Hmm... det stod inte meter i den bibeln jag läste (1917). Verkar som att de har omvandlat alnar till meter genom att dela med två.gladh skrev:1 Mos 6:15
Så skall du göra arken: den skall vara 150 meter lång, 25 meter bred och 15 meter hög
Hmm... det stod inte meter i den bibeln jag läste (1917). Verkar som att de har omvandlat alnar till meter genom att dela med två.gladh skrev:1 Mos 6:15
Så skall du göra arken: den skall vara 150 meter lång, 25 meter bred och 15 meter hög
mb skrev:Hmm... det stod inte meter i den bibeln jag läste (1917). Verkar som att de har omvandlat alnar till meter genom att dela med två.
Men... Det är ju fantastiskt! Där har man lodat en massa gånger och aldrig fattat att det är noahs ark man settNoicE skrev:Arken Mitt I Stockholm½!!½!½
NoicE skrev:Arken Mitt I Stockholm½!!½!½
kajlyl skrev:...
Det tragiska är att det fortfarande finns länder där folket tror så stenhårt på vad som står i deras sagoböcker att de följer dem i fall som exemplet ovan
Men kl två på natten är den som står i Stockholm fylld av djur. De ylar som hundar, kacklar som höns, dricker som kameler och uppför sig som åsnor. Är det samma med den i Göteborg?gladh skrev:Men Arken ligger ju i Göteborg
gladh
Bingo skrev:Men kl två på natten är den som står i Stockholm fylld av djur. De ylar som schakaler, kacklar som höns, dricker som kameler och uppför sig som åsnor. Är det samma med den i Göteborg?
OT: Satans vilken epilepsifaktor du fått till på avatarenNoicE skrev:Eller transformers ark kanske?
mb skrev:OT: Satans vilken epilepsifaktor du fått till på avataren
Mmm, snyggt ett tag ja... Men jag tror du kommer hamna på mångas ignorelist om du har kvar den där alltför länge.NoicE skrev:jag tyckte det blev snykt
mb skrev:OT: Satans vilken epilepsifaktor du fått till på avataren
Bingo skrev:Men kl två på natten är den som står i Stockholm fylld av djur. De ylar som hundar, kacklar som höns, dricker som kameler och uppför sig som åsnor. Är det samma med den i Göteborg?
Silwer skrev:Det är 60cm tror jag, fast det kanske var nån annan aln från nåt annat land, det där var ju ändå ett litete tag sen.
Bingo skrev:Ja, jättesnyckt! Vem är fjortistjejernas dröm på avataren
Göran_Gullbro skrev:Om det nu är så att himmelriket och paradiset endast tillhör de som har en rätta tron
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|