Nu blir det dyrt på RIKTIGT?

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
red_ninja skrev:
Vaddå rösta?????
Finns det NÅGOT parti som gynnar motorcyklismen eller den fattige över huvud taget?? mvh blankröstaren

Det är ju ett vettigt sätt att argumentera........ :7peta
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Fredde Meck skrev:
Ett kollektiv är väl okej, men man ska betala sin del av risken.
Av samma anledning har vi olika lön, en del är inte värda mer!

Jag vill inte ha ett jävla Kina här, men det är dit vi är på väg.

Läs inlägget före ditt. Skit i försäkring, spara pengar på sparkonto, ta ut när det smäller. Spara lite extra för sjukförsäkringen också vetja.
Då får du betala för din del av risken. Sköt dig själv och skit i andra och allt det där fina individ-kostnadsbaserade tänket. Föressten, när du ändå är igång, åk bara med hojen på egen mark, och på vägar du själv asfalterat.
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Om den genomsnittliga höjningen av trafikförsäkringen motsvarar den genomsnittliga
skattesänkningen så varför inte? Förmodligen blir det inte så, men tanken känns inte helt fel.

Jag har hellre höga personliga utgifter, som jag i stor utsträckning själv kan styra över,
än högt skattetryck.

/A
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Pejo skrev:
Läs inlägget före ditt. Skit i försäkring, spara pengar på sparkonto, ta ut när det smäller. Spara lite extra för sjukförsäkringen också vetja.
Då får du betala för din del av risken. Sköt dig själv och skit i andra och allt det där fina individ-kostnadsbaserade tänket. Föressten, när du ändå är igång, åk bara med hojen på egen mark, och på vägar du själv asfalterat.

billström-älskare. Du är en mönsterkommunist.
 
Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
R1 racer skrev:
Vet ej hur det ligger till därför frågar jag o hoppas på nåt seriöst svar.
Finns inte möjligheten att ha hojen försäkrad i försäkringsbolag i annat land...vi är ju trots allt med i EU...det är bara en fråga som slog mig men vet ej om det går överhuvudtaget.Vore ju kanon annars kanske men troligen är det så att man måste ha den åtminstone trafik försäkrad i det land man bor i eller är skriven.

Det finns så mycket annat dom hade kunnat spara pengar på förlängesedan
men tyvärr är dom inte vakna,tänker på konsekvenserna eller bryr sig om vanligt folk.De lever ju sitt flotta liv i dyra lyor,hus o umgås med fint folk o smörjer kråset.


De!? Vilka de?

/Olzki
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Rundningsmärke skrev:
Om den genomsnittliga höjningen av trafikförsäkringen motsvarar den genomsnittliga
skattesänkningen så varför inte? Förmodligen blir det inte så, men tanken känns inte helt fel.

Jag har hellre höga personliga utgifter, som jag i stor utsträckning själv kan styra över,
än högt skattetryck.

/A

Bra, nå'n som förstår.

Jag vill styra mitt eget liv, inte låta staten göra det.
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Pejo skrev:
Och hur är du ihopskruvad då? Vem skulle få det billigare? Oavsett typ av förare så blir det en ökad kostnad för försäkringsbolagen = ökad premie. Ingen får lägre premie, men en del får en mindre ökning en andra.

Om min skatt sänks med exakt samma peng som premien går upp så skiter jag i vilket - men det vet vi allihopa att så blir det inte - utan som vanligt så ska staten spara 9 miljarder och stoppa i nåt annat röt-hål.

... och jag som kanske skulle rösta borgerligt ... finns det INGET parti som inte har byfånar, idioter, kvinnoförnedrare eller a-sociala parasiter ?

Fram med namn och e-post-adresser på de skitstövlar som kommit på det geniala...

Näe, ett hejdundrande DRA ÅT HELVETE åt de politiker som sitter avlönade av mig och alla andra och skriver ihop sådana här skitförslag.


Yeahy! nån med lite kahunas! :tuttar
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Pejo skrev:
Då föreslår jag att du skiter i att ha annat än trafikföräkring på dina fordon i fortsättningen, och själv avsätter pengar på ett sparkonto utifall olyckan är framme. Mindre anonymt än så blir det aldrig, och du lär "uppskattar mer och är varsammare om det som de får betala något för.."

Eller vill du vara med i ett försäkringskollektiv trots allt?

Jag har fem hojar och tre bilar, (varav en sportbil) , har enbart trafikförs.
Hittills har det gått ihop sig ekonomiskt, mer än väl.
Nöjd nu?

Edit: Du "glömde" att citera mina argument i slutet.. om att när man får ta personligt ansvar eller riskerar att bli avslöjad förändras beteendet drastiskt.
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Fredde Meck skrev:
Bra, nå'n som förstår.

Jag vill styra mitt eget liv, inte låta staten göra det.
Ok, jag förstår vad du menar med det och kan i stort hålla med, men jag förstår FORTFARANDE INTE vad det har med denna fråga att göra?!

Är du alltså för förslaget att försäkringen ska täcka alla sjukvårdskostnader, eftersom motsatsen innebär att staten styr ditt liv? :va
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
sgtpepper skrev:
Är du alltså för förslaget att försäkringen ska täcka alla sjukvårdskostnader, eftersom motsatsen innebär att staten styr ditt liv? :va
Har du varit på limtuben nu? ;)

Han betalar gärna en högre trafikförsäkringspremie mot att skattesänkningen
motsvarar höjningen av trafikförsäkringen. Att äga och försäkra en bil eller mc
är ett aktivt val, vad jag vet kan man inte avstå från att bli rånad varje månad.

/A
 

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
sgtpepper skrev:
Ok, jag förstår vad du menar med det och kan i stort hålla med, men jag förstår FORTFARANDE INTE vad det har med denna fråga att göra?!

