sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Ja kvaliteten på alternativ är dålig, det säger alla som antingen ägt en kopia (o tvingats köpa en riktig) eller de som servar klippare.
...men vad finns för alternativ om man har kanske 3-4000 kvm gräs och lite bökigt med murar, träd och annat mellan? Känns som om det kan bli dyrt.
Det var det jag var rädd för. Dryga 30 papp om man inte hittar något begagnat eller kan få grossistpris... Men det vore bra smutt att kunna spara den tiden och att även sniglar och elände tas omhand lite mer effektivt.http://www.husqvarna.com/se/products/robotic-mowers/automower-450x/
Är väl enda alternativet, modellen mindre kostar 26500 men den tar "bara" upp till 3200kvm
Måste lägga undan deg till en robot nu!
Husqvarna eller gardena som gäller fortfarande eller?
Har kanske 700kvm...
...men vad finns för alternativ om man har kanske 3-4000 kvm gräs och lite bökigt med murar, träd och annat mellan? Känns som om det kan bli dyrt.
Om jag nu läst rätt.Spontan fråga: finns det någon som kan förklara eller motivera hur robotgräsklipparna rör sig? Finner ingen logik i deras rörelser, men de kör väl visserligen efter "lokala sensorer" och inte GPS!?
Kan ju räcka med en som är steget mindre som är specad för 3000 kvm beror på hur det ser ut .Annars går det ju köpa 2 såna begagnade för 7-9000 st .Vi gav 7000 för vår 230 acx och den klarar våra 3000 lätt och då är det mesta av gräsmattan i en backeDen enda robotgräsklippare som verkar hantera våran storlek på gräsmatta (ca 4000kvm) kostar ju för f-n 38500:- om man ska ha Husqvarna.
Blir mycket soppa till traktorgräsklipparen för dom pengarna, som jag även kan använda till att ploga lite på vintern och köra trädgårdsavfall på sommaren.
Hade dom kostat under 20k hade det kanske varit ett alternativ för min del, men för närmare 40k så finns det roligare saker att köpa för pengarna.
Hur länge håller dom förresten?
När jag frågade en säljare för 7-8 år sen var det garanti på allt utom batteriet och batteriet kostade mer än robotklipparen var värd efter 2-3 år.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|