NSR Fel

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
den finns ju inte att få tag på nån stans... Jag har orginalhandboken men den är ju inte till någon hjälp... Var har du sett att det finns till NSR125R ??
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Vad är RC ventilen för något?

Var sitter den och hur kan man kolla ifall den är OK?

Har också en nsr som inte vill göra mer än 120, blir galen har testat/kollat fan allt skittråkigt när man inte hittar felet!!
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
Nu har jag haft inne min NSR hos Ebos High Performance i Malmö. Dom har kört den på rullandelandsväg och bromsbänk.. Dom upptäckte att det var fel på avgasporten som för övrigt Honda Center i Fleninge hade kontrollerat... FAN vad jag stör mig på HondaCenter just nu.. Betalade 1000:- för att dom skulle kontrollera den.. Dom sa att den var ok, men hell no! :kocko

Den förra ägaren hade satt vajrarna fel vid servomotorn... tvärt emot vad dom skulle.

Fan vad jag kan rekommendera Ebos iallafall!
Snabba på att svara på mail och bra service!
Ska bli kul att få se hur många hk som NSRen leverar på bakhjulet!
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
Nu har jag hämtat hojjen!

Fick ett diagram från testkörningen!
Kanske läggar upp den vid ett tillfälle.

Det var mer än 6Hk skilldnad plus att kurvan blev hur bra som helst!

Snacka om skilldnad! Kan förresten berätta för alla med gamla NSR att den levererar ungefär 24Hk på bakhjulet!


//Mathias
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Mutiaz skrev:
Nu har jag hämtat hojjen!

Fick ett diagram från testkörningen!
Kanske läggar upp den vid ett tillfälle.

Det var mer än 6Hk skilldnad plus att kurvan blev hur bra som helst!

Snacka om skilldnad! Kan förresten berätta för alla med gamla NSR att den levererar ungefär 24Hk på bakhjulet!


//Mathias

Upp med kurvan då!

Varför blev det 6hk mer? För att dom fixade RC-Valven?
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
Japp! Kurvan kommer att öka mer eftersom mekanikern endast körde ventilen förhand. Men den effekten vid automatisk styrning kommer jag aldrig få se om jag inte kör den i bänk igen... Och de tänker jag inte göra...
 

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Ort
08
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
Kan motorn paja pga felinställd rc-ventil?
vågar man exprimentera lite med inställningarna?
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
Nej, jag tror inte den kan gå sönder..

Om du laddar ner verkstadshandboken jag postade här för ett tag sedan så kan du läsa och se hur man optimerar inställningen på ventilen!


//Mathias
 

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Ort
08
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
hittar den inte :huvet
var finns den?
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Larco skrev:
Kan motorn paja pga felinställd rc-ventil?
vågar man exprimentera lite med inställningarna?


Nej, den kan inte gå sönder.. Enda som händer att den går kasst om den är fel inställd.. på miton kan man sticka in fingret i avgas utloppet och känna om porten öppnar max då man vrider på tändningen. Har noll koll på hur det funkar på nsr:en men borde ju vara nått liknande.. :)
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
På NSR behöver man inte använda såna pritiva metoder.. :D

Det finns märkt både på servon och ventilhuset hur den ska vara inställd... Det står i verkstadshandboken hur man gör.. :tummenupp
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
klåpare erskänner

Mutiaz skrev:
Tja!
Har en NSR125R -91 ostrypt.

Ända sen jag inhandlade hojen så har det varit något konstigt med den. Vid exakt 5000Varv så är det precis som den lägger av o varva... Om man ligger kvar så hackar den tillslut över och varvar upp till 12000 som den ska. Jag har meckat som fan med den nu men har inte ännu fått någon lösning. Förra sommarn lämnade jag in den hos Honda Center för kontroll av RC ventilen, men den var OK. Sen har jag ringt till en massa mc firmor och förståsigpåare och många säger att det låter som den är strypt eftersom den inte gör mer än ungefär 130Km/h på raka, men i nerförsbacke gör den 150Km/h. Men jag har kollat efter strypningar i avgasröret och i insuget, men där är inga strypningar. Jag blev tipsad hos honda om att jag kanske skulle byta munstycke både uppåt och neråt. Jag köpte två storlekar åt vart håll. Började med det större munstycket, ingen skilldnad... Sen går den inge bra om man inte sätter på kåporna igen (luftströmmarna ska sköta sitt) så jag tog bort locket på luftburken (dönade bra) och efter ett par hundra meter varmnöp kolven.... Hade glömt oljeslangen... :huvet inge bra... Sen dess har jag inte pallat mecka något... Så jag vet inte hur den gått med det mindre munstycket. Är det någon som har något tips på vad som mer kan vara fel eller känner igen sig i problemet?

Mvh
//Mathias


obs obs obs alla klåpare kolla om ni är med i gänget!!!

min rc-ventil satt uppochner!!!! motorn slutade bara varva till 5500-6000,
hojen är ostrypt och orkade till 110km/h ungefär då
alla honda (nsr/crm) ägare kolla så att den inte sitter uppochner om hojen går sunkigt :confused:
det var tydligen lätt att sätta dom fel när man bytte cylinder det gör stor skillnad
 
Last edited:

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
frew skrev:
obs obs obs alla klåpare kolla om ni är med i gänget!!!

min rc-ventil satt uppochner!!!! motorn slutade bara varva till 5500-6000,
hojen är ostrypt och orkade till 110km/h ungefär då
alla honda (nsr/crm) ägare kolla så att den inte sitter uppochner om hojen går sunkigt :confused:
det var tydligen lätt att sätta dom fel när man bytte cylinder det gör stor skillnad

då lär man ju inte vara särskilt duktig på att skruva om man sätter portarna felvända :va
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
frew skrev:
obs obs obs alla klåpare kolla om ni är med i gänget!!!

min rc-ventil satt uppochner!!!! motorn slutade bara varva till 5500-6000,
hojen är ostrypt och orkade till 110km/h ungefär då
alla honda (nsr/crm) ägare kolla så att den inte sitter uppochner om hojen går sunkigt :confused:
det var tydligen lätt att sätta dom fel när man bytte cylinder det gör stor skillnad

Då undrar jag hur den gick sedan? Toppfart och försvann det lilla hacket du hade?

Har bytt cylinder och har problem med min som bara gör 120 och är ostrypt!
 

Lankfisher

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Ort
FINSPÅNG
Hoj
Honda NSR 125
hehe min nsr -91 gör 160km/h men inte nu för ja tror de e skit i förgasarn lr någe för den får för lite bränsle o där hela tiden! precis nör ja lagat startmotorn! AHHH :huvet
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
Vanish skrev:
Då undrar jag hur den gick sedan? Toppfart och försvann det lilla hacket du hade?

Har bytt cylinder och har problem med min som bara gör 120 och är ostrypt!


Hackar din oxå då? Vid typ 5000rpm? Min gjorde oxå typ 120-130...

Isåfall har du samma fel som jag hade...
Då är det vajrarna till rc ventilerna som ska byta plats på den lilla rullen under tanken...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top