Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Nu är dom på gång och ska sänka hastigheter för att rädda bilister igen: https://www.dn.se/nyheter/sverige/har-ar-landets-vagar-som-far-sankt-hastighet/
Check, då kan väl valfri forskare eller höjdare på Tragikverket hoppa in i en Fiesta från 80-talet, eller för all del en Clio från i år och fronta med en XC90, VW Caravell eller en X5'a i 80 knyck, för att visa att det är helt ofarligt. Om han/hon kliver ut helt oberörd så är jag nästan villig att låna ut min hoj eller trampcykel så kan dom få göra om testet...
Forskning visar att hastighetsbegränsningar har effekt när det gäller antalet döda och svårt skadade i trafiken. Maxhastigheten där två personbilar kan kollidera utan att det blir allvarliga konsekvenser är 80 kilometer i timmen, då minskar risken att omkomma med 40 procent.
Check, då kan väl valfri forskare eller höjdare på Tragikverket hoppa in i en Fiesta från 80-talet, eller för all del en Clio från i år och fronta med en XC90, VW Caravell eller en X5'a i 80 knyck, för att visa att det är helt ofarligt. Om han/hon kliver ut helt oberörd så är jag nästan villig att låna ut min hoj eller trampcykel så kan dom få göra om testet...