Noll vision - i praktiken

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag kan meddela alla sörlänningar att ni kan sova lugnt, för på internet står det att Trafikvärket har gått upp i stabsläge på grund av snöfallet.

Oklart vad detta betyder, men han Bengt Olsson lär ju stå redo att skorra fram lite floskler om att ”det ska dom ta med sig” när något har gått åt helvete och hon Maria Kraffft är nog lika redo att skylla allt på hastigheten. Han pajasen med italienskt namn lär väl ringa i alla fall någon, så att pressen kan kolla hans telefonlogg och inse att han jobbar hårt, minsann.
Om det är Matteo Rizzi du menar som "pajasen" så kan jag nämna att det är en riktigt vass kille. Han jobbade på VTI förut som forskare och har doktorerat i bland annat ABS-system. Förutom att han är supertrevlig så är han väldigt kunnig och rolig att jobba med. Inbiten hojåkare också. Just saying :)

Vi gjorde ett ABS test för några år sedan som han ledde, blev en riktigt bra artikel och vi lärde oss mycket om ABS-systemen. Ni kan läsa det här:

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag kan meddela alla sörlänningar att ni kan sova lugnt, för på internet står det att Trafikvärket har gått upp i stabsläge på grund av snöfallet.

Oklart vad detta betyder, men han Bengt Olsson lär ju stå redo att skorra fram lite floskler om att ”det ska dom ta med sig” när något har gått åt helvete och hon Maria Kraffft är nog lika redo att skylla allt på hastigheten. Han pajasen med italienskt namn lär väl ringa i alla fall någon, så att pressen kan kolla hans telefonlogg och inse att han jobbar hårt, minsann.
Dom har ställt ut en bandvagn i centrala Gävle.
1732184132371.png

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Som vanligt när den fula häxan öppnar hålet i ansiktet så undrar man om hon har tänkt igenom sitt förslag…?

Vad händer om detta blir lag i Sverige men ingen annan stans…? Vad händer när biltillverkarna i så fall - högst sannolikt - inte vill bygga fartspärrade modeller enbart för den svenska marknaden…? Vem ska då utrusta bilarna med fartspärr…? Kommer detta att läggas på generalagenter eller rent av handlare…? Och vem ska stå för kostnaden…?

Och vad händer när hennes egna ungar hamnar i en nödsituation och fort som fan måste ta sig till sjukhus…?

Varje gång jag ser Greta Thunberg på TV brukar jag gå ut och varmköra VMax-4’an en stund. Bara för att. Kolvstyrt insug och vassa porttider = mycket högoktanigt med 3% olja rakt ut i naturen.

När jag ser denna häxa ska jag tamejfan börja med att omedelbart kasta mig i bilen och köra en kilometer nedför landsvägen, i alldeles för hög hastighet. Bara för att.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Hahaha, kul meningsuppbyggnad farbror, först ett påstående som efterföljs av en fråga på nyss skrivna påstående.
Jag har inte språkkorrigeringen aktiverad i mitt windows dessvärre, men 😁 .. tackar där CBR. Om jag vågar gissa så är du lärare i svenska, eller åtminstonne kunnig i grammatik på en högre nivå än jag. Jag känner mig både tryggare och gladare nu när jag har någon att fråga ifall jag blir tveksam över hur jag ska uttrycka mig.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
....Jag känner mig både tryggare och gladare nu när jag har någon att fråga ifall jag blir tveksam över hur jag ska uttrycka mig.
Snygg retur på smashen du fick mot dig! :) (Den som inte fattar vad jag menar med "smashen" får kolla mer på tennis.)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Som vanligt när den fula häxan öppnar hålet i ansiktet så undrar man om hon har tänkt igenom sitt förslag…?

Vad händer om detta blir lag i Sverige men ingen annan stans…? Vad händer när biltillverkarna i så fall - högst sannolikt - inte vill bygga fartspärrade modeller enbart för den svenska marknaden…? Vem ska då utrusta bilarna med fartspärr…? Kommer detta att läggas på generalagenter eller rent av handlare…? Och vem ska stå för kostnaden…?

Och vad händer när hennes egna ungar hamnar i en nödsituation och fort som fan måste ta sig till sjukhus…?

Varje gång jag ser Greta Thunberg på TV brukar jag gå ut och varmköra VMax-4’an en stund. Bara för att. Kolvstyrt insug och vassa porttider = mycket högoktanigt med 3% olja rakt ut i naturen.

När jag ser denna häxa ska jag tamejfan börja med att omedelbart kasta mig i bilen och köra en kilometer nedför landsvägen, i alldeles för hög hastighet. Bara för att.
Det dryftas ju på EU-nivå, och kommer antagligen komma där så det är väl mest att se att de svenska mongoliderna tjänstemännen är i farten och förbereded folket på vad som komma skall.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC