Escape Artist
Medlem
- Gick med
- 13 Oct 2015
- Hoj
- GSX-R 1000 K1, Bandit 1200, CBR 1000F(såld), ZZ-R 600(såld), Jawa 638 m. sidovagn
Sjukt störande när annonser täcker funktioner!
Ja, surfar man från mobilen så kommer man ju inte åt menyn texSjukt störande när annonser täcker funktioner!
Fast flyr användarna för att siten suger och bara är otroligt irriterande så lär ju inkomsterna sjunka ännu mer.Fast det blir inga annonsintäkter till SH i så fall. Vi förstår ju att det krävs pengar in, men den här typen av "krypare" som växer fram underifrån och täcker innehållet är ...... obra!
Jadu, det jag kan tänka mig är administration, för server och nät för forumet borde inte vara alltför ekonomiskt betungande. Men jag har aldrig riktigt varit med i ren drift och ekonomi, bara utvecklat system.Jag har aldrig jobbat med datorsupport och jag kan ha fel, men det här snacket om att forumet behöver betydligt mer annonsinkomster för att överleva känns…märkligt…?
Vad i supporten av detta forum är det som kräver mer pengar…? Är detta så mycket värt att man offrar funktionaliteten och gör de få, kvarvarande medlemmarna förbannade…?
Det finns flera väl fungerande forum inom snöskotervärlden - alla med betydligt fler aktiva medlemmar än SH - som verkar gå runt. Kanske inte med minimal annonsering, men väl diskret och dessutom relevant annonsering. Dessa låter olika branschföretag stå för annonseringen och det verkar vara vanligt att man låter branschföretag exklusivt sponsra olika sektioner av forumet, med följden att annonserna under respektive sektion blir exklusiva den som betalar. Inga annonser som helt plötsligt poppar upp i de mest irriterande situationerna. Inga annonser för garagedörrar, öronvaxmedel eller knähöga horstövlar. Bara annonser som attraherar användaren. Och inga ägare eller moderatorer som ursäktar sig med att forumdriften kostar pengar.
Nu kan jag tycka att ni är lite orättvisa mot forumägaren.
Reklamdelen säger jag inte emot er alls på. Det är inte en bra lösning som det är just nu. Tapatalk gör det hela bättre. Då slipper man allt det där.
Men Swedie har ju roddat den här siten ganska länge nu och det finns en kostnad kopplat till dom timmarna han lägger in.
Ska man göra reklambiten mer riktad och "rätt" produkter så innebär det förmodligen att nån måste sitta och sälja reklam. Ringa runt och skapa erbjudanden, hitta samarbetspartners osv osv. Det är inte ett jobb som en normalt funtad människa gillar.
Säljare är inte normalt funtade människor.
Det kostar ännu mer pengar i en uppstart och sen måste man underhålla det. Med den aktivitet som är på forumet idag och med hur sociala medier driver reklam så kan jag förstå att man inte säljer reklamplats på sporthoj.com för 120k i månaden. Man får nog vara glad om man kan sälja 2,5-5k platser till 1-3 kunder i månaden.
Den intäkten täcker förmodligen inte tidsåtgången för att få det att gå runt.
Så vad är förslag på lösning från dom som är väldigt aktiva på forumet?
Crowdfounding?
Medlemsavgift?
Andra förslag?
Hur lägger man kostnaden på medlemmarna utan att tappa medlemmar medans man samtidigt försöker få in nya medlemmar?
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Det är nog förklaringen, ja, förut var det Swedies baby, en blandning av hobby och lite sidoinkomst, nu måste det ge avkastning på en viss nivå, oavsett vad det innebär.En lättare motfråga då.... Va är det som gjort att de funkat förut då??? Dvs utan den ökade reklamen...
Va är det som blivit så dyrt, eller handlar det om minst 20% vinst till aktie ägarna??
Så pass lönsamt att det blir oanvändbart och olönsamt? Man kan ju stilla undra...Det är nog förklaringen, ja, förut var det Swedies baby, en blandning av hobby och lite sidoinkomst, nu måste det ge avkastning på en viss nivå, oavsett vad det innebär.
Det är alltid pill med att drifta saker, uppgraderingar, hantera knasigheter, uppdateringar. Eller migrera mellan olika hostingar och sånt.Kan någon svara lite mer exakt på vad det är som kostar? ”Administration” låter ju inte helt exakt.
Domänen kostar väl några tusenlappar per år. Forumscript är väl gratis? Vilka övriga kostnader är det för ett forum, där ”kostnaden” inte hamnar i fickan på forumägaren?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|