Old Badger
SportHojsentusiast
Fan vad trött jag blir. Låt mig köra hoj ifred.
Den tiden är förbi...
Fan vad trött jag blir. Låt mig köra hoj ifred.
Vinklade frågor = vinklade svar
Uselt!!
Vem står bakom detta trams?.
Bilföraren hävdade att han kört med sitt släp från Stockholm. När han tidigt på morgonen stoppades på riksväg 40 i närheten av Borås var nästan halva släpet totalförstört. Bilfärden hade fortsatt trots en punktering och släpet drogs längs asfalten
Men, men...?
http://www.gp.se/nyheter/sverige/körde-släp-utan-hjul-på-riksvägen-1.4155952
...vi har ju "trafiksäkerhetskameror" längs vägarna?
Tar inte dom hand om sådant?
Det är också mycket oklart om vad bilen ser och varnar för, till exempel kan inte Volvos nya S90 se en moped som ligger till höger i din fil. Tesla Model S kan inte se betongblock som står på sidlinjen.
Filkörningsassistenten i dagens utformning är en funktion som jag starkt avråder ifrån att använda.
Expressens Jan-Erik Berggren tar tempen på lite av alla dessa hjälpsystem som skall frälsa oss - i framtiden.
http://www.expressen.se/motor/varning-har-den-farliga-tekniken-i-din-bil/
Frågan är hur bra dom är...?
Men, fältprov pågår. Just precis nu, i ett körfält nära dig. Kanske rent av för nära...?
Perfekt med alla dessa halvdassiga funktioner(farthållare tycker jag iofs är bra). Snart kan vi sitta som mähän bakom ratten och samtidigt förhoppningsvis lägga en kabel, för nog fan kan en toalettfunktion inte vara långt borta.
Varken Salah Omari eller passageraren Cecilia Duvgren fick någon fråga under rättegången om de kunde peka ut den åtalade som bilens förare.
- Det handlade mest om bilens hastighet. Jag såg inte den åtalade i rättssalen och jag hade inte kunnat säga om det var han som körde bilen. Jag såg förarens ansikte allt för kort tid, säger Cecilia.
Hastighet viktigare än vem som verkligen körde...
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/tvivel-om-vem-som-körde-bilen-när-yussuf-dog-1.4293374
..och, tja - kan man skicka fram någon som är nykter istället, så kan ju han ta det villkorliga straffet och dagsböterna istället. Speciellt om man kanske inte har någon officiell inkomst.
Det är billigt att köra ihäl folk.
...så länge man lägger krutet på att ta reda på hastighet istället för att fundera över vem man har att göra med.
För Mahdis fru, 29-åriga Somayyeh Lashkar Panahi, är sorgen och saknaden ännu stark.
- Det går inte att förstå att det snart är ett år sedan. För mig känns det som det hände i går, säger Somayyeh. Inget kan ge mig min man tillbaka, det är rättvisan jag är ute efter. Det ska inte kunna vara så enkelt att orsaka en annan människas död, och komma helt ostraffad ur det.
Min fetning.Åsbäck beslutade att förundersökningen om vållande till annans död och vårdslöshet i trafik skall tas upp igen. Han pekade särskilt på att det inte gjorts någon närmare utredning av motorcykelns hastighet.
Utredningen leds nu av kammaråklagare Annika Boman, som begärt en utredning av motorcykelns hastighet.
- Förutom det är det ytterligare några saker som ska kollas. Jag kan inte avgöra när det blir klart, säger Boman.
http://www.gp.se/nyheter/västsverige/man-död-efter-svår-olycka-1.4593460Man död efter svår olycka
VÄSTSVERIGE En allvarlig olycka inträffade på E20 utanför Skara under lördagsmorgonen, då en mopedist körde in i ett vajerräcke. En 27-årig man dog efter den tragiska olyckan. Anhöriga är underrättade.
En 27-årig man på moped dog efter att ha kört in i ett vajerräcke under på E20 i höjd utanför Skara under lördagsmorgonen.
Vad är det för jävla språk?
Vill tillägga att E20 kring Skara varken är motortrafikled eller motorväg (om inte mitt minne sviker mig) och är fullt laglig att framföra moped på.
Vad är det för jävla språk?
Vill tillägga att E20 kring Skara varken är motortrafikled eller motorväg (om inte mitt minne sviker mig) och är fullt laglig att framföra moped på.
– Vi tar bort 50 som bashastighet och går ner till 40, så 40 och 30 blir de hastigheter vi har i innerstaden, säger Stockholms trafikborgarråd Daniel Helldén, till Ekot.Han räknar med att det successiva arbetet kommer att ta ett par år.
ANNONS:
Myndigheten Trafikanalys som utreder sänkt bashastighet ska lämna sitt förslag i oktober.
Infrastrukturminister Tomas Eneroth vill att den högsta tillåtna hastigheten i tätorter ska sänkas.
– Jag tycker det är viktigt att vi inser att hastighet dödar. Därför ger vi nu också ett uppdrag att se till att utreda förutsättningarna för sänkt bashastighet i Sverige, säger han till Ekot.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|