El Presidente
2 Stripes Mc
Just pulling your leg m8Hur menar du??
Just pulling your leg m8Hur menar du??
...och vad har du emot KTM....?
Ja, jag gillar ju att få till det så original som möjligt.Håller med! Det sköna tycker jag är att med ganska små medel lyfta en hoj från småsunkigt bruksskick till något som verkligen står ut från mängden, dock fortfarande i trivsamt orginalskick.
Snygg YSR! För mig som okunnig; är det en 50 eller 80cc? Bild på dina andra hojar?
Visst, orginal är alltid att eftersträva. Kanske inte ned "äkta-fabriksfett-i-lagren"-nivå, men visst.Ja, jag gillar ju att få till det så original som möjligt.
YSR:en som jag har är en 50cc, jag tror även att den fanns 80cc från fabrik, och det är kanske bara cylinder, kolv och vevaxel som skiljer på dom
Tycker den är ganska läcker, som en hundvalp, allting finns, med Yamaha-kvalitet, men blinkers, bakljus mm, blir lite gulligt överdimensionerat
Ska ta den årliga sommarbilden vid tillfälle, när vädret tillåter, det ligger fortfarande snö kvar utanför förrådet, men nu ska ju snöskotrarna in, och hojarna ut - så det kommer
Eldsflejms funkar alltid. Min 94'ans LT1 Firebird med klarlacksläpp får nog också flejms och körs tills den rostat sönder och släpas till skroten. Vägrar sälja. Senaste 20 åren har jag givit bort de fordon jag inte velat haft med att göra längre. Inget gnäll, inget bråk. Typ fådda hästars mun.Virago 535
Jag tycker inte det. Fabriksnytt är trevligt men bara en del av historien.Visst, orginal är alltid att eftersträva. Kanske inte ned "äkta-fabriksfett-i-lagren"-nivå, men visst.
Okej, jag är helt med på vad du säger. Men det här kräver en hel utredning för att... reda ut.Jag tycker inte det. Fabriksnytt är trevligt men bara en del av historien.
Och som historiskt intresserad så vill jag även veta hur motorcykeln såg ut när den användes, under hela dess livstid.
Med dom hojarna du har att välja på så är det ett väldigt bra betyg till Multistradan ?Intressant att läsa alla olika vinklar och synsätt?
Så här ser hemmagaraget ut just nu, det är dom som för stunden rullar mest.
Övriga dryga dussinet står i ett annat garage men jag försöker altinera så gott det går.
Som jag redan skrivit tidigare i tråden ser jag mig inte som någon samlare, men jag tänker ofta på vilken ynnest det är att ha alla dessa underbara maskiner och kunna njuta av de olika egenskaperna.
Får ofta frågan om vilken som är favoriten, men det är omöjligt att svara på, däremot är det så att om jag av någon märkligt anledning skulle bli tvungen att bara ha en, då hade det blivit Multi 1260 E som fått ta den platsen.
mvh
Det finns ju vissa renoveringar som är otroligt snyggt gjorda, och som har krävt massor med arbete för att hitta rätt prylar, rätt fett i lagren och soppa från -43. Det arbetet kan jag imponeras av, men det är i min bok stor skillnad på att renovera och vårda. Ett välvårdat fordon har med sina skavanker och patina som du säger en historia att berätta, men tyvärr försvinner ju också mycket av det vid varje ägarbyte. Till slut blir det skroten, eller så blir det minnen som bara ska renoveras bortJag tycker inte det. Fabriksnytt är trevligt men bara en del av historien.
Och som historiskt intresserad så vill jag även veta hur motorcykeln såg ut när den användes, under hela dess livstid.
Tjusigt som tusan.Intressant att läsa alla olika vinklar och synsätt?
Så här ser hemmagaraget ut just nu, det är dom som för stunden rullar mest.
Övriga dryga dussinet står i ett annat garage men jag försöker altinera så gott det går.
Som jag redan skrivit tidigare i tråden ser jag mig inte som någon samlare, men jag tänker ofta på vilken ynnest det är att ha alla dessa underbara maskiner och kunna njuta av de olika egenskaperna.
Får ofta frågan om vilken som är favoriten, men det är omöjligt att svara på, däremot är det så att om jag av någon märkligt anledning skulle bli tvungen att bara ha en, då hade det blivit Multi 1260 E som fått ta den platsen.
mvh
Nej det är dåligt med omsättning, jag hatar verkligen att sälja, jag köper för att behålla.Tjusigt som tusan.
Men, det jag blir nyfiken på är snarare en annan grej.
Omsätter du hojar eller är det så att när den är köpt så har den ett hem för alltid?
Om du inte omsätter utan bara ackumulerar, när tror du att du har nått taket för hur många du kan ha?
Rätt!Jag gissar om hojen gått 4000 mil så vill du att den ska se ut att ha gått just 4000 mil. Genom åren varken renoverad eller misshandlad, utan välvårdad med den patina som mil och ägare gett den. Rätt?
Hur gör du för att hålla alla hojar körklara? Eller kanske; hur torrlagda är de mellan körningarna? Är det full tank, tömma förgasarna och lossa på batteripolerna? Eller ställs hojarna in och startar förhoppningsvis nästa gång?Intressant att läsa alla olika vinklar och synsätt?
Så här ser hemmagaraget ut just nu, det är dom som för stunden rullar mest.
Övriga dryga dussinet står i ett annat garage men jag försöker altinera så gott det går.
Som jag redan skrivit tidigare i tråden ser jag mig inte som någon samlare, men jag tänker ofta på vilken ynnest det är att ha alla dessa underbara maskiner och kunna njuta av de olika egenskaperna.
Får ofta frågan om vilken som är favoriten, men det är omöjligt att svara på, däremot är det så att om jag av någon märkligt anledning skulle bli tvungen att bara ha en, då hade det blivit Multi 1260 E som fått ta den platsen.
mvh
Nej, torrlagda blir dom aldrig, jag är en såpass sjuk person så jag har en egen ”mack” garaget, fyller upp direkt jag kommer hem, väldigt gott att alltid starta med full tank om inte annat. Dom står aldrig så länge så batterier behöver kopplas bort, och samtliga är utrustade med navesträng från Ctek. Servicar sker löpande under vintertid efter behov, ventiler, förgasare, vätskor filter osv.Hur gör du för att hålla alla hojar körklara? Eller kanske; hur torrlagda är de mellan körningarna? Är det full tank, tömma förgasarna och lossa på batteripolerna? Eller ställs hojarna in och startar förhoppningsvis nästa gång?
Grym filosofi !!!!Nej, torrlagda blir dom aldrig, jag är en såpass sjuk person så jag har en egen ”mack” garaget, fyller upp direkt jag kommer hem, väldigt gott att alltid starta med full tank om inte annat. Dom står aldrig så länge så batterier behöver kopplas bort, och samtliga är utrustade med navesträng från Ctek. Servicar sker löpande under vintertid efter behov, ventiler, förgasare, vätskor filter osv.
Min taktik är att det är ca 10-12 cyklar som ”är i fokus” under säsongen, dessa rullar allt från 60-70 till 3-400 mil, övriga motioneras sporadiskt, då kan det bli 5-6 stycken som rastas med 8-10 mil styck en fin lördag, sen får dom vila en stund igen, varmt o gott me full tank o navelsträng i.(ja, jag har ett antal Ctek?)
Tilläggas bör att jag bara KÖR motorcykel, inget transporterande, gruppkörningar med fika eller pendlande, bara ren nöjeskörning, snittrundan ligger på 13 mil (ja, jag bokför?)
Men, som det var i år med 29 cyklar i rull va i häfttigaste laget, jag har sålt några under hösten och börjar närma mig 20, borde nog ner några till men det tar emot…
mvh
Micke
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |