Långdragen ”tycka/tänka tro sig veta” disskution det här.
Med risk för att trampa på några ömtåliga tår nu, men jag blev själv stoppad och bötfälld för fortkörning med bil igår. Och med tanke på att jag faktiskt körde för fort så är det ju bara att bita i det sura äpplet och pynta.
Skulle kännas både patetiskt och töntigt att lägga tid, ork och energi på att försöka undkomma något som jag faktiskt gjort mig skyldig till. Fan, kör man för fort vet man ju att man kan bli straffad för det, varför vara fjollig och börja böla om det efteråt? Man får väl ha ryggrad nog för att ta ansvar för vad man gör. Annars kanske det är läge att börja cykla eller nått
Sen skiter jag blankt i om polisen har eller inte har uppfyllt varenda rekommendation för hur dom ska utföra sitt jobb, för i slutändan så är det jag som får betalar boten i alla fall. Oavsett hur mycket man "hört från polare" eller läst i tidningar om folk som klarat sig undan så är det extremt ovanligt.
Och med det sagt så menar jag ju inte att jag är oförstående för er som vill hitta kryphål eller anser att det begåtts formella fel. Nästan avundsjuk på att ni har tid och ork att "hålla på"
Och framförallt så förstår jag er som körde helt lagligt och blivit bötfällda ändå