Nu blir det dyrt på RIKTIGT?

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Du, lilla vän. Har inte mamma lärt dig att innan man öppnar munnen ska man ha svalt vällingen och veta vad man pratar om?

1) Lägg dig inte i när vuxna håller ett samtal.
2) Slå upp "Exempel" i ordlistan
3) Ta reda på vad saker kostar, när du slutar gå på veckopeng.
4) Ta reda på vem du pratar med och vad den personen vet innan du tjafsar.
5) Läs ovanstående om och om igen tills du förstår, gå sedan vidare till "6".
6) Jag vet inte vad du har för relation till ordet "rondell", men den verkar sjuklig, Jag rekommenderar "Eniro - Gula Sidorna" under "P" som i Psykolog.

sgtpepper skrev:
Du har verkligen pin-pointat det största problemet vår ekonomi lider av idag. RONDELLER! Vafan, är du riktigt riktig?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Fox 2 skrev:
Jävligt bra sagt. Ni som är komunister (socialdemokraterna, vänsterpartiet). Ni tycker allså att alla ska betala allt till en stor säck (staten) sen ska de pengarna fördelas jämnt över folket.

I det läget så kommer ingen vilja arbeta. Vem vill arbeta hårt om man ändå får lika mycket pengar? Det finns ju redan nu folk på sporthoj.com som tycker det är bättre att gå arbetslös, få A kassa och leva på andra istället för att arbeta och tjäna sina egna pengar.

Någon måste ju i slutändan betala för allt. Just nu så mjölkas de rika i landet på alla sina pengar. Vad tror ni dom gör? Inte stannar dom kvar i komunist sverige. De flyttar ju utomlands med sina tillgångar och kvar i sverige blir allt slödder. Utan rika i landet så finns det ju inga som kan investera i företag och då kan de ju inte växa.

Så ni som röstar rött, ni kan dra åt helvetet.

/ Christian

Varför slå på/jaga/erbjuda resor långt bort, för vänstersympatisörer, när det i den här tråden är ett idiotförlslag från blå-högern som diskuteras?

/B

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Är det nå'n som har ett bra förslag på hur vi kan stoppa alla orimliga höjningar från bolagen?

Gå med i SMC också....

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Funatic skrev:
1) Lägg dig inte i när vuxna håller ett samtal.
När jag fyllde 30 så började jag räkna mig själv som vuxen, men visst, omgivningen kan ju ha åsikter om det.

2) Slå upp "Exempel" i ordlistan
Det behövs inte, jag är rätt smart så jag har koll på vad exempel innebär. I detta fall så gav du exempel på något du upprörde dig över när det gäller statligt slöseri, polisens civilbilar och korsningar som byggs om till rondeller. Jag tyckte det var så idiotiskt så att jag nästan grät ("oh, the humanity" snyftade jag).

3) Ta reda på vad saker kostar, när du slutar gå på veckopeng.
Tack, men jag är så pass gammal att jag får en ansenlig summa i månadspeng av mitt företag. Jag har även en ganska god uppfattning om vad saker och ting kostar, det gör dock inte att jag tycker att dina sparförslag var mindre idiotiska.

4) Ta reda på vem du pratar med och vad den personen vet innan du tjafsar.
Det samma gäller dig. Vem är du och vad vet du?

5) Läs ovanstående om och om igen tills du förstår, gå sedan vidare till "6".
Klart!

6) Jag vet inte vad du har för relation till ordet "rondell", men den verkar sjuklig, Jag rekommenderar "Eniro - Gula Sidorna" under "P" som i Psykolog.
Jag tycker att det norska ordet rundkjørning eller det engelska roundabout är roligare, säg roundabout femton gånger efter varandra så förstår du, helkul ord!

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
ecce skrev:
Höörruuu Stalin lugna ner dig lite nu :fatta! . Är det igenkligen så fel att man betalar för det man har sönder, så är det ju redan idag då vi ska stå för våra egna kostnader. Mans bilarna kör sitt eget race...Båtarna dreras osv...

