Svar
när vi ändå är igång med insnöade tolkningar på unkna livsförklaringar så kan vi väl få din syn på kritna homosexuella, kvinnliga präster, evolutionen (ja just det ddet fanns ju inga dinosaurier), missionsarbete i 3:e världen samt sist men inte minst bönens helande kraft.
gladh
Tja!
Har följt dikussionerna lite å blev så till mig att jag registrera mig bara för att kunna svara på all fördömelse utav (i era ögon) kristna.
Jag skall iaf ge er min syn på dessa områden:
Jag älskar Homosexuella - Det står iaf i min bibel att älska alla medmänniskor. Det är inte vi som ska döma, Gud gör detta på den slutliga dan.
Kvinnliga präster är helt ok - Jesus sa till ALLA, gå ut och gör allt folk till lärjungar, alltså är vi alla (både män och kvinnor) kallade att predika.
Dinosaurier fanns väl? - Man har ju hittat ben så varför tvista? Ok de nämns inte i bibeln men det nämns inte heller några isbjörnar, gråsparvar, apor etc ni förstår vad jag menar.
Mission i tredje världen - Okej människor har inte i alla tider betett sig bra åt, många som också kallat sig kristna är inte i närheten av det heller (kristen = kristuslik). Att påtvinga människor sin kultur är inte vad bibeln säger, men att tala om och predika den enda sanna Guden är helt rätt, oavsett plats på jorden.
Helande existerar - Finns dokumenterade fall av helande i mängder, har själv vart med om många helanden som inte kunnat vara något annat än mirakel - ett ingrepp av Gud. Men vi ska komma ihåg att det är Gud som helar, när och hur och var Han vill. Ingen kan lova någon att Gud KOMMER hela denna någon.
Jaja, blev långt men så vart det inte bra heller
/En som tror pga allt han sett, läst och upplevt överensstämmer. GUD är god!