Noas ark hittad på över 5000 meters höjd.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
Det är ett engelskt ord betyder ORD.

I denna betydelse att man håller med.

Ett av de mest irriterade uttrycken med på nåt sätt:lol
Du som är haj på engelska; vad heter aktivt kol på det språket? "Active coal" låter inte så rätt...

Tack på förhand :tummenupp

Edit: vet du vad högkapacitetshembrännare heter och var man kan hitta sådana i england?
 

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Jag hjälper mina medmänniskor, jag är inte kriminell(förutom att jag kör för fort ibland :hihi ) jag är snäll osv osv men inte fan behöver jag en bok eller en gud att säga det till mig, jag tror på mig själv och inte på någon gud.

Så nu har jag sagt det oxå.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ok, öppen fråga till de som förespråka ett sunt liv i bibelns anda för att därigenom nå evig frälsning;

Jag är, tycker jag själv, en mer eller mindre trevlig och välartad pojke. Jag svär inte mer än nödvändigt, jag plågar inte insekter, så sent som igår reste jag mig på bussen för en gravid kvinna som såg oändligt plågad ut i värmen. Jag köper faktum (tidning som hemlösa säljer, vinsten går till den hemlöse), jag har delat ut filtar för röda korset, jag har gått emellan i slagsmål, jag bryr mig om mina vänner och ser efter min familj.

Är jag, trots att jag objektivt borde anses som en ganska okej varelse, dömd till evig förbannelse för att jag inte går i kyrkan, ber till gud om förlåtelse för allt möjligt och andra saker som en god kristen anses göra?

Är det så så borde gud allvarligt ta och kolla över sin produkt, för den är verkligen skit!


Edit: där får man för att man sitter i tlfn nån minut.... Jag ansluter mig helt sonika till Olas inlägg/undran.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
Du som är haj på engelska; vad heter aktivt kol på det språket? "Active coal" låter inte så rätt...

Tack på förhand :tummenupp

Edit: vet du vad högkapacitetshembrännare heter och var man kan hitta sådana i england?
Active coal eller activated carbon är helt OK.

High Capacity Moon Shine Apparatus kanske? :hihi
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
Active coal eller activated carbon är helt OK.

High Capacity Moon Shine Apparatus kanske? :hihi
Ah, hjälp från den riktiga expertisen i värmlands djupa skogar är alltid välkommen. Tusen tack :tummenupp

*googlar som fan*
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
John skrev:
Nejdu. :fatta!

Det han trodde på var inte Bibeln. Jehovas vittnen "generellt sett" tror inte på Bibeln, de har en egen variant av den. Special Edition, typ.


Special Edition! d e rätta ordet, hoppas d inte finns några jehovas vittnen här för då lär ja bli påhoppad för d ja aldeles strax kommer att säga......Dom e ju för fan dumma i huvet om dom tror att man kan våldta nån och sen tycka att det är ok och dessutom komm undan med det!!! :huvet
så var det sagt då.... phu...


tänk om alla skulle ha sin Special Edition.... då skulle ju alla kunna våldta vem som helst och alla skulle tycka att det var ok....skulle d då räknas som våldtäkt?? svår fråga...... :confused: :va
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Om man ser en båtliknande struktur på en 5000 m hög bergstopp så skulle jag sist av allt dra slutsatsen att det var en båt. Om det mot all logisk förklaring skulle vara en båt så skulle jag av alla tänkbara slutsatser sist av allt komma på tanken att det var Noaks ark. Hittar jag en ring i rännstenen i stan är väl inte första slutsatsen att det är Tolkiens Härskarring som ligger där och slugt smider illvilliga planer.. :dummer

Noaks ark känns mer som en metafor man använt sig av för att "illustera" att jorden spolats bort från synd... Säger någon att den "suddat" bort sin sura min medför inte det automatiskt att man kommer att hitta ett radergummi med hudrester på... :näsblod

Varför skulle fiskar och havslevande djur vara priviligierade från att hotas av utrotning/syndafloden... :va

Jag är inte troende på något sätt men ändå kringgärdas både mitt och alla era liv kring kristet levnadssätt vare sig ni vill det eller inte... Det är liksom inbyggt i samhället, lagstiftning :fakta , värderingar, seder :fyllisar och traditioner :tomten . Går liksom inte att komma undan... men det funkar i alla fall någorlunda så än berhöver man inte göra någon revolution... :kulspruta Dock får vi ha i åtanke att samhället kommer att ändra sig i och med att vi och våra seder blir mer mångkulturellt uppblandat i Sverige, vilket är spännande och kul men samtidigt kan ge spänningar och motsättningar i samhället.

