Norgeturer 2013 The only one again

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vi är två som kör på söndag. In i Norge vid Kongsvninger, sen rakt västerut till Sognefjorden. Färja över vid utloppet, vidare längs kusten norrut till Nordfjord, runt lite där, sen trixa oss tillbaka till Sverige och ut via Idre.

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Vi är fyra pers som utgår från Arvika på måndag v29, åker då mot Geiranger-Åndalsnäs för att hålla oss efter kusten(vissa avstickare) ner mot Oslo sen... Vi kommer bo i tält och laga den mesta maten på stormkök, hytta om det spöregnar såklart.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
I Norge nu. Träffade på 4 glada grabbar från Sverige tidigare idag. En på dominator, en Multistrada och två touringjärn. Vi skulle alla ta båten mot Geiranger. Några härifrån?

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
I Norge nu. Träffade på 4 glada grabbar från Sverige tidigare idag. En på dominator, en Multistrada och två touringjärn. Vi skulle alla ta båten mot Geiranger. Några härifrån?

Tjena Starstriker ............fan saknar Norway men altanbygge i stället :-( drive safe ;-)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Tjena jag tänkte åka till Norge vecka 29 ifrån Göteborg, har inte riktigt bestämt rutten än men hade gärna gått upp för galdöpiggen kört trollstigen m.m, hade varit trevligt med sällskap :) nån som ska dit vecka 29?

Jag är inte helt omöjlig!
Hur tänkte du bo och äta? Marschfart? Åker kåplöst och är inte fängelsematerial, så slipper gärna ligga spikrak över tanken och pressa varvstopp. :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tjena Starstriker ............fan saknar Norway men altanbygge i stället :-( drive safe ;-)

Tog en sydligare tur i år. Klrt en massa mellan Sognefjord och Nordfjord. Hittade en massa fantastiska vägar som turistböckerna inte säger något om. Sitter nu i Gräsmark nära Torsby, på väg hemåt.... Har haft en grym vecka nästan utan regn!

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
2009 BMW HP2 Sport
Tog en sydligare tur i år. Klrt en massa mellan Sognefjord och Nordfjord. Hittade en massa fantastiska vägar som turistböckerna inte säger något om. Sitter nu i Gräsmark nära Torsby, på väg hemåt.... Har haft en grym vecka nästan utan regn!

Bilder/Film??

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Skönt att ni hade tur med vädret, det ser ju inte lika lovande ut inför nästa vecka för vår del :/

Micke Triumph

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2012
Hoj
Kawasaki Z1000SX -12
Vi är ett par killar som drar till Norge mitten av v. 30. Siktar på slagga i Åndalsnes och bränna trollstigen efter frukost för att slippa alla jobbiga husbilar och skit. Sen köra snygga vägar över berg och runt fjordar. Nån som vill hänga på kanske? Vi är två trevliga herrar på 45+ som gärna tar sällskap av två damer. Missförstå inte!

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
tänkte säga hej då! för nu far jag och två polare in i Norge.. kommer missa er alla och ha en fortsatt trevlig semester för er som inte jobbar :)

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Kom hem idag efter en vecka i norge. Regn i stort sett hela vändan, men lite flyt med uppehåll då och då, tex när vi körde trollstigen och vägen ner mot Geiranger.. Humöret var dock på topp hela tiden och vi hade en riktigt kul resa.

Nästa gång skippar jag tältet, vart inte en enda tältning i Norge, dels pga vädret men till största del pga billiga hyttor. Boeendet är ju billigare än i Sverige... 500 spänn för en tvåmans stuga när tältplats går på 200kr per person, första campingen i sverige = 300kr för ett tält! Då bor jag hellre i stuga och har torra grejer på morgonen. När vi t ex kom till kristiansund var jag så blöt att jag hade gett halva resekassan för en stuga :)

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Trist på regnet men så kan det vara, men en tanke, varför vildcampade ni inte istället?
Det är ju gratis men regnar det mkt är tält lite besvärligt...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring