Återigen skitsnacket att det inte finns några alternativ!
* Förändra ditt körsätt och dina körvanor så kan du minska din bensinförbrukning.
* Köp en bränslesnålare bil.
* Använd hoj istället, de går oftast köra snålare än en bil.
* Köp en åkerlapp och framställ ditt eget biobränsle.
* Cykla om det är tillräckligt nära.
* Gå om det är tillräckligt nära.
* Ta bussen om det går, vilket det oftast gör även om man inte vill. Jag vet själv, jag hatar att åka buss.
* Ta den ökade kostnaden och bit ihop, samtidigt som du försöker tänka i ett lite större perspektiv.
Är det så att du fortfarande inte anser att det finns något alternativ till en törstig biljävel, ja då är det fortfarande ditt val att du hamnat i den situationen. Den dagen jag flyttar till nordpolen skall jag fan också stå för mitt val, det kommer inte låta "men alltså taxiflygen är så dyra nuförtiden, man måste tänka på oss som bor i glesbygden!"...
Kul att debatten ändrades till Stockholmare vs. Norrlänningar. Det finns fler glesbygder än den norrländska.
Urbanisering - som är en rätt så direkt följd av höjda transportkostnader - är jättemiljövänligt. Kolla bara på t.ex. Indiens storstäder, Kina eller Mexico City. Där snackar vi om att bensinpriset har slagit väl igenom.
Vem här tror att nöjesåkandet kommer minska bara för att priset höjs? Inte jag. Sist de höjde gjorde MP en undersökning som visade att efter höjningen så ÖKADE bilismen. Mycket märkligt.
Nej, jag tror inte på en höjning - en s.k. 'straffbeskattning' - däremot tror jag på belöning av miljömedvetet handlande. REJÄL bonus för inköp av miljöbilar - särskilt i storstadsregionerna, bilismen utanför är så marginell så den räknas knappt -, REJÄL skrotningsbonus av bilar äldre än 1990 t.ex., MER avdrag i deklarationen om man kör på E85 eller annat icke-fossilt bränsle, dumpa skatten på dieselbilar.
Morot har alltid gett bättre resultat än piska.
Trots bensinpriset så ser jag fler och fler jänkebilar på gatorna.
Lokalt fenomen?
Ofta som man ser nya(re) mustanger, firebird, chrysler 300, mm.
Det håller jag med om.Nej, jag tror inte på en höjning - en s.k. 'straffbeskattning' - däremot tror jag på belöning av miljömedvetet handlande. REJÄL bonus för inköp av miljöbilar - särskilt i storstadsregionerna, bilismen utanför är så marginell så den räknas knappt -, REJÄL skrotningsbonus av bilar äldre än 1990 t.ex., MER avdrag i deklarationen om man kör på E85 eller annat icke-fossilt bränsle, dumpa skatten på dieselbilar.
Morot har alltid gett bättre resultat än piska.
Det som är verkligt störande är att här sitter en massa motorcyklister, som vanligen gnäller som fan på höga skatter på bensinen, och gnäller på att andra gnäller på höga bensinskatter. Hur gnällig får man egentligen vara
Jag tycker att det är ännu värre med folk som gnäller på den höga bensinskatten, som gnäller på folk som gnäller på den höga bensinskatten för att den påverkar dem väldigt mycket.Det enda som är värre än högre bensinskatt är folk som gnäller för att den högre bensinskatten påverkar dom väldigt mycket.
Nej, jag tror inte på en höjning - en s.k. 'straffbeskattning' - däremot tror jag på belöning av miljömedvetet handlande. REJÄL bonus för inköp av miljöbilar - särskilt i storstadsregionerna, bilismen utanför är så marginell så den räknas knappt -, REJÄL skrotningsbonus av bilar äldre än 1990 t.ex., MER avdrag i deklarationen om man kör på E85 eller annat icke-fossilt bränsle, dumpa skatten på dieselbilar.
Morot har alltid gett bättre resultat än piska.
Häst å vagn, fungerar..fan va alla ska ha bråttom numera...till vaddå ?
Jag personligen anser att skatt på lyxkonsumtionsvaror kan höjas till sanslösa nivåer, för det påverkar inte den normala levnadssituationen negativt. Exempel på detta är tobaks- och alkoholskatt, där ett ordentligt skattepåslag skulle ge positiva effekter för både ekonomin och folkhälsa. Och detta säger jag som rökare och även konsument av alkohol, om än inte i stora mängder. Andra exempel kan vara nöjesbåtar och fartyg m.m. Fler exempel kan ges...
Handlar inte om att strejka, handlar om att dom försvinner totalt, nedskärningar osv... Vem fan pratar om strejk
Hur många känner du som är privata åkare?3176453Jadu.. Inte var du statsvetare iaf!
Att "skära in" på distributionen i den svenska infrastrukturen är något som till dess att vi a´la Star Trek kan få fram lite vad som lite hur som inte ens kommer att diskuteras!
Att däremot höja bl.a. soppapriset för att styra transporterna från väg till järnväg, tvinga åkarna att effektivisera turerna och därmed spara miljön. Till kostnad av dina höjda matpriser (vilka jag inte förstår skulle spela nån roll för du kan ju hämta ägg hos grannen, var det inte så?), är högst möjligt om inte sannolikt.
Du är í övrigt rätt djärv i dina påhopp i förhållande till vad du bidrar med.
Hur många känner du som är privata åkare?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |