Ska vi lägga ner den här helt otroligt barnsliga diskussionen nu?
Som någon tidigare skrev: "Fuck You! No, Fuck you!" Bra skrivet, det talade tydligt.
Jag uttryckte mig något klantigt kanske, anledningen till min reaktion är att de vid min sommarstuga byggt om 3 rondeller som ligger efter varandra, 3 gånger på 2 år pga att en person inte gjorde arbetet rätt första gången - onödiga pengar och det lär inte vara det enda stället landet det händer på.
Jag kan dock hålla med om att det var klantigt att inte skriva och förklara det i första inlägget så att alla förstod inlägget och inte skulle ta det som att jag menade att världssvälten beror på antalet ombyggda rondeller. Att å andra sidan överhuvudtaget tro det.. ja men hallå... Men det var sent och personen i fråga kanske var trött och lite irriterad, vilket tyvärr jag också var - och ber om ursäkt för mina egna dumma uttalanden.
Det var uppenbarligen helt idiotiskt av mig att tro att alla kunde förstå det själva och för det ber jag alla som inte förstått om djupaste ursäkt. Jag ska uttrycka mig klarare nästa gång.
Vidare skrev jag inlägget endast för att öppna ögonen på de som kanske inte har tänkt på kostnadseffektivitet, och visst, det var, och det inser jag själv också, dumma exempel - men det är fortfarande bara
exempel.
Detta är bara axplock om vad som händer med Dina skattepengar, det jag efterlyser är inte sänkta skatter eller mindre vägunderhåll eller något annat lika idiotiskt utan att pengarna vårdas för att få ut mesta möjliga effekt tillbaka till Dig som skattebetalare.
Vet du egentligen vart dina skattepengar går? Är du intresserad av att veta eller helt enkelt skiter du i det? Klagar du dessutom över den höga skatten?
Det finns ett uttryck som lyder: Många bäckar små...
Återigen: Det jag vill belysa är frågan om det går att få regering, stad, kommun, landsting mm att arbeta närmare över landet för att få ut
maximal effekt av inbetalda skattemedel. Jag tror det skulle kunna gå, men det skulle krävas oerhört mycket arbete - å andra sidan är det väl det vi betalar för? Eller?
Till sist ett par frågor till alla er som läser detta:
1) Tror du, att du som
person skulle kunna vinna något på en att hålla en högre kostnadseffektivitet?
2) Tror du det är
genomförbart?
3) Kan du ge ett par exempel på
hur?
4) Sista frågan (och jag bara måste - förlåt!) Gissningsfråga: Vad kostar en rondell i genomsnittlig storlek att bygga?
Edit: Hoppas verkligen inte att detta idiotiska system går igenom, det bygger bara en egen fallgrop...
sgtpepper skrev:
När jag fyllde 30 så började jag räkna mig själv som vuxen, men visst, omgivningen kan ju ha åsikter om det.