NSR Fel

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Mutiaz skrev:
Hackar din oxå då? Vid typ 5000rpm? Min gjorde oxå typ 120-130...

Isåfall har du samma fel som jag hade...
Då är det vajrarna till rc ventilerna som ska byta plats på den lilla rullen under tanken...
Den vajer som sitter längst ut mot kylaren nere vi cyllen, vilken sida ska den sitta på uppe under tanken? Tänkte bara kolla så allt stämmer
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
Vanish skrev:
Då undrar jag hur den gick sedan? Toppfart och försvann det lilla hacket du hade?

Har bytt cylinder och har problem med min som bara gör 120 och är ostrypt!
jag tror att det hjälpte, jag väntar bara på att en kompis ska låna mig ett kedjevärktyg så ska jag ut och prova
om du hör att "rc-motorn" juckar fram och tillbaka av sig sälv när tändningen är på men inte motorn är på, så kan det vara något fel

lr har jag fel?
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
frew skrev:
jag tror att det hjälpte, jag väntar bara på att en kompis ska låna mig ett kedjevärktyg så ska jag ut och prova
om du hör att "rc-motorn" juckar fram och tillbaka av sig sälv när tändningen är på men inte motorn är på, så kan det vara något fel

lr har jag fel?


Du kan ju kolla med märkena som finns brevid rullen och likadant nere i rchuset.. står som sagt i verkstadshandboken hur man gör...
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
Nykan skrev:
Den vajer som sitter längst ut mot kylaren nere vi cyllen, vilken sida ska den sitta på uppe under tanken? Tänkte bara kolla så allt stämmer

den ska sitta på vänster sida..
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
ignition switch ON : "L"mark with notch
idling1,400 rpm (tomgång) : "H"mark with notch
Mid range 2,400rpm : "L"mark with notch
High range 9,500rpm : "H"mark with notch

+-0,3mm

skaffa boken då kan du felsöka i rc-systemets elskema och mycket annat nyttigt
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Mutiaz skrev:
Hackar din oxå då? Vid typ 5000rpm? Min gjorde oxå typ 120-130...

Isåfall har du samma fel som jag hade...
Då är det vajrarna till rc ventilerna som ska byta plats på den lilla rullen under tanken...

Japp den har ett hack..dock vid 6500rpm..ska kika på vajrarna under tanken ikväll!

När du ändrade på din fick den högre toppfart då också?
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
frew skrev:
ignition switch ON : "L"mark with notch
idling1,400 rpm (tomgång) : "H"mark with notch
Mid range 2,400rpm : "L"mark with notch
High range 9,500rpm : "H"mark with notch

+-0,3mm

skaffa boken då kan du felsöka i rc-systemets elskema och mycket annat nyttigt

Jag ska kolla hur rc ventilen sitter "ifall" inte platsbyte på vajrarna löser problemet, det kan alltså finnas 2 alternativ för mig.

Funderar på att införskaffa en v-handbok men de siffrorna du nämner har jag redan men dom stämmer inte överens med dina, ja tittade på boken som fanns på nätet för nsr:en men vi får se som sagt! Jag meddelar resultat inom kort!
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
Vanish skrev:
Japp den har ett hack..dock vid 6500rpm..ska kika på vajrarna under tanken ikväll!

När du ändrade på din fick den högre toppfart då också?


Toppfarten?
SOM FAN!!! Ökade med 6hk på toppvarven.. :yoparty
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Finns det någon säkring till rc-valven? när man gasar ska inte hjulet under tanken röra på sig? Mitt gör inte det och jag undrar hur man lättats kan felsöka systemet.
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Nykan skrev:
Finns det någon säkring till rc-valven? när man gasar ska inte hjulet under tanken röra på sig? Mitt gör inte det och jag undrar hur man lättats kan felsöka systemet.

Det finns ingen säkring till RC-Valven. Har du ALDRIG hört när den rör sej? Prova att snurra med fingrarna på själva styrservot när tändningen är igång, den ska inte gå att rubba då, om man inte sliter som en tok. Prova även att stänga av tändningen och snurra på den till ett annat läge och sätt sedan på tändsningen, då bör den ställa in sej som den ska vara.
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
CayLe skrev:
Det finns ingen säkring till RC-Valven. Har du ALDRIG hört när den rör sej? Prova att snurra med fingrarna på själva styrservot när tändningen är igång, den ska inte gå att rubba då, om man inte sliter som en tok. Prova även att stänga av tändningen och snurra på den till ett annat läge och sätt sedan på tändsningen, då bör den ställa in sej som den ska vara.
Jag har prövat att snurra på den när tändningen är igång och den går inte att röra så lätt då, men när jag startar den och gasar så rör den sig inte, vid vilket varvtal ska den ändra läge?
Den hackar inte vid något varvtal iaf.
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
Nykan skrev:
Jag har prövat att snurra på den när tändningen är igång och den går inte att röra så lätt då, men när jag startar den och gasar så rör den sig inte, vid vilket varvtal ska den ändra läge?
Den hackar inte vid något varvtal iaf.


Det är inte rcventilen som jag menar hackar... det är hojjen jag menade hackade vid 5000rpm.. du kan ju bara kolla om den vajern som sitter längst ut vid kylaren går till vänster uppe vid rullen..

Jag var förresten ute idag och provkörde min NSR efter bytet med vajern...
JÄVLAR VAD DEN GICK!!! SATAN!!! :kär
 

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Båstad
Hoj
NSR125R
Här kan ni se effektkurvan på NSRen!

De två undre linjerna är som den var innan (med felvända vajarar)

De två övre är manuellt körd ventil..
 

Bifogat

  • Bild2.JPG
    Bild2.JPG
    77.3 KB · Visningar: 76

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Mutiaz skrev:
Här kan ni se effektkurvan på NSRen!

De två undre linjerna är som den var innan (med felvända vajarar)

De två övre är manuellt körd ventil..

Mycket intressant och se, jag har inte hunnit ändra något på min men det skall göras i helgen så får vi se om det gör susen. Vad jag har sett så jobbar servot åt fel håll det ska fixas så fort som möjligt!
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
frew skrev:
mellan 7000-8500 ungefär
Ok, jag trodde på ca 5000-6000 varv, inte konstigt att det inte hände något då.
Har även fixat verksatdshandboken och ska kolla intsällningarna.
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Mutiaz skrev:
Det är inte rcventilen som jag menar hackar... det är hojjen jag menade hackade vid 5000rpm.. du kan ju bara kolla om den vajern som sitter längst ut vid kylaren går till vänster uppe vid rullen..

Jag var förresten ute idag och provkörde min NSR efter bytet med vajern...
JÄVLAR VAD DEN GICK!!! SATAN!!! :kär
Jag menade att hojen inte hackade, vi får väl se vad toppfarten blir efter inkörningen.
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
SpeedAbuser skrev:
Det går visst att hona en nicasilcylinder!
Men det går inte att borra.

Ehh? Nej? Bara för att idioterna i norge gjorde det.
MEN, man kan sitta med ett 1200 papper och slipa i några timmar.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top