HA.................................................HA...........................................HAcRoC skrev:Köper man den på apoteket eller?
Mutiaz skrev:Nu har jag hämtat hojjen!
Fick ett diagram från testkörningen!
Kanske läggar upp den vid ett tillfälle.
Det var mer än 6Hk skilldnad plus att kurvan blev hur bra som helst!
Snacka om skilldnad! Kan förresten berätta för alla med gamla NSR att den levererar ungefär 24Hk på bakhjulet!
//Mathias
Larco skrev:Kan motorn paja pga felinställd rc-ventil?
vågar man exprimentera lite med inställningarna?
Mutiaz skrev:Tja!
Har en NSR125R -91 ostrypt.
Ända sen jag inhandlade hojen så har det varit något konstigt med den. Vid exakt 5000Varv så är det precis som den lägger av o varva... Om man ligger kvar så hackar den tillslut över och varvar upp till 12000 som den ska. Jag har meckat som fan med den nu men har inte ännu fått någon lösning. Förra sommarn lämnade jag in den hos Honda Center för kontroll av RC ventilen, men den var OK. Sen har jag ringt till en massa mc firmor och förståsigpåare och många säger att det låter som den är strypt eftersom den inte gör mer än ungefär 130Km/h på raka, men i nerförsbacke gör den 150Km/h. Men jag har kollat efter strypningar i avgasröret och i insuget, men där är inga strypningar. Jag blev tipsad hos honda om att jag kanske skulle byta munstycke både uppåt och neråt. Jag köpte två storlekar åt vart håll. Började med det större munstycket, ingen skilldnad... Sen går den inge bra om man inte sätter på kåporna igen (luftströmmarna ska sköta sitt) så jag tog bort locket på luftburken (dönade bra) och efter ett par hundra meter varmnöp kolven.... Hade glömt oljeslangen... inge bra... Sen dess har jag inte pallat mecka något... Så jag vet inte hur den gått med det mindre munstycket. Är det någon som har något tips på vad som mer kan vara fel eller känner igen sig i problemet?
Mvh
//Mathias
frew skrev:obs obs obs alla klåpare kolla om ni är med i gänget!!!
min rc-ventil satt uppochner!!!! motorn slutade bara varva till 5500-6000,
hojen är ostrypt och orkade till 110km/h ungefär då
alla honda (nsr/crm) ägare kolla så att den inte sitter uppochner om hojen går sunkigt
det var tydligen lätt att sätta dom fel när man bytte cylinder det gör stor skillnad
Då har man verkligen lyckatsMessiah skrev:då lär man ju inte vara särskilt duktig på att skruva om man sätter portarna felvända
frew skrev:obs obs obs alla klåpare kolla om ni är med i gänget!!!
min rc-ventil satt uppochner!!!! motorn slutade bara varva till 5500-6000,
hojen är ostrypt och orkade till 110km/h ungefär då
alla honda (nsr/crm) ägare kolla så att den inte sitter uppochner om hojen går sunkigt
det var tydligen lätt att sätta dom fel när man bytte cylinder det gör stor skillnad
Vanish skrev:Då undrar jag hur den gick sedan? Toppfart och försvann det lilla hacket du hade?
Har bytt cylinder och har problem med min som bara gör 120 och är ostrypt!
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |