HA.................................................HA...........................................HAcRoC skrev:Köper man den på apoteket eller?
Mutiaz skrev:Nu har jag hämtat hojjen!
Fick ett diagram från testkörningen!
Kanske läggar upp den vid ett tillfälle.
Det var mer än 6Hk skilldnad plus att kurvan blev hur bra som helst!
Snacka om skilldnad! Kan förresten berätta för alla med gamla NSR att den levererar ungefär 24Hk på bakhjulet!
//Mathias
Larco skrev:Kan motorn paja pga felinställd rc-ventil?
vågar man exprimentera lite med inställningarna?
Mutiaz skrev:Tja!
Har en NSR125R -91 ostrypt.
Ända sen jag inhandlade hojen så har det varit något konstigt med den. Vid exakt 5000Varv så är det precis som den lägger av o varva... Om man ligger kvar så hackar den tillslut över och varvar upp till 12000 som den ska. Jag har meckat som fan med den nu men har inte ännu fått någon lösning. Förra sommarn lämnade jag in den hos Honda Center för kontroll av RC ventilen, men den var OK. Sen har jag ringt till en massa mc firmor och förståsigpåare och många säger att det låter som den är strypt eftersom den inte gör mer än ungefär 130Km/h på raka, men i nerförsbacke gör den 150Km/h. Men jag har kollat efter strypningar i avgasröret och i insuget, men där är inga strypningar. Jag blev tipsad hos honda om att jag kanske skulle byta munstycke både uppåt och neråt. Jag köpte två storlekar åt vart håll. Började med det större munstycket, ingen skilldnad... Sen går den inge bra om man inte sätter på kåporna igen (luftströmmarna ska sköta sitt) så jag tog bort locket på luftburken (dönade bra) och efter ett par hundra meter varmnöp kolven.... Hade glömt oljeslangen... inge bra... Sen dess har jag inte pallat mecka något... Så jag vet inte hur den gått med det mindre munstycket. Är det någon som har något tips på vad som mer kan vara fel eller känner igen sig i problemet?
Mvh
//Mathias
frew skrev:obs obs obs alla klåpare kolla om ni är med i gänget!!!
min rc-ventil satt uppochner!!!! motorn slutade bara varva till 5500-6000,
hojen är ostrypt och orkade till 110km/h ungefär då
alla honda (nsr/crm) ägare kolla så att den inte sitter uppochner om hojen går sunkigt
det var tydligen lätt att sätta dom fel när man bytte cylinder det gör stor skillnad
Då har man verkligen lyckatsMessiah skrev:då lär man ju inte vara särskilt duktig på att skruva om man sätter portarna felvända
frew skrev:obs obs obs alla klåpare kolla om ni är med i gänget!!!
min rc-ventil satt uppochner!!!! motorn slutade bara varva till 5500-6000,
hojen är ostrypt och orkade till 110km/h ungefär då
alla honda (nsr/crm) ägare kolla så att den inte sitter uppochner om hojen går sunkigt
det var tydligen lätt att sätta dom fel när man bytte cylinder det gör stor skillnad
Vanish skrev:Då undrar jag hur den gick sedan? Toppfart och försvann det lilla hacket du hade?
Har bytt cylinder och har problem med min som bara gör 120 och är ostrypt!
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |