Är det inte bostadsbrist där?Ja, men nu var det ju bara 7 av 10 husägare som hade hört fel och rusat iväg och köpt sig ett extrahus på eget bevåg.
Knappast Trafikverkets fel.
Det heller...
Hyr ut extrahuset och få en intäkt på det!
Är det inte bostadsbrist där?Ja, men nu var det ju bara 7 av 10 husägare som hade hört fel och rusat iväg och köpt sig ett extrahus på eget bevåg.
Knappast Trafikverkets fel.
Det heller...
det måste vi ta till oss
Sa de att de sa inte det de sa?Sådana uttryck som "det måste vi ta till oss" och "det tar vi med oss" irriterar tamejfan skiten ur mig...Vi har lurat ett antal husägare att köpa nya hus helt utan anledning. Det tar vi till oss. Jamen så jävla bra då. Trafikverket "tar till sig" att man har knullat upp. Det måste ju kännas jättebra för husägarna...
Jävla Linked In Middle Level Manager Key Account Coordinator Project Leader snack...kan ni inte implementera det bilaterala narrativet också...?
Visst är det härligt med modärn svenska!Linked In Middle Level Manager Key Account Coordinator Project Leader snack...kan ni inte implementera det bilaterala narrativet också...?
Får mig att tänka på den gamla Floskelgeneratorn. Tyvärr funkar den inte längre, kräver Flash.Sådana uttryck som "det måste vi ta till oss" och "det tar vi med oss" irriterar tamejfan skiten ur mig...Vi har lurat ett antal husägare att köpa nya hus helt utan anledning. Det tar vi till oss. Jamen så jävla bra då. Trafikverket "tar till sig" att man har knullat upp. Det måste ju kännas jättebra för husägarna...
Jävla Linked In Middle Level Manager Key Account Coordinator Project Leader snack...kan ni inte implementera det bilaterala narrativet också...?
- 65% av förarna som lades in på sjukhus körde under 70 km/h (44 mph).
- Hastigheten verkar inte ha någon stark effekt på skadornas allvarlighetsgrad.
Jag tror att vi tolkar olika, men jag är på Jeppes sida!Så är det, helt klart.
Dom som körde 200+ hamnade aldrig på sjukhus, så dom är utanför statistiken, eller..??
Man borde väl egentligen förbjuda både ABS och tillämpa fri fart, så tolkar jag statistiken.
Jag gissar att hannuse är inne på survivorship bias:Jag tror att vi tolkar olika, men jag är på Jeppes sida!
Kan det vara så att 35% körde fortare än 70 km/h, eller...??
Är 200 + mer än 70+ eller är de utanför statistiken?
Måste ABS förbjudas om de inte uppfyller de önskningar som finns?
Betyder fri fart att man får köra hur fort som helst?
Betyder sänkt hastighet att du aldrig kör fortare än lämpligt?
Exakt!När allt annat falerar så kan man alltid stödja sig mot grundläggande fysik. Om jag spenderar noll tid på vägen kan jag rimligtvis inte råka ut för en trafikolycka. Och ett sätt att komma närmare noll tid på vägen är helt enkelt att minimera tiden på vägen med högsta möjliga hastighet...
Och ändå tror jag att hojförare rent generellt tränar otroligt mycket mer på sånt än bilförare. Vad har M för kursutbud tex, hur ser M School ut?En slutsats jag drar är att vi förare är för dåliga på att bromsa, sannolikt beroende på att vi så sällan gör det.
Vi behöver öva på att bromsa, göra det ofta och göra det ned till noll från olika hastigheter och på olika underlag.
Det spelar ju ingen roll hur avancerade bromssystem vi har om vi inte ens använder dem.
Den passiva säkerheten är enbart ett komplement.
När en vänstersvängande bilist gör det framför nosen så hjälperEn slutsats jag drar är att vi förare är för dåliga på att bromsa, sannolikt beroende på att vi så sällan gör det.
Vi behöver öva på att bromsa, göra det ofta och göra det ned till noll från olika hastigheter och på olika underlag.
Det spelar ju ingen roll hur avancerade bromssystem vi har om vi inte ens använder dem.
Den passiva säkerheten är enbart ett komplement.
Varför inte?När en vänstersvängande bilist gör det framför nosen så hjälper
inga bromsövningar
Jag håller delvis med. Utredningar är bra, likaså att öva bromsning. Det finns förstås en poäng i att fokusera på områden där vi vanligtvis brister, men kruxet med att fokusera så mycket på vissa enskilda faktorer att det nästan blir ett mantra är att det tenderar att göra en blind för andra faktorer som man då inte ser. Detta är ett välbeskrivet faktum inom modern neurovetenskap och kognitionspsykologi och kallas "inattentional blindness"Händelsekedjor är absolut relevanta, likaså borde större resurser läggas på utredning av olyckor osv.
Men i fallet ovan, där statistiken visar att föraren i nästan hälften av fallen inte ens bromsade innan olyckan, är ju grovjobbet redan gjort. Se till att föraren bromsar! Och gör det hyfsat bra!
Hur? Öva öva öva. Utbilda ALLA förare (obligatoriskt i körskolor samt helst årlig avrostning) i hur man övar själv och varför det är viktigt att man gör några övningar i veckan eller så.
Kanske försäkringsbolagen skulle gå med på att sänka försäkringspremien md 5% för de förare som uppvisar bevis på genomgången avrostning det året?
Därför att det i många fall är så pass kort tid från att bilen svänger tills det smäller att man inte hinner bromsa, eller att den otroligt korta tid man eventuellt hinner inte påverkar utfallet av en olycka.Varför inte?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|