise :bow

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Holger skrev:
Vilka företag ska dra utomlands? så här lät det 94 med vi måste gå med i eu annars flyttar alla företag,vi gick med o alla flyttade ändå.
D finns inga företag kvar att flytta vad ska det vara ica?ska dom sälja mat till oss på postorder sen då?
sen att vi har euro eller krona spelar ingen roll,i kina har dom inte euro o kommer inte att skaffa det heller,eller väntar du dig att vi ska sänka lönerna o arbetsgivar avgifterna till deras nivå när vi gått med så företagen kommer tillbaks hit?

Jag var emot EU, men nu är vi med där. Och vara med i EU utan EMU är inte bra. Att företag flyttar förstår jag, skulle också mångdubbla vinsten om det gick.

Men om vi ställer oss helt utanför har vi inget inflytande. Och som du sa har "alla" företag flyttat. vad har vi då, inga pengar, inget inflytande. Låter lovande. Fast jag tror jag skall jobba utomlands igen om nåt år. Mindre skatt, högre lön för utbildat folk. Sverige kommer att få problem. För lång tid med sossar i makten.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha