Norrköping!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tyckte nog alla gjorde en bra insatts att försöka hålla ihop gruppen.

Med andra ord hölls gruppen ihop bra eller hur skulle man annars gjort?:confused:
//Johan

Ok.. jag var inte där utan har ju bara läst reflektionerna, men det kanske bara saknas lite tonfall i orden då :) .

Man blev ju som lit orolig, tänkte va med nästa helg, men det är ju inte kul att bli avhängd och vilse i storskogen!

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
YZF R1
Utan att ha åkt med.. Så verkar det som att tempot var rätt dåligt anpassat för gruppen om så många känner att de var i vägen och försvann under dagen etc..

..är det meningen? Naturlig urgallring eller?

Ok.. jag var inte där utan har ju bara läst reflektionerna, men det kanske bara saknas lite tonfall i orden då :) .

Man blev ju som lit orolig, tänkte va med nästa helg, men det är ju inte kul att bli avhängd och vilse i storskogen!

:D haha det är nog ingen fara att du blir avhängd och lämnad i skogen.
Resledarna gjorde enligt mig ett bra jobb iaf..:tummenupp

Det var förövrigt även första gången i Lördags som jag åkt med denna grupp.
Bevisligen kom ju jag och flickvännen hem helskinnad iaf. *asg*
//Johan

Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
...Jag kände mig mest till besvär för er andra, om jag ska vara ärlig, som bevislingen kör bra mycket snabbare i kurvorna än vad jag gör. Tråkigt att komma så mycket efter hela tiden.
Så det var inget för mig.
Du skall absolut inte känna att du/ni är till besvär! I en grupp med 29 hojar finns det 29 olika tempon, det är därför vi väntar åtminstånde vid vägbyten, ofta även där i mellan och räknar in hopen. Därför hör det tycker jag, till god ton och vett och etikett att meddela om man avviker från gruppen/körningen.
Hur snabb, långsam, lång eller kort du är, finns det alltid någon som är snabbare, långsammare, snyggare eller fulare...förr eller senare.
...Man blev ju som lit orolig, tänkte va med nästa helg, men det är ju inte kul att bli avhängd och vilse i storskogen!
Du har ju träffat och svingat bägare med både mig, ringensmisk och Aquila, inte tror du väl på fullaste allvar att du blir frånåkt av så gamla, feta och fula gubbar?

@ Övriga: Tonen mellan vissa av oss här i tråden kan tyckas lite rå, men vi skäller betydligt mer än vi bits...

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Jag visste det!!! Här missar man årets första riktiga körning (läs lördagsturen) och gubbarna lyckas få en del av ungarna att känna sig bortkommna. :pannkyss

Men jag måste bara tillägga att igår tappade vi inte bort en enda! :tummenupp
(Inte idag heller - men det räknas väl knappt :confused: när vi bara var tre.)

Alla sa hejdå innan de vände av hemåt!
Iofs var det "bara" 9 hojar med från början på söndagen så det var ju ett helt annat utgångsläge.
Jag hade nog oxå haft fullt upp med inräknandet :va om det hade varit så många hojar som på lördagen.

Men jag säger det igen... Sista platsen är min!
Och om vi kommer vilse vet jag var gubbarna :D bor :whip

...nej :rodnar ojdå, jag menar hur vi får kontakt med dem igen!

Vill också passa på att tacka för en härlig söndagstur, kan man beställa samma sol och trevliga sällskap till helgen igen? :)

Last edited:

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Ris och ros efter helgens körning hur ska jag tolka det :va

Som många redan har skrivit är tempot varierat. Vill dock betona att vid väl valda platser som t.ex vägkors och vid vägbyte stannas det och ALLA väntas in innan färden fortsätter.:tummenupp Dock blev det en fadäs vid ett stopp i helgen :huvet . Kommer inte att upprepas.

Ingen ska på nåt sätt känna sig utanför, det gemensamma intresset är ju att åka hoj och träffa vänner som man kan slänga käft med, tonen i vissa inlägg kan kanske se lite rå ut men den är hjärtlig jag lovar.

Personligen tyckte jag att det var kanonkul att så många dök upp. Fortsätt med det. Jag tar all kritik som positiv och finns förslag på hur man ordnar med tempo, grupper, samlingar m.m m.m så det blir så bra som möjligt så är det ju bara bra.

Om vädret är med oss blir det som vanligt åka av på Lördag. Samling sker kl:12 på McOrvars (det är då de öppnar FZ1). Kanske en fika innan vi ger oss iväg, då är det lättare att samla alla och gå igenom körningen för dagen.

Hoppas vi ses

@Hund: Kör då hoj hälften så fort som du dricker öl kör du åt hel--te för snabbt :D

Ringensmiskarn

P.S ska försöka få upp lite mer film från helgen, dock rätt upptagen i veckan men ska göra vad jag kan.

Last edited:

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
...finns förslag på hur man ordnar med tempo, grupper, samlingar m.m m.m så det blir så bra som möjligt så är det ju bara bra....

Det blev som jag såg det grupperingar direkt efter andra stoppet i lördags. Det blev en grupp längst fram som körde enligt min mening jättefort (så snabbt att jag inte han ikapp eller kunde hålla upp tempot med), sedan var det några blandgrupper efter det med blandat antal. Känndes som att de flesta körde i sitt eget tempo och körde efter sin förmåga, precis så som det ska vara.

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Tyckte nog alla gjorde en bra insatts att försöka hålla ihop gruppen. (även åkte tillbaka för att kolla så inget var fel)
Eftersom en hoj gick sönder efter redan 3 mil.
Vi var som sagt 27 hojar som startade, så självfallet kommer nivån på mc åkandet variera stort med en så stor grupp.

Men vi gjorde många stopp och väntade in de som körde aningens långsammare. Så innan vi startade igen var alla alltid samlade.
Sen blev det som sagt en miss när typ 10st av gruppen blev lite ivriga och åkte fel väg mot Pålsboda, pga att en var diabetiker och var tvungen att snabbt äta. Vi andra åkte vidare och åt tillsammans och efter det var det endel som avvek pga tid,närhet hem och ville göra andra vägval osv...
Vi andra åkte vidare tillsammans och avslutade med en fika på Mc Orvars.

Med andra ord hölls gruppen ihop bra eller hur skulle man annars gjort?:confused:
//Johan

Jag hade både hjälp och vart ju inte bara lämnad så det funka ju bra! Jag kan inte på lördag men hoppas på sön om hojen går då :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du har ju träffat och svingat bägare med både mig, ringensmisk och Aquila, inte tror du väl på fullaste allvar att du blir frånåkt av så gamla, feta och fula gubbar?

Hahha.. Nog för att jag förmodligen är både snyggare och smalare än er :arsele ..

Men det förhindrar inte att man blir avhängd i kurvorna av er banrävar när det beger sig. Och jag har fan inte armar nog att hålla i mig på rakorna om jag ska lyckas ta igen det där om ni eldar på med era GB-bigpack plastlådor! :D

Jag var ju som sagt inte där, så det var mest menat som en fråga due to kommentarerna här.

Blir det åka av på lördag så lovar jag att lämna egen tolkning efter helgen. Sö ska jag dock försöka rehailitera mig då jag under lö afton ska försöka supa bort ångesten av att närma mig 30.. :födelseda (Snälla, kan inte nån tala om att försäkrningarna blir mkt billigare eller nåt? :) )

Allmänt: Gruppkörningar med hojar under 200 kg SKA inte gå i samlat tempo. Var och en ska få maximalt av körningen, men man kan ju alltid anpassa sig lite. Jag håller mig t.ex gärna i en lugnare grupp så man slipper lägga 240-repor på rakorna för att hålla tempo med gruppen.. Bara det svänger så skrattar jag vid glass-stoppen :hoppskrat

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
@ Hund: Eftersom jag håller på att köra in "enligt boken" innebär det att jag inte drar i handtaget mer än till högst hälften. Hade även gps på hojen i lördags, kan meddela att min högsta hastighet under den dagen var 152 km/h och jag hade inga större problem att hänga med.

Näe, nu tar vi nya tag och dansar soldans inför kommande helger :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
@ Hund: Eftersom jag håller på att köra in "enligt boken" innebär det att jag inte drar i handtaget mer än till högst hälften. Hade även gps på hojen i lördags, kan meddela att min högsta hastighet under den dagen var 152 km/h och jag hade inga större problem att hänga med.

Näe, nu tar vi nya tag och dansar soldans inför kommande helger :)

Shit.. 152 :näsblod .. Så fort vågar nästan jag också tjöra!! :yoparty

Ok.. jag mindes nog för mkt av vår ölkväll och då kändes det som att det gick knasfort till och från.. Drar andra en repa på en bra raka skiter jag i det.. men dras det varje raka blir det trist att hänga med för de som inte är lika fartglada.. (Även om jag inte direkt tror att jag ligger i riskzonen kanske, mer allmänt menat)

Jag har prutat bort massa plast på min leksak, så det blåser som fan vet du!!

Nu funkar hojen, ska bara skruva ihop den igen. Alltså tur på sön :)

Lördag !!? :rolleyes: :confused:

Pliiiiiz

Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
@ GixxerTiger: Vad var det för fel? Jag har också tänkt mig söndag.

@ Hund: Det händer nog att det gasas lite ibland, men absolut inget Potatoestempo...

smalzoff

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Hoj
Honda cb 500
Oj.. Jag menade inte att dra igång nån diskussion eller ge kritik eller nåt.. Jag bara säger att det gick lite för fort för min smak och att jag hellre kör med nån som kör några snäpp lugnare. Alla kör vi ju som sagt olika :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
@ Hund: Det händer nog att det gasas lite ibland, men absolut inget Potatoestempo...

Potatis är en sak, sen kan man ha dödslängtan...

I don´t mind lite knäskrap, även om jag är flicka. :tuttar .

Se till att det blir åka på lördag så får jag väl testa om mätaren går ända till 150 :D ..

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Oj.. Jag menade inte att dra igång nån diskussion eller ge kritik eller nåt.. Jag bara säger att det gick lite för fort för min smak och att jag hellre kör med nån som kör några snäpp lugnare. Alla kör vi ju som sagt olika :)

Tar det inte som kritik, bara synd om man får folk att sluta åka med för att de tycker tempot är för högt. Blir som sagt var gruppindelningar när man tar sig från A till B. Bättre att åka i sitt eget tempo och komma fram än att hetsas och råka illa ut i nån kurva.

Det är ju lika roligt att ta en paus och fika, träffa nya bekantskaper och insupa den goa hojatmosfären med likasinnade. Om du inte vill följa med nån mer gång tycker jag är jättesynd. Ge´t en chans till så kommer du att märka att vi är riktigt goa gubbar med ölmage som älskar att träffa alla sortens hojåkare.
Roger

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
@ GixxerTiger: Vad var det för fel? Jag har också tänkt mig söndag.

Kortis innan tändspolarna i orginal piskan villket gjorde att säkringen gick= ingen ström till Start reläet = död. Och att spolarna inte fick ström. Hoppas att hojen funkar nu och att vädret tillåter trevliga turer på landet. :)

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Träff Mc orvar????

:va Tjena Boy´s and Girls kommer det att bli åkning av på Lördag eller???Och vilken tid kommer då att gälla:) Jag missade eran första träff:mad: Hoppas att vi ses....... TL 1000R For Ever

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Hmmm - var samlas alla hojarna i Norrköping? Trodde ju givetvis att det var McOrvars, så jag pep dit en sväng i kväll, via prästköp - Finspång och Svärtinge, men icke en hoj så långt ögat kunde nå. Så där fick jag sitta och dricka min egen kopp med kaffe. :S

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Hmmm - var samlas alla hojarna i Norrköping? Trodde ju givetvis att det var McOrvars, så jag pep dit en sväng i kväll, via prästköp - Finspång och Svärtinge, men icke en hoj så långt ögat kunde nå. Så där fick jag sitta och dricka min egen kopp med kaffe. :S
Jassåå, det är till att vara ute och tjuvträna:smasha
McOrvars är nog ingen naturlig samlingsplats längre, bara en kvarleva från svunna tider. Skall man spontant träffa hojbröder/systrar är det nog Oscarshäll som gäller. Satt själv där ikväll efter 15 Sörmlandsmil och pratade bort ett par timmar...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln