Det KAN ju också vara så att erfarna och ambitiösa gamla rävar kör äldre SportHojar utan ABS medan nybörjarna kör MT07 med ABS och ställd inför en situation så brukar räv och nybörjare hantera den väldigt olika…
Så kan det vara men jag tror inte att vi kan bygga det framtida trafiksäkerhetsarbetet utifrån det.Det KAN ju också vara så att erfarna och ambitiösa gamla rävar kör äldre SportHojar utan ABS medan nybörjarna kör MT07 med ABS och ställd inför en situation så brukar räv och nybörjare hantera den väldigt olika…
Nä, man ska skaffa kunskap som ger möjlighet att undvika olyckor, det ger erfarenhet.Man ska bi gammal så snabbt som möjligt. Äre det ni säger?
Man ska bi gammal så snabbt som möjligt. Äre det ni säger?
Nä, man ska skaffa kunskap som ger möjlighet att undvika olyckor, det ger erfarenhet.
Erfarenhet kommer av begångna misstag. Jag är väldigt erfaren!
Så kan det vara men jag tror inte att vi kan bygga det framtida trafiksäkerhetsarbetet utifrån det.
Enkelt! Om du inte tränar så får du inget körkort, Om du inte tränar efter att du fått körkortet så får du inte behålla det... löser alla problemEller så är det faktiskt det vi ska...?
Få världen att förstå betydelsen av träning istället för att lagstadga om tekniska prylar som i slutänden inte ens kommer till användning...
Vilket kommer att ge mest med tanke på trafiksäkerhet såväl som motorcyklismens överlevnad på sikt...? Att UPPMUNTRA folk till ännu mer träning, innan de får sitt körkort såväl som efter de fått sitt körkort...? Att TVINGA folk till ännu mer träning, innan de får sitt körkort såväl som efter de fått sitt körkort...? Eller att skriva ett tekniskt reglemente som blir så krångligt att det inte ens hinner kicka in före olyckan sker...?
Trafikskolorna slickar sig om munnen... och hur var det nu igen, har förarna verkligen körkort när det går åt helvete?Enkelt! Om du inte tränar så får du inget körkort, Om du inte tränar efter att du fått körkortet så får du inte behålla det... löser alla problem
Tyvärr skulle Sporthoj.com inte har så många medlemmar längre heller...
Enkelt! Om du inte tränar så får du inget körkort, Om du inte tränar efter att du fått körkortet så får du inte behålla det... löser alla problem
Tyvärr skulle Sporthoj.com inte har så många medlemmar längre heller...
Och skulle man kräva samma sak för B-kort, då skulle det bli glest i trafiken ganska omgående.Jag är långt ifrån säker…
Ett sådant påtvingat system skulle nog ränta bra vad gäller trafiksäkerhet…samtidigt som det skulle vara förödande för återväxten…
Att ta MC-kort anses ju redan nu vara en av de dyraste och krångligaste saker man kan göra. Att införa krav på träning efter klarad uppkörning lär inte attrahera fler…
Gävleborg har landets tredje sämsta vägar, enligt Transportföretagens sammanställning.
”Skulle vägarna försämras påverkar det trafiksäkerheten och i det långa loppet leda till sänkta hastigheter”, säger Tina Thorsell, samhällspolitisk chef på Transportföretagen, i ett pressmeddelande.
Transportföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation med 9 000 medlemsföretag. Genom att sammanställa Trafikverkets uppgifter om exempelvis ålder och spårdjup har organisationen värderat skicket på landets vägar.
https://static.bonniernews.se/bildi...-9e36-76dc5bc136e9.jpeg?fit=crop&w=1400&h=936
16,7 procent av de statliga vägarna i Gävleborg ansågs vara i mycket dåligt skick ifjol. Endast Jämtland och Västernorrland hade en högre andel vägar i mycket dåligt skick.
”Under jul- och nyårshelgen ger sig tusentals bilister ut på svenska vägar för att semestra eller hälsa på släkt och vänner. Detta på vägar som har blivit en trafikfara. Därför startar vi nu ett upprop för att få till plats nödvändiga satsningar”, säger Tina Thorsell, samhällspolitisk chef på Transportföretagen, i pressmeddelandet.
https://static.bonniernews.se/bildi...-be06-40d885156187.jpeg?fit=crop&w=1400&h=932
Jag är långt ifrån säker…
Ett sådant påtvingat system skulle nog ränta bra vad gäller trafiksäkerhet…samtidigt som det skulle vara förödande för återväxten…
Att ta MC-kort anses ju redan nu vara en av de dyraste och krångligaste saker man kan göra. Att införa krav på träning efter klarad uppkörning lär inte attrahera fler…
De som inte deltar på smc-kurser är alltså per definition otränade som mc-förare?
Vem citerar du och vad?
Kommentaren är baserat på vad jag tolkar som konsensus mellan dig och Niklas.
Nu känner jag iofs Niklas tillräckligt väl för och veta att det inte är hans egentliga åsikt. Men det är ändå lätt att tolka inläggen på det viset.
Men old bald pilots finns desto fler av...There are old pilots, and there are bold pilots, but there are no old bold pilots
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|