Ni som är unga... Har ni förskäkringen på er själva

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200 -97
25 bast (är man ung då? joo, det är man tamigfan!)
MC-kortet är 2,5 år gammalt

Åker på en Honda VFR750 -95.

Hojen står på mig.

Detta kostar mig ca. 3500:- per år helförsäkrat. Helt överkomligt. Roligare att betala soppa än försäkring.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
VTR Firestorm -97, är själv årsmodell -83. Betalar 1125kr/månad för helförsäkring. Hos Folksam.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Freddola skrev:
2449674 Har min på farmin dock bor ja hemma fortfarande o ja tror det finns en sån där alla i samma hushålls grejjs får köra.

Han är även ägaren av mc'n ekonomiskt sett så igentligen vore det fel att regga på mig.

Frågan är vem som har det ekonomiska intresset av hojen, inte vem man bor med och var man bor.

-@
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
De flesta i denna tråden som har hojjen på sej själv betalar ju ganska rimliga summor ändå. Hade jag haft min hojj på mej hade den kostat 5100kr/mån.
Är ju inte så att den är nästan gratis på farsan heller, 1500kr/mån.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Millen kostar 1600 kr/mån halvförsäkrat och Monstret kostar 440 kr/mån halv. Båda står på mig, 22 år ung och har haft tungt kort i ett år.

Fick dock reda på att avställningsförsäkringen på Millen kostar 859 kr/månaden så se för tusan till att köpa den av mig nu! :näsblod
 

Fet albatross

Guest
Nu så råkar jag ju ha en gammal cykel, men jag betalar 1384:- helår/helförs.
tog lappen för en månad sen. 24 år, boendes i lägenhet.

Mitt tips : Köp en gammal hoj till att börja med. Då kör du inte som ett as för att det helt enkelt inte går, plus att det är billigare. =D
 

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
Jag har min på min farsa.. men jag bor inte hos han..o har ändå inte råd mer än trafik. o då pröjsar jag 900kr/månad för TRAFIK.

men jag anser att jag har det hellre så att att köra en hoj som jag inte vill ha..
tar hellre den smällen att jag inte får ut ett öre än att inte köra.
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
kollade försäkringen på en ducce 748R från 01 HEL HEL på mig 180000 på folksam för er som trodde ni såg fel hundra åttio tusen

så det vart en hoj från 95

går nu på 15000kr hel / år

jag 22 sthlm
 

Lill Kwak

Team Polkagris!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Nynäshamn- Norra Sorunda
Hoj
Yamaha r6 & kinaskrot
Försäkring

Jag har en kawasaki zzr 600 92:a. Bor i Stockholm och har haft mc kortet sen oktober 2005.

Hos folksam kostar hojen på mig 4511:- hel/halvförsäkring

:tummenupp
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Men asså, ni alla som har R6:eek:r, R1:eek:r, Gixxer, ZX6:eek:r CBR o.s.v. och som är under 24 år... Har alla ni försäkringen på er själva... Det försäkringsbolag som jag har ringt så kostar årspremien dubbelt så myckert som hojjen kostar...

Alla kan fan inte ha så mycket pengar så att man har råd med en sådan försäkring... :confused:
 

Nyman

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Malmö
Hoj
SV1000S -03
Har en gsx-r750 - 96, bor i malmö är 21 år och betalar cirkus 1200 kr/mån halv hos T-H
 

rossi4

ride like a devil feel like a GOD!!!
Gick med
9 Apr 2005
Ort
jönköping
Hoj
yamaha r1 05
Ankan_84 skrev:
2449407 Som topic lyder, har ni försäkringen på er själva? Om "JA", vad är det för regler när det gäller försäkringar... Jag har hört att om man bor på samma adress som "ägaren" på fordonet, så ska det vara okey??

tja nej jag har min försäkring på farsan för den fick inte stå på mej för att jag inte hade körkort FÖRJÄVLIGT!!!!:arsele
 

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Hade RF600R innan, den gav jag 3400 hel/hel hos länsförsäkringar. Inget körkort.

Nu har jag haft kortet i styvt 2 månader och har en GSX-R 750 och betalar 3800 kr halv/hel.

Och ja den står reggad på mig... likaså gjorde den andre med.
 

Tyldenhong

Ska du veta
Gick med
10 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
2006 Suzuki SV650s
Räknas nyss fyllda 24 som ung så är svaret Ja... Skall dock byta försäkring till en mer fördelaktig nu när man fyllt 24. Den jag har kostar 7700 halv/helår, bor i centrala Malmö och har haft kort sen Juni -05. Försäkringsbyte kräver ju antingen ägarbyte eller avställning, så jag kommer ställa av under höst/vinter och teckna den nya försäkringen till våren.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Steinmeister skrev:
2449450 1600 halv/mån kasst dyrt men då har ja ryggen fri! :tummenupp

Måste vara mycket kriminalitet i kil:D

1250kr/månad - Helförsäkring (på mig)


38000kr hel/hel hos folksam men så gick jag en broms och kurv kurs så sjönk premien till 15100kr:tuttar

Ankan_84 skrev:
2450129 Men asså, ni alla som har R6:eek:r, R1:eek:r, Gixxer, ZX6:eek:r CBR o.s.v. och som är under 24 år... Har alla ni försäkringen på er själva... Det försäkringsbolag som jag har ringt så kostar årspremien dubbelt så myckert som hojjen kostar...

Alla kan fan inte ha så mycket pengar så att man har råd med en sådan försäkring... :confused:

Gå en sån där kurs, 23000kr rabbat:tummenupp
 
Last edited:

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
född 83 r1 98 haft kort i snart 2 år. alltid skenförsäkrat och kört utan att jag får. men om 2 dagar är det slut. och nästa år kanske jag ställer hojjen på mig istället för min pappa för nu har jag flyttat hemifrån med....

sug på den ni.
ps aldrig blivit stannad heller. korkort är överskattat...:tungan


ÄDIT--- jag betalar 980kr månad halv försäkring... och då e den på min pappa. fast jag får köra den. eller ja snart iaf om 2 dagar jippie hehe:yoparty
 
Last edited:

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Nu e man inte ung längre, 28 bast men student i korridor.

4500 helförsäkring/helår för en XJ600, jo det e ingen räjser men men..
Tecknade den innan jag ens hade kortet.
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Nu är jag iof en gammal gubbe :) men betalar 418 kr mån på 600:an halvförsäkring.
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top