Norra Roadracing Sällskapet

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Läste nyhetsbrevet från NRS alldeles nyss. Nog är det väl rent förjävligt hur man som banägare kan fälla denna kommentar: Bokningarna på banan inkommer i en för banbolaget positiv takt, så utifrån det så finns inget akut att lösa.
Jag tror mig veta att 100 % som hyr banan gör det i tron att säkerhet m.m. är tipp topp.

abborro

abborro
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
gsx-r600
Läste nyhetsbrevet från NRS alldeles nyss. Nog är det väl rent förjävligt hur man som banägare kan fälla denna kommentar: Bokningarna på banan inkommer i en för banbolaget positiv takt, så utifrån det så finns inget akut att lösa.
Jag tror mig veta att 100 % som hyr banan gör det i tron att säkerhet m.m. är tipp topp.

mmm man blir förbannad :mad:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Är det ingen som har några däckvärmare liggande som jag kan köpa?
Kan även köpa endast främre värmaren då min bakre fungerar.

bullskiten

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSXR 600 -07
Nya lacken

jag bjuder på ett litet smakprov

Bifogat

• IMG_4422_mini.JPG
    IMG_4422_mini.JPG
    115.2 KB · Visningar: 119
  • IMG_4421_mini.JPG
    IMG_4421_mini.JPG
    92.3 KB · Visningar: 135
Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.

Man blir ju nästan lite sugen på att bojkotta att åka där, men det kostar ju en del att åka till en annan bana. Bikeweek blir helt plötsligt attraktivare.:gnissla

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S

Hmm, undrar om tex banåkning.nu vet om att säkerheten
är under all kritik?! NRS gör rätt som bojkottar körningarna iår.

Kan kanske va ide att informera dem om det.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Vi var ganska inställda på det tills jag pratade med en av banägarna i onsdags.

Han sa följande:
Banbolaget har tecknat ett avtal om löpande skötsel av banan med JCS Entreprenad. De skall sopa banan, klippa gräset, röja sly, harva sandfållorna men jämna mellanrum. Ungefär dubbelt så många gånger som förra året. Detta avtal skulle alltså redan vara klart.

För att få tillbaka licensen på banan krävs ytterligare lite jobb. Dessa "SVEMO-jobb" hade de tänkt teckna avtal om inom en snar framtid. Det är dock inte klart ännu så det är väl för tidigt att ropa hej ännu. Men det verkar ju väldigt lovande.

Jag hade tänkt skicka ut ett mail till medlemmarna när allt var klart. Men det kanske är lika bra att få ut dagsläget så inte alla kastar in handduken i förtid.

Blir det klart med jobben och vi har en tidsplan på dem kan vi göra budget å börja sälja träningskort i så fall.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
För att få tillbaka licensen på banan krävs ytterligare lite jobb. Dessa "SVEMO-jobb" hade de tänkt teckna avtal om inom en snar framtid. Det är dock inte klart ännu så det är väl för tidigt att ropa hej ännu. Men det verkar ju väldigt lovande.
Är det något vi kan göra för att påskynda den processen?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0