Norgeturer 2013 The only one again

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Trist på regnet men så kan det vara, men en tanke, varför vildcampade ni inte istället?
Det är ju gratis men regnar det mkt är tält lite besvärligt...

Det var tanken, men vädret var ju så jäkligt. Vi vildcampade iaf första kvällen innan vi åkte över till Norge.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Lite bilder från trollstigen :)
Blandat vänder men fick se den i vått och torrt. Knäppte bara ett par med mobilen när det regnade dock.
ImageUploadedByTapatalk1374495525.266564.jpg
ImageUploadedByTapatalk1374495546.465937.jpgImageUploadedByTapatalk1374495568.416949.jpg
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vi hade fett fint väder. Skall ladda upp fler bilder när jag sitter på bättre lina, men här kommer en:

Norg.jpg
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Jag körde umeå-kiruna-bjerkvik-å-bodø-umeå(silvervägen) för en vecka sen. Det blev en tripp på 230mil och jag stannade och hälsade på vänner efter vägen. Hade kanonväder ute på lofoten, men spöregn sista dagen från bodø och hem. Detta var första gången med mc i norge för mig och jag körde själv utan gps och sånt så jag höll mig på e10 ut, och sen e6+77 hem. Träffade 2 kirunabor på bodøfärjan och slog följe med dom till arvidsjaur. Till nästa norgeresa ska jag få med mig minst en kompis (inte så kul att köra själv) och ha med mig spännband till färjorna, samt ha mer tid och gps för att utforska lite mindre vägar osv..
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
På vägen körde jag e4 upp till haparanda, sen på finska sidan upp till pello, sen över till sverige igen. Bara för att få köra lite i finland också :)
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Bidde ingen Norgesväng för mig i år tyvärr. Men nästa år.. Då!
Låter som det regnat en hel del i år ändå så man får väl försöka vara glad att man slapp undan..:crash

Dåligt med bilder från er som trots allt varit över? Det är helt ok att slänga upp ett par stycken vet ni..:)
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
Hojen 067.jpgIMG_0290.jpgIMG_0300.jpgIMG_0304.jpgWP_000429.jpgWP_000463.jpgWP_000475.jpgWP_000482.jpg


Ok, här kommer några från vecka 23.

Några korta kommentarer till bilderna.
- Vi kör rätt många mil per dag och man bör alltid räkna med regn, så bra däck är att föredra.
- Vi åkte på onsdag och kom på söndag. Boendet fungerar kanonbra med stugor. Vi la i en gemensam kassa 800 skr och det räckte till boende i stuga varje natt samt en frukost.
-Vi åker väldigt olika hojar och åkstil. Vi gör så att vi oftast delar upp i tre olika grupper, köra tokfort, köra aktivt och köra långsamt/ custom. Sedan träffas vi till lunch och därefter vid boendet på kvällen. Fungerar väldigt bra,
-En bild från Geiranger och trollstigen är ett måste. Bifogar även en suddigt filmklipp från trollstigen http://www.youtube.com/watch?v=f7F1nWHpHuU
- Regn = smuts = mycket tvätt när man kommer hem. (men det är det värt:tummenupp)
-Det kan dyka upp får och kor här och där, se upp (eller ja...se på vägen...)
-Gillar att ha med mig saker, alla packväskor på, men skulle kunnat klarat mig med sidoväskor iom att vi bor i stugor.

Håll till godo, ser gärna fler bilder från er andra!
 

Åka

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2013
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha MT-09 Tracer
Ha ha, det är jag och polaren som ligger före på videon. Blev omkörda av några från ert gäng på väg upp, troligtvis tokfortgruppen:hihi Får lägga upp lite bilder när jag är på huvuddatorn igen.
 

danne431

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2013
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha FZ1-S - 09
Här knyter vi ihop oss i ett IMG_2282.JPGIMG_2281.JPGIMG_2284.JPGIMG_2293.JPGreplag då vi korsade en glaciär på vägen upp, sista bilden är tagen ifrån toppen
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Efter en vecka med kanon väder (+30 som mest tre dagar i rad), så är jag mycket nöjd med min första Norgeresa på hoj, några bilder;

2013_07_24_16_11_09.sized.jpg

2013_07_24_22_39_12.sized.png

2013_07_25_09_56_46.sized.jpg

2013_07_27_11_17_30.sized.png

640x480x2013_07_25_11_29_05.sized.jpg.pagespeed.ic._K8qlIitgi.jpg
 

johan314

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2013
Ort
Huddinge
Hoj
DL650 -05
grymt bra tråd! :)
även jag funderar på en kort norge-resa. har dock inga sidoväskor av plast. har sådana här givi textil-väskor men vattentätheten kan nog diskuteras. antar att det kan regna närsomhelst :rolleyes:

tror ni att de skulle gå med en stor topbox om jag väljer att bo i stugor?
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
grymt bra tråd! :)
även jag funderar på en kort norge-resa. har dock inga sidoväskor av plast. har sådana här givi textil-väskor men vattentätheten kan nog diskuteras. antar att det kan regna närsomhelst :rolleyes:

tror ni att de skulle gå med en stor topbox om jag väljer att bo i stugor?

Yes, jag körde med enbart topbox sist, plus en packrulle framför. Fick tom med en dunk vin :)
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
grymt bra tråd! :)
även jag funderar på en kort norge-resa. har dock inga sidoväskor av plast. har sådana här givi textil-väskor men vattentätheten kan nog diskuteras. antar att det kan regna närsomhelst :rolleyes:

tror ni att de skulle gå med en stor topbox om jag väljer att bo i stugor?

Skulle rekommendera en drybag till topboxen, jag klarar mig inte på en normal topbox för 1 veckas packning.
 

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
Triumph Tiger SE
5 mil kvar till Geilo kl 2205.jpgnorge 1.jpgNorge.jpgTiger 1050.jpgTintin 3-D Jean-Pierre Gougeau Captain Haddocks whisky_edited[6].jpg

Ja, ser man på. Hann med en resa nummer två till Norge i år :banana
Utan regn och bara sol :banana
Klart mer turister än vecka 23 (mycket folk som fotvandrar), till och med fullt på vissa boställen.
Vill bara dela med mig med några bilder och säga att det finns väldigt många bra kurvor i det landet...:)
 
Last edited:
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top