Tänk bara på att det är en liten del av världen som har år 2004... I många andra länder/religioner är det ett helt annat år... För dem spelar året för Kristus födelse mycket liten roll... :va

Lite kul att vi i alla fall har kvar lite spår av tidigare levnadssätt och traditioner före kristnandet... :öl

Låt de troende söka sina reliker... så som vi andra söker våra... Hur såg Yamaha R1 -08 ut sa ni? :tummenupp

/Göran
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Du Göran... bara för att man inte mördar, snor, ljuger, mm betyder inte det att man lever ett kristet liv mot sin vilja. Det är inte så dirrekt att kristendomen har patent på att inte sno,slå,hota,ljuga,mörda,mm.
 

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Malmoe
Hoj
2004 GSXR 1000
John skrev:
De flesta otäcka överprästerna har dött ut... :hihi

Tss.. dom lever o frodas i katakombernas undre krets..

Och om man undrar hur alla såna här myter om jesus o c/o blev till;
kolla på Life Of Brian. Borde klassas som dokumnetär :hihi
 

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Nu har jag visserligen inte orkat läsa hela den här jättetråden så det här kanske har sagt förut.
En expedition som ska utreda om nån gammal båtaktig struktur kan ha varit noaks ark och som finansieras av en djupt religös miljardär saknar helt vetenskapligt värde.
Jag undrar vad dom kommer att komma fram till? :3freak
Det är ungefär som att forskning som sponsras av tobaksindustrin ofta visar att det inte är speciellt farligt att röka.
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Teo skrev:
Du Göran... bara för att man inte mördar, snor, ljuger, mm betyder inte det att man lever ett kristet liv mot sin vilja. Det är inte så dirrekt att kristendomen har patent på att inte sno,slå,hota,ljuga,mörda,mm.

Det är inte det jag menar... I alla samhällen är det fel att göra dessa ting! I vårt samhälle är dock grunden till värderingarna och t o m lagtexterna att återfinna i Bibeln och den kristna tron!

I och med att du följer strömmen i samhället så får du automatiskt rätta dig efter kristna värderingar. I de flesta fall följer dessa värderingar var mans värderingar annars hade nog inte religionen blivit så populär till att börja med... :va

/Göran
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
:D

Jag hoppar upp och sätter mig på att det är ett rymdskepp...
:3freak


Något annat jag läst (tror det var National Geographic) är att det faktiskt var en översvämning som dränkte 'hela världen' när, jag tror det var svarta havet bröt igenom till vad nu sundet där går till... *host*... det var i där i krokarna i alla fall.
Det finns geologiska fynd som tyder på en naturkatastrof i form av översvämning före kristus. Det finns teorier om att det kan vara roten till myten om 'Noas ark'... Arkeologi är ganska intressant, om någon annan gräver. :)
 

Coola Ola

Guest
t-rex skrev:
Edit: där får man för att man sitter i tlfn nån minut.... Jag ansluter mig helt sonika till Olas inlägg/undran.
Hehe, tänkte först, vafan är det för jävla copycat som sitter o plankar andras inlägg? :hihi


Miss_Orchidee skrev:
tänk om alla skulle ha sin Special Edition.... då skulle ju alla kunna våldta vem som helst och alla skulle tycka att det var ok....skulle d då räknas som våldtäkt?? svår fråga......
Det hemska är ju att många redan tror sig ha sin egen special edition, se bara på killar som Bin Laden eller G.W. Bush.....
 

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Göran_Gullbro skrev:
I de flesta fall följer dessa värderingar var mans värderingar annars hade nog inte religionen blivit så populär till att börja med... :va
Det tror jag också, värderingar som att man inte ska mörda och stjäla är nog betydligt äldre än bibeln.
Dessutom är det många av sakerna som bibeln fördömer som är både lagliga och rätt accepterade idag.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Göran_Gullbro skrev:
Det är inte det jag menar... I alla samhällen är det fel att göra dessa ting! I vårt samhälle är dock grunden till värderingarna och t o m lagtexterna att återfinna i Bibeln och den kristna tron!

I och med att du följer strömmen i samhället så får du automatiskt rätta dig efter kristna värderingar. I de flesta fall följer dessa värderingar var mans värderingar annars hade nog inte religionen blivit så populär till att börja med... :va

/Göran

populär? Hört talas om korståg.... Det har nog inte varit så lätt att hålla sig ifrån skiten.

Man blir mer eller mindre tvungen att följa strömmen då det oftast innebär lagbrott att inte göra det.
Jag är Ateist och tycker inte att en reigion kan ta åt sig äran när Jag begår goda gärningar. nu har ju staten dessuton klivit ur Kyrkan... inte ett årtusende för sent.
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Miss_Orchidee skrev:
Special Edition! d e rätta ordet, hoppas d inte finns några jehovas vittnen här för då lär ja bli påhoppad för d ja aldeles strax kommer att säga......Dom e ju för fan dumma i huvet om dom tror att man kan våldta nån och sen tycka att det är ok och dessutom komm undan med det!!! :huvet
så var det sagt då.... phu...


tänk om alla skulle ha sin Special Edition.... då skulle ju alla kunna våldta vem som helst och alla skulle tycka att det var ok....skulle d då räknas som våldtäkt?? svår fråga...... :confused: :va

Men kära nån, tror du att det står att det är okej att våldta kvinnor i deras bibel? På samma vis som en massa katolska präster har satt på småpojkar utan att den vanliga bibeln har sagt att det är grönt, så har de Jehovasmedlemmar du syftar på gjort något liknande. Du måste skilja på religionens budskap och vad vissa av dess utövare har för sig.
 

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade
t-rex skrev:
Ok, öppen fråga till de som förespråka ett sunt liv i bibelns anda för att därigenom nå evig frälsning;

Jag är, tycker jag själv, en mer eller mindre trevlig och välartad pojke. Jag svär inte mer än nödvändigt, jag plågar inte insekter, så sent som igår reste jag mig på bussen för en gravid kvinna som såg oändligt plågad ut i värmen. Jag köper faktum (tidning som hemlösa säljer, vinsten går till den hemlöse), jag har delat ut filtar för röda korset, jag har gått emellan i slagsmål, jag bryr mig om mina vänner och ser efter min familj.

Är jag, trots att jag objektivt borde anses som en ganska okej varelse, dömd till evig förbannelse för att jag inte går i kyrkan, ber till gud om förlåtelse för allt möjligt och andra saker som en god kristen anses göra?

Är det så så borde gud allvarligt ta och kolla över sin produkt, för den är verkligen skit!


Edit: där får man för att man sitter i tlfn nån minut.... Jag ansluter mig helt sonika till Olas inlägg/undran.

Hej!

Tack för din fråga. Ja bibeln är tydlig på den punkten. Vi är alla behov av att få syndernas förlåtelse. Allt är redan fullbordat på korset och du kan i dag och för all evighet upprätta en relation med Gud genom att ge ditt liv till Jesus och bli pånyttfödd. Ta emot den helige Ande och börja din vandring med Gud. Tack och lov så handlar frälsningen inte om gärningar, utan har du i tro tagit emot Jesus i ditt hjärta så är du förlåten och räddad. Läs gärna Johanesevangeliet kap.3 eller varför inte hela Johannesevangeliet? Känner du någon överlåten kristen? Som sagt det är en gåva och kan inte förtjänas. Jag är en syndare, frälst av nåd. Inte bättre än någon annan, men jag har frid med Gud. Det kan inte köpas för pengar men är det mest värdefulla av allt. Kolla gärna in denna sidan: http://www.billygraham.org/believe/howtobecomeachristian.asp
Kom ihåg, det är Jesus det handlar om. Ciao!

Rikard
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top