Stalin? du kunde lika gärna drämma till med Mao eller nåt. hur som..

inlägget handlade om att låta andra bestämma över våra egna liv, vi lever i en demokrati, därför har vi val och ger andra förtroende att ta beslut åt oss. den ideologi som vi röstar på bör motsvara den vi själva har. så alla som har röstat på blått sympatiserar med dessa partier och tvärt om. om borgarna lägger förslag så är det i sina egna väljarnas namn.
slutligen om du nu är en borgaranhängare så borde du knipa och betala! :hihi

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
putteb skrev:
ja det kanske blir biligare för alla men i slutändan finns det alltid vissa som inte har råd(finns det till och med i dag), och kanske blir utan riktig sjukvård. som någon skrev privata biblotek osv låter inte som något en ensamstående mamma med ett par unga har råd med idagsläget.
en vanlig svenson har idag ungefär 170000:- i årslön. så att göra allt privar tror jag inte ett dugg på...

borgarnas ekonomi baseras på att kostnads bäraren ska belastas för sin egen resursförbrukning. går du på bibblan (som jag skrev tidigare) så får du betala för dig. om man nu ser på det lite krast. alla ingridienser är med: var och en får välja själv om den vill gå på bibblan, var och en får bekosta det den förbrukar, och var och en skapar sin egen lycka genom att läsa...
röda fördelar kostnader på kolektivet så även om du inte går dit och förbrukar resurser så får du vara med och bekosta det.

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
sandstream skrev:
Huru Lars Ohly, du kan dra till ett annat forum och sprida din lära :hihi

tänk på orsak och verkan nästa gång du gör nåt!

lasse och jag är inte kompisar och kommer inte att bli det. jag är för mycket höger för honom.

tanken var att tänka till vad orsakar det man klagar över.

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
izznix skrev:
Om du kan någon som helst matematik så måste du inse att det blir dyare för vissa, billigare för andra å en del som kanske inte påverkas så mycket..

/izznix

BRA! :klappar

visst är det så!

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
bivven skrev:
Jaha! då börjas det igen då!

Jag som student vet att de borgliga hade ett förslag för ett tag sedan på ca ..hmm..kommer inte ihåg men iaf över 20kkr i terminsavgift för att plugga på unversitet...då är det säkert många som har råd! det lär ju knappast utbilda svenska folket för framtiden om man säger så.

Tror inte att ett sånt förslag kommer att gå genom, men ist för att sitta o gnälla om vilket parti som 'är bra eller ej, eller vilket sätt som är det rätta bör vi nog gå ihop och försöka hindra förslaget innan nåt allvarligt händer!

Så, vilka är förslagen? de vettiga alltså...gå med i SMC (borde ha gjort det redan), skriva till politikerna=? fan vet jag..jag är inte samvetare men nån här borde ha lite koll?
/bivvmaster.

starta egen försäkrings bolag där man inte betalar premier utan delar på kostnader. finns det någon ekonom här som kant sånt?

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
sandstream skrev:
Eftersom det är ett borgeligt förslag är det inte mycket att oroa sig för. Lagom till valet ska Maud och de andra leka märkvädriga och då springer folk och röstar på alla möjliga små partier istället för att rösta mörkblått å då får Göran sitta med sina polare i 4 år till...

hmm.. lars har ju sagt att "vi ska vara mer enade än någonsin"
ljuger han?
om mörkt blått ska aliera sig med mytomaner så sjunker deras trovärdighet oxå.

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Kahobe skrev:
Knappast! Det är ju det som är dagens problem. Ju anonymare man är "som kostnad" ju större är viljan (och möjligheten) att vara en sådan! Det är redan klarlagt att människor uppskattar mer och är varsammare om det som de får betala något för..
Bl a en av anledningarna till att man inte vill ha nolltaxa i kollektivtrafiken.
Ett förs bolag prövade med att i ett område ha "personligt uppvisande" för skadereglerare av ALLA påstådda bilinbrott.
Antalet "bilinbrott" lär ha halverats... :rolleyes:

vi bör starta eget för. bolad.

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Pejo skrev:
Läs inlägget före ditt. Skit i försäkring, spara pengar på sparkonto, ta ut när det smäller. Spara lite extra för sjukförsäkringen också vetja.
Då får du betala för din del av risken. Sköt dig själv och skit i andra och allt det där fina individ-kostnadsbaserade tänket. Föressten, när du ändå är igång, åk bara med hojen på egen mark, och på vägar du själv asfalterat.

:Bugar

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
sandstream skrev:
Han ljuger alltid!

mörkblå utan lars kommer inte synas.
mörkblå med lars..

vi bör starta egen försäkringsbolag, och dela på kostnader eller köra oförsäkrade och ta det som det kommer. det gäller bara att hålla sig på två hjul utan att kvadda! och polisen kör ni'' ifrån allihopa iaf.

''- jag kör en monster :banana

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...