Tror att själva annonsförsäljningen är en sak och att någon har aktiverat Google AdSense är en annan? Lite som att influencer tjänar kosing på klick, så tänker måhända ägaren av siten att här finns det intäkter att inhämta?
Skulle gissa att det ser ut så här;
Annonser från "gamla sporthoj.com" där annonsörer med MC-anknytning tar kontakt med säljare enligt nedan pdf;
Detta leder till ett skräddarsytt forum med relevanta annonser där sporthoj.com är tidningen bikes andra digitala forum..
Nya sporthoj = "gamla sporthoj.com" + "Adsense" = högre intäkter men arga besökare = färre besökare vilket leder till lägre intäkter (men kanske högre än "gamla sporthoj.com" därav att eländet får fortsätta)
Jag är besökare, läser närapå dagligen. Jag är värd en del för Adsense.
Ni som skriver och framförallt ni som är superusers med många kloka och roliga inlägg är inte mycket värda mer än mig för Adsense, besökare som besökare liksom.
I min värld är det ni som tillsammans med ramverket som är motorn i denna nya svajjiga ram.
Men om ni loggar ur = mindre content =mindre besökare = mindre värt för Adsense
Förstår att man vill överge manuell försäljning och gå på automatiserad annonsintäkt- låter bra i mötesrummet - men det lär bli följdeffekter.
Har tidigare avvaktiverat adblock för sporthoj.com, men nu är det, i min värld- nästan omöjligt...
mvh - Från en aktiv/inaktiv medlem