jag välte en kon i lågfartsbanan trots att den var den enkla varianten som ajg inte övat alls på, men han kunde se hur lugn, koncentrerad och noga jag var, jag bara fortsatte när det gick lite fel (som han sa innan att vad som än händer GÖR KLART)
ÄVEN supernoga med säkerhetsdelen, guidade honom muntligt och tydligt det han frågat om och det gillade inspektören, han tyckte jag var mycket noga och bra
vissa saker bad han om att jag skulle göra igen och gasa liite mer trots att jag sa at tjag höll hastigheten som krävdes
inspektören var mycket bra, lugn och han såg HELA helheten och det som är viktigast.
inte nervös alls sista veckan utan mest uttråkad ville ju få det gjort, men två veckor föra var jag sönderstressad för jag satte inte lågfarten på första försöket men så en vecka innan uppkörningen föll polletten helt ner och jag satte den 2 av 3gånger, dvs direkt de två första, på tredje blev jag lite för snabb och foten åkte ner
jag frågade faktiskt inspektören innan trafik delen vad som händer om man inte hör hans guidning då svarade han att då fick man vända på nått lämpligt ställe. Jag körde faktiskt fel, hörde inte och även om jag gjorde tecknet för att han skulle upprepa sig såg inte inspektören det.
När jag sen då åkte rakt i korsningen istället för svänga sa han bara
- vänd på lämpligt ställe.
jag var SUPERNOGA med att inte göra nån form av u-sväng i nån korsning utan svängde in på mindre väg i stan, in i en fickparkeringsruta, kollade omkring mig, blinkade och DÄR gjorde en u-sväng. Fick höra efteråt att DET var så bra gjort!
och jo jag var den enda som klara uppkörningen.
jag var noga med att ligga rätt i körbanan och VRIDA på huvudet för att visa att jag hade koll överallt. jag höll tillåten hastighet (inge småputtrande i onödan). släppte fram folk på övergångsställen.
sista han frågade efter uppkörningen var hur jag ser trafiken i mot på stora motorvägar, jag sa som det var att jag kollar Motet så fort jag ser det på avståndet(innan jag kör förbi)dvs HELA vägen så jag är beredd om en bil kommer och inte blir överraskad, han svarade- bra så gör jag med, man ska ha koll kontinueligt.
och efter det sa han- Det där gick ju bra
kom ihåg en sak. innan du börjar med konbanan, ta djupt andetag så du lugnar ner dig och fokusera på det du ska göra, så gjorde jag, ha INTE bråttom och gör du fel så gör klart, stanna inte och sucka utan fortsätt i lugn och ro.
och en viktig sak till när du kan sätta allt på 1:a och 2:a försöket så sluta träna mer den dagen, ta en tur på hojen med din lärare om du kör privat, då blir allt så mindre intensivt , du får en skön känsla av att du kan och du får även njuta av bara köra hoj.
Du fixar det