Norra Roadracing Sällskapet

Läste nyhetsbrevet från NRS alldeles nyss. Nog är det väl rent förjävligt hur man som banägare kan fälla denna kommentar: Bokningarna på banan inkommer i en för banbolaget positiv takt, så utifrån det så finns inget akut att lösa.
Jag tror mig veta att 100 % som hyr banan gör det i tron att säkerhet m.m. är tipp topp.

Läste nyhetsbrevet från NRS alldeles nyss. Nog är det väl rent förjävligt hur man som banägare kan fälla denna kommentar: Bokningarna på banan inkommer i en för banbolaget positiv takt, så utifrån det så finns inget akut att lösa.
Jag tror mig veta att 100 % som hyr banan gör det i tron att säkerhet m.m. är tipp topp.

mmm man blir förbannad :mad:

Är det ingen som har några däckvärmare liggande som jag kan köpa?
Kan även köpa endast främre värmaren då min bakre fungerar.

Nya lacken

jag bjuder på ett litet smakprov

Bifogat

• IMG_4422_mini.JPG
    IMG_4422_mini.JPG
    115.2 KB · Visningar: 119
  • IMG_4421_mini.JPG
    IMG_4421_mini.JPG
    92.3 KB · Visningar: 135
Last edited:

Man blir ju nästan lite sugen på att bojkotta att åka där, men det kostar ju en del att åka till en annan bana. Bikeweek blir helt plötsligt attraktivare.:gnissla

Hmm, undrar om tex banåkning.nu vet om att säkerheten
är under all kritik?! NRS gör rätt som bojkottar körningarna iår.

Kan kanske va ide att informera dem om det.

Vi var ganska inställda på det tills jag pratade med en av banägarna i onsdags.

Han sa följande:
Banbolaget har tecknat ett avtal om löpande skötsel av banan med JCS Entreprenad. De skall sopa banan, klippa gräset, röja sly, harva sandfållorna men jämna mellanrum. Ungefär dubbelt så många gånger som förra året. Detta avtal skulle alltså redan vara klart.

För att få tillbaka licensen på banan krävs ytterligare lite jobb. Dessa "SVEMO-jobb" hade de tänkt teckna avtal om inom en snar framtid. Det är dock inte klart ännu så det är väl för tidigt att ropa hej ännu. Men det verkar ju väldigt lovande.

Jag hade tänkt skicka ut ett mail till medlemmarna när allt var klart. Men det kanske är lika bra att få ut dagsläget så inte alla kastar in handduken i förtid.

Blir det klart med jobben och vi har en tidsplan på dem kan vi göra budget å börja sälja träningskort i så fall.

För att få tillbaka licensen på banan krävs ytterligare lite jobb. Dessa "SVEMO-jobb" hade de tänkt teckna avtal om inom en snar framtid. Det är dock inte klart ännu så det är väl för tidigt att ropa hej ännu. Men det verkar ju väldigt lovande.
Är det något vi kan göra för att påskynda den processen?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick