Noas ark hittad på över 5000 meters höjd.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
John skrev:
Nu börjar urspårningarna vattnas ur lite.. synd att jag inte har tid att svara någonting nu.

Hörs vid 15-tiden. :tomten

spelar det någon roll?, ingen frisk människa bryr sig ifall de hittat en båt på ett berg.

Även om de gjort det så spelar det ju överhuvudtaget ingen roll för livet.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Bingo skrev:
"Bilderna hittades i en gammal CIA-rapport från 1949. En spionsatellit som under kalla kriget tog bilder på mål i Sovjetunionen har dessutom fotograferat toppen av berget Ararat i östra Turkiet, nära gränsen till Iran och Irak"

Men va fan... Och här har man gått å trott att Sputnik var den första av människor utplacerade satteliten. Vi är alla lurade :gnissla

Läser man lite nogrannare så kan man dela upp det.

Bilder har tagits från en CIA-rapport 1949.
Bilder har även tagits från en satellit under kalla kriget (som inte var 1949 :fakta)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
sharpedge skrev:

Bilder har även tagits från en satellit under kalla kriget (som inte var 1949 :fakta)

Var kommer bilderna ifrån?

"Bilderna avslöjar en 130 meter lång båtformad struktur som ser ut som om den är gjord av människor."

Eftersom...

"Området är mycket otillgängligt, ligger på över 5 000 meters höjd och är ännu helt outforskat av människor."

...så innebär detta att det måste vara flyg- eller satellitfoton. Mig veterligen opererade inte CIA i de trakterna under 40-talet, och om så vore fallet, varför står det inte i artikeln att det rör sig om flygfoton? De enda bilderna vars källa nämns är de som kommer från en satellit.

Nej, jag tror inte ett jota på detta. Aftonbladet har, sin vana trogen, hittat på saker bara för att fylla ett par spaltmeter till i den av värdelösa artiklar redan fyllda blaskan.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
McB skrev:
Och var är bilderna?

Fram med bilderna, för djävulen :mad: :D

Edit: jag har bilder på R1 -08. Den blir skitsnygg :tummenupp

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
McB skrev:

"Bilderna avslöjar en 130 meter lång båtformad struktur som ser ut som om den är gjord av människor."

Eftersom...

"Området är mycket otillgängligt, ligger på över 5 000 meters höjd och är ännu helt outforskat av människor."

...så innebär detta att det måste vara flyg- eller satellitfoton. Mig veterligen opererade inte CIA i de trakterna under 40-talet, och om så vore fallet, varför står det inte i artikeln att det rör sig om flygfoton? De enda bilderna vars källa nämns är de som kommer från en satellit.

Nej, jag tror inte ett jota på detta. Aftonbladet har, sin vana trogen, hittat på saker bara för att fylla ett par spaltmeter till i den av värdelösa artiklar redan fyllda blaskan.
Men alltså, det var inte riktigt det jag ville ha fram.

Inte vet jag vad man hade för kameror 1949, men att ta en bild nerifrån foten eller en bit upp mot berget är helt orealistiskt??

Sen kommer väl den ""Bilderna avslöjar en 130 meter lång båtformad struktur som ser ut som om den är gjord av människor." från satelliten under kalla kriget.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sharpedge skrev:

Jaha, jajja... :gnissla

Men var är bilderna? Fram med dem nu!

Edit: kalla kriget anses iofs ha startat redan 1946.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
sharpedge skrev:
Men alltså, det var inte riktigt det jag ville ha fram.

Inte vet jag vad man hade för kameror 1949, men att ta en bild nerifrån foten eller en bit upp mot berget är helt orealistiskt??

Om arken nu befinner sig på 5000 meters höjd, så skulle det antingen krävas ett jävligt starkt objektiv, eller en sjusärdeles klättring för att nå så högt. Dessutom är området "outforskat av människan". :hihi

sharpedge skrev:
Sen kommer väl den ""Bilderna avslöjar en 130 meter lång båtformad struktur som ser ut som om den är gjord av människor." från satelliten under kalla kriget.

Vad avslöjade i så fall de bilderna som togs 1949 av något annat?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har hittat en burk med dunderhonung i skafferiet. Och jag tror på bamse. Och det borde ni kristna också göra, det är troligare att den serien är sann än att en enda text i bibeln INTE är skriven av en mytoman i psykisk obalans.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
mb skrev:
Haha, dom där hade inte mkt att komma med. Gav upp efter några minuter för det fanns inga argument eller infallsvinklar som jag inte stött på tidigare.
Jag lyckades inte ens komma förbi första frågan.. :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ser mer ut som en bläckfisk :tungan

anom1949.gif

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
McB skrev:
Dags för en timmes bön och botgöring? ;)

Ber om ursäkt redan nu, den där var lååååg.

:3freak

...jovars.. den var rätt så låg.
Fast inte tar jag illa upp för det inte. :tummenupp

Silwer skrev:
spelar det någon roll?, ingen frisk människa bryr sig ifall de hittat en båt på ett berg.

Även om de gjort det så spelar det ju överhuvudtaget ingen roll för livet.

Klart det spelar roll för livet!! :fatta!
Tänk dig själv att du är ute och vandrar, och så blir det feting-översvämning. Då vet du ju att du kan springa till Ararat-bergen, så står en båt där. Tokbra, juh! :mattias

:lol

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bingo skrev:
Jah ja. Det var så överväldigande övertygande bilder att jag numera är överväldigat övertygad.

Fan, vilken fantasi folk har (dvs fan vad dumma de är) om de får det där till Noahs ark :D
hörrör du du, nu ser man ju att det är en stor jävla båt, man kan tom se att det står hms Djurfärjan på den, vilket ju var Noaks namn på båten, det vet jag genom några papper som hittades här i skogarna på 90-talet.

Sen kan man om man kisar nogrant se skelettet av en giraff sticka upp ur båten.

Du avfärdar detta sensationella fynd för lätt.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ugluk skrev:
Jag lyckades inte ens komma förbi första frågan.. :D
Nja, inte svårt att lista ut vad de ville man att man skulle svara. Att bibeln påstås vara "inspirerad" av gud allsmäktig är ingen nyhet.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
John skrev:
Klart det spelar roll för livet!! :fatta!
Tänk dig själv att du är ute och vandrar, och så blir det feting-översvämning. Då vet du ju att du kan springa till Ararat-bergen, så står en båt där. Tokbra, juh! :mattias

:lol
Äsch jag slår vad om att det är hål i den.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
mb skrev:
Nja, inte svårt att lista ut vad de ville man att man skulle svara. Att bibeln påstås vara "inspirerad" av gud allsmäktig är ingen nyhet.
Nej, men det var ju inte ens det de frågade, utan om någon del inte skrivits av människor.. :3freak

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Silwer skrev:
Äsch jag slår vad om att det är hål i den.
Äh, bättre än ingenting. Den har ju flutit på en bergstopp i flera tusen år, då lär den ju inte bry sig om ett tiotal år till. Tss.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln