Ni som är unga... Har ni förskäkringen på er själva

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
RMT_Racing skrev:
2449462 Grundtid 168h/mån + ~50h övertid varje månad.. Kör 12h-pass på säkerhetsföretaget med lingon i loggan.. Har bokat upp mig för jul+nyårsveckan nu också :rolleyes:

Har i stort sett 1000 spänn kvar när jag betalt alla räkningar varje månad.
Med andra ord skulle man kunna göra ett beslag av smuggelöl för eget bruk hemma hos dig :D
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Ankan_84 skrev:
2449407 Som topic lyder, har ni försäkringen på er själva? Om "JA", vad är det för regler när det gäller försäkringar... Jag har hört att om man bor på samma adress som "ägaren" på fordonet, så ska det vara okey??

jupps har försäkringrn på mig själv, typ 3900 halv/helår, funkar bra när hojen går som en sporttouring (SV1000S -04), titta på Bilsport o MC, har hyfsade försäkringar!
:yoparty
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
550:- i månaden halv/halv 82a (vart biligar när jag vart 24 gick från 940 till 550 i månaden) LF. Kollade hel också den skulle gå på 11k men då gick det inte ställa av...o tyvär så är sesången för kort här uppe(innan 24år 33k hel).

Mille 01a 130hk
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
"Har man inte råd att betala försäkringen på hojen ska man leta efter annan, bla bla :mattias :messerschmitter : surfia" DVS Man ska helst betala så mycket som möjligt till försäkringensbolagen som redan tar hutlöst mycket betalt för att försäkra hojar, vilket dom gör bara för att dom kan.

Okay, I see your point. :)confused:)

Efter som mitt försäkringsbolag tillåter mig att ha hojen försäkrad på min far, så länge vi bor i samma hushåll, så har jag det. Varför ska jag betala massvis med onödiga pengar till försäkringsbolaget när dom själva tycker att det är OK att göra som jag gör nu?

Jag köper hellre bensin för dom pengarna.

:wheeliesomfansmiley
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
lorkan skrev:
2449500 "Har man inte råd att betala försäkringen på hojen ska man leta efter annan, bla bla :mattias :messerschmitter : surfia" DVS Man ska helst betala så mycket som möjligt till försäkringensbolagen som redan tar hutlöst mycket betalt för att försäkra hojar, vilket dom gör bara för att dom kan.

Okay, I see your point. :)confused:)

Efter som mitt försäkringsbolag tillåter mig att ha hojen försäkrad på min far, så länge vi bor i samma hushåll, så har jag det. Varför ska jag betala massvis med onödiga pengar till försäkringsbolaget när dom själva tycker att det är OK att göra som jag gör nu?

Jag köper hellre bensin för dom pengarna.

:wheeliesomfansmiley
Ja men det är väl en annan femma.
Bor man däremot i annan stad etc. så är det ju lite andra bullar
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
599 kr per månad hel/hel Hondaförsäkring hos IF, 22 år och hojkort drygt ett år.
 

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Sorunda/södertälje
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Självklart, 200spänn halv/mån vet inte vad det blir i slutändan men det kan jag leva med sålänge jag får ha gott samvete. 18år hojkort 20dar boende i nynäshamn.
 

thomas_h1

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ducati 748S -98, Tidigare Honda Hornet 900 -03(numera skrot), Suzuki 800 Marauder -00 och Suzuki GSX 400 F
23 år, körkort i 5 år, 290Kr/halv/mån (OBS! 37 kw i papprena)
Hade förra mc:n på farsan kostade 1800kr/mån helförs. Krockade med den i våras och då hette det att jag var ute o "lånade" farsans mc : ) Inga problem med försäkringen.
Tänker inte betala massa pengar i onödan till försäkringsbolagen.....
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nope men va försäkringsbolaget som föreslog. tydligen okej sålänge jag bode hemma.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
lorkan skrev:
2449500 "Har man inte råd att betala försäkringen på hojen ska man leta efter annan, bla bla :mattias :messerschmitter : surfia" DVS Man ska helst betala så mycket som möjligt till försäkringensbolagen som redan tar hutlöst mycket betalt för att försäkra hojar, vilket dom gör bara för att dom kan.

Okay, I see your point. :)confused:)

Efter som mitt försäkringsbolag tillåter mig att ha hojen försäkrad på min far, så länge vi bor i samma hushåll, så har jag det. Varför ska jag betala massvis med onödiga pengar till försäkringsbolaget när dom själva tycker att det är OK att göra som jag gör nu?

Jag köper hellre bensin för dom pengarna.

:wheeliesomfansmiley


Ajajaj. Det var en öm tå, verkar det som. :hihi

Mitt inlägg var iofs inte riktat till personer som fortfarande bor hemma hos mamma och pappa. My bad.
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Som jag skrev i topicen, jag bor hemma (töntigt va:rolleyes: ) men vill köpa en 675 triumph...
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
2600 halvförs/helår på mig hos folksam med SMC-utb i ryggen.
KK i 4år från första kortet. 20år... slå det ni :)
 

Archan

Evolving...
Gick med
31 Aug 2004
Ort
Varierar
Hoj
-
R1 -03 står på mig, 1027kr/mån halv, jag är född 81. Haft A-kort sen 2003.

Värt att notera att det är flertalet i den här tråden som haft skenförsäkrat o kvaddat sina hojjar :p, tack för att ni höjjer våra premier...
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
hmm, när jag tänker på unga menar jag under 24 år. Har testat trajjan men det finns inte en möjlighet att ha den på sig själv,,,, Det suger RÖV:arsele
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Har min på farmin dock bor ja hemma fortfarande o ja tror det finns en sån där alla i samma hushålls grejjs får köra.

Han är även ägaren av mc'n ekonomiskt sett så igentligen vore det fel att regga på mig.
 

Pissnisse

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Sverige
Hoj
Yamma
RMT_Racing skrev:
2449429 <--- hoj
21 år ~2300/mån halvförs. Haft kortet <1år

Skönt att kunna trycka upp fakturan i ansiktet på de som tror att man skenförsäkrar..

Tänk om alla medborgare i det här landet hade lika präktig inställning till att betala skatt som de flesta här har till sin försäkringspremie skulle vi säkert kunna halvera denna. :pannkyss
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top