Är du alltså för förslaget att försäkringen ska täcka alla sjukvårdskostnader, eftersom motsatsen innebär att staten styr ditt liv? :va

om skatten sänks för alla, ja.
...men persson lär nog blåsa oss å det.

min poäng med allt är att man inte ska ta så hårt på förslagen då det mest verkar vara en politisk maktkamp.

Försäkringsbolagen kommer att mjölkaskiten ur oss ändå, dom har ju sina bonusar att tänka på.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Kahobe skrev:
Jag har fem hojar och tre bilar, (varav en sportbil) , har enbart trafikförs.
Hittills har det gått ihop sig ekonomiskt, mer än väl.
Nöjd nu?

Edit: Du "glömde" att citera mina argument i slutet.. om att när man får ta personligt ansvar eller riskerar att bli avslöjad förändras beteendet drastiskt.

Bara du är nöjd så.

"edite:en" : Jag väljer vad jag vill argumentera om. Jag argumenterar inte i frågor där jag håller med eller tycker det är onödigt att diskutera.


Föressten... varför inte låta alla som får idrotts-skador betala dom själva ? Eller ... alla över 80, dom är ju så sjuka, varför ska vi under 50 betala för dom ? Dom får väl stå för sina kostnader själva, eller hur? Eller dom som är födda med funktionshinder - det är ju inte vårt fel ju!? Låt alla betala för den sjukvård dom vill (=kan) !
 
Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Pejo skrev:
Bara du är nöjd så.

"edite:en" : Jag väljer vad jag vill argumentera om. Jag argumenterar inte i frågor där jag håller med eller tycker det är onödigt att diskutera.


Föressten... varför inte låta alla som får idrotts-skador betala dom själva ? Eller ... alla över 80, dom är ju så sjuka, varför ska vi under 50 betala för dom ? Dom får väl stå för sina kostnader själva, eller hur? Eller dom som är födda med funktionshinder - det är ju inte vårt fel ju!? Låt alla betala för den sjukvård dom vill (=kan) !

Som du vill, en känd (s)tatminister på 80-talet valde också att citera så det passade honom, han brukade heller inte svara på frågor eller lyssna på argument.

Idrottsskador skall betalas av utövarna, dvs med höga försäkringspremier, det är ett frivilligt val att utöva idrott, att bli gammal är ingen option, det är ett måste!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Kahobe skrev:
Idrottsskador skall betalas av utövarna, dvs med höga försäkringspremier, det är ett frivilligt val att utöva idrott, att bli gammal är ingen option, det är ett måste!

Point taken... but:

Jag tror sverige skulle spara mer på att utesluta idrotts-skador ur välfärdssystemet än att utesluta trafik-skador.

Att bli gammal är inget måste. Det är en konsekvens av att inte förolyckas innan. Den chansen ökar när man åker motorcykel... och trots det straffas man med högre kostnader, trots att samhället borde tjäna på det. :va
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tja..de kommer alltid många förslag. men alla går inte igenom...detta e en sån där sak som med 99% sannolikhet inte gå igenom..

isf kommer de gå utför för sverige..
jag komma inte ens ha råd me min bil... :3freak
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Kahobe skrev:
Som du vill, en känd (s)tatminister på 80-talet valde också att citera så det passade honom, han brukade heller inte svara på frågor eller lyssna på argument.
Varför svarar du inte på min fråga då? Jag tar den igen:

Kahobe skrev:
men sossarna nappade direkt, det ger ju stålar...
Vart har du läst det? Eller är det limsniffandet som talar nu igen?
 

Fox 2

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
kx 125 -04
LOVE2XLR8 skrev:
Inte för att jag badar i pengar eller har det hur fett som helst men jag tycker ändå att tanken e vettig. Jag menar, är det inte lite konstigare att man tycker att ens granne eller polarens farmor (läs vanliga skattebetalare) ska betala grejer som jag kör sönder med mina två hojjar för att jag kör som en galning i stan och på vägar...??

Jävligt bra sagt. Ni som är komunister (socialdemokraterna, vänsterpartiet). Ni tycker allså att alla ska betala allt till en stor säck (staten) sen ska de pengarna fördelas jämnt över folket.

I det läget så kommer ingen vilja arbeta. Vem vill arbeta hårt om man ändå får lika mycket pengar? Det finns ju redan nu folk på sporthoj.com som tycker det är bättre att gå arbetslös, få A kassa och leva på andra istället för att arbeta och tjäna sina egna pengar.

Någon måste ju i slutändan betala för allt. Just nu så mjölkas de rika i landet på alla sina pengar. Vad tror ni dom gör? Inte stannar dom kvar i komunist sverige. De flyttar ju utomlands med sina tillgångar och kvar i sverige blir allt slödder. Utan rika i landet så finns det ju inga som kan investera i företag och då kan de ju inte växa.

Så ni som röstar rött, ni kan dra åt helvetet.

/ Christian
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Om trafik skadade ska bära sina egna kostnader kanske rökare (jag slutade förra året) och fotbollsspelare m.m. också ska bära sina egna kostnader.

Vi kanske tillochmed ska ha taxameter i ambulanserna så att ingen får åka för billigt.
Kommer bli tufft för Ines 98 att ta en springnota med lårbenet stickande ut mitt på benet....

För att folk inte ska skaffa så djävla mycket barn så kanske mammorna ska tvingas föda i skogen eller starta ett konto på banken för eventuella barn redan i sjunde klass.


Lyssnar ni riktigt noga så kan så kan ni höra hur kronofogden laddar för att driva in hus och hem från folk som har fått tegelpannor ihuvet på blåsiga dagar, för alla ska bära sina kostnader.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top