Visst är det ofta så som du målar upp det men i detta fallet var det inte så.
------------------------------------
Nr 1 Han var inte speciellt snabb och inte mycket snabbare än mig heller, då hade han för övrigt inte åkt i samma grupp heller om han varit det.
-------------------------------------
SVAR:jo en del kör hellre en grupp långsammare för att vara snabba instället för tvärtom,kukkomplex du vet....
-----------------------------------
Nr 2 Jag lämnade gott om plats för de som var snabbare att åka om mig innan kurvan för att jag backar hellre än att få det trångt, han valde då att inte åka om då trots att han kunnat göra det snyggt 2 sek tidigare.
-----------------------------------
SVAR:jag blir själv osäker när de hlet plötsligt bromsar 60 meter tidigare än innan,man litar inte på att de kommer behålla sitt spår.
Nr 3 Sen förstår du nog inte hur det är att vara tjej på banan heller, fan de flesta av er killar visar så sjukt mkt större respekt för andra grabbar på banan men om en tjej råkar åka om eller ligga före er ja då verkar det som att det är katastrof och då gör man tydligen vad som helst för att komma om trots att man egentligen inte är snabbare.
-----------------------------------------
SVAR:nej det vet jag inte men jag själv skiter ifall det är rossi eller mormor på hojen framför,bara ifall de är ivägen eller inte.
med tanke på hur killarna ser ut vid kiosken i tylösand så tror jag säkert det är som du beskriver.
Himla konstigt fenomen det där faktiskt.
---------------------------------------
SVAR:ja faktiskt,tror fula tjejer har det lättare många ggr och det är nog en sådan situation.
Sen var jag inte på någon träning heller så utan bara en vanlig bandag för oss rookisar och då kan man kosta på att ta de lite lugnt man måste inte slåss för varje mm från något håll.
Och som jag sagt tidigare jag backade av för att bl a han skulle kunna komma om snyggt tidigare, men du kanske tycker att jag skulle kört ut i gräset och stannat tills alla åkt förbi?
--------------------------------------
SVAR:nä absolut inte,bibehålla hastighet och spår och inte tro att det är ett race och bita tillbaka direkt när omköraren blivit tvingad till ett vidare spår.då sker allt tryggt och säkert.
Och som sagt den personen skulle bara först utan att visa någon som helst respekt för övriga personer på banan, blev tom så att andra förare valde att inte köra de passen han körde pga han inte har några skruppler som helst och då är man ju lite fel ute iaf i mina ögon.
Han höll ju även på att köra på fler personer efter att han kört på mig så då är man väl kanske inte riktigt rätt i skallen..
-----------------------------------------
SVAR:en del tror att de är rossi för att de är på bana,detta var nog ett sådant pucko.i skolan brukar de oftast mobba för att dölja sina komplex.
det brukar komma upp någon sådan i licens varje år,de slutar oftast köra eller förändras väldigt mycket i sin attityd för de killarna biter tillbaka
Men du kanske gör likadant när du kör? I sånt fall vill jag inte vara i närheten av dig
SVAR:nej,är det någon man bråkat med 7 varv i rad som bara biter när de blir omkörda men annars sabbar hela dagen går jag antingen genom depå eller så blir det en mer racemässig omkörning som tvingar de att backa eller falla.banan är till för alla och inte bara en som ska
stoppa upp 10 förare i led för då blir det farligt.
men man börjar ju inte med en sådan manöver.
------------------------------------
I övrigt så stod det i mina regler att om man har sönder någon annans grejer på banan, i depån eller övrig plats där arrangören bedriver verksamhet så får vållande till skadan stå för det, därav han får stå för skadorna på min hoj.
Men det är ju olika beroende på vilken arrangör det är.