Nu blir det dyrt på RIKTIGT?

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
kampen föratt samla PRpoäng inför valet (när de nu är) börjar så smått..

ibland e de så man smått funderar på att bli en såndär som finns i USA.. springa in i (vadenuheter där de sitter) å skjuta stålmantlade alvedon på alla politiker föratt de e så .. kass...

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Blue skrev:
Om trafik skadade ska bära sina egna kostnader kanske rökare (jag slutade förra året) och fotbollsspelare m.m. också ska bära sina egna kostnader.

Vi kanske tillochmed ska ha taxameter i ambulanserna så att ingen får åka för billigt.
Kommer bli tufft för Ines 98 att ta en springnota med lårbenet stickande ut mitt på benet....

För att folk inte ska skaffa så djävla mycket barn så kanske mammorna ska tvingas föda i skogen eller starta ett konto på banken för eventuella barn redan i sjunde klass.

Lyssnar ni riktigt noga så kan så kan ni höra hur kronofogden laddar för att driva in hus och hem från folk som har fått tegelpannor ihuvet på blåsiga dagar, för alla ska bära sina kostnader.
Du, jag har betalat så jävla mycket skatt så den där jävla ambulansen borde skutsa mej till jobbet varje dag!

Jag har nog betalat en del till ditt "drällande" också.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Blue skrev:
Om trafik skadade ska bära sina egna kostnader kanske rökare (jag slutade förra året) och fotbollsspelare m.m. också ska bära sina egna kostnader.

Skulle vården slippa alla vårdfall som supit och rökt skulle vi kunna mer än halvera vårdkostnaderna.
DET skulle ge mer i retur än nån fjantig nollvision..
Alla mår bättre av att ha en morot, men lite pisk behövs också..

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Pejo. Det var fanemig det bästa du skrivit hittills. :yoparty

Pejo skrev:
Och hur är du ihopskruvad då? Vem skulle få det billigare? Oavsett typ av förare så blir det en ökad kostnad för försäkringsbolagen = ökad premie. Ingen får lägre premie, men en del får en mindre ökning en andra.

Om min skatt sänks med exakt samma peng som premien går upp så skiter jag i vilket - men det vet vi allihopa att så blir det inte - utan som vanligt så ska staten spara 9 miljarder och stoppa i nåt annat röt-hål.

... och jag som kanske skulle rösta borgerligt ... finns det INGET parti som inte har byfånar, idioter, kvinnoförnedrare eller a-sociala parasiter ?

Fram med namn och e-post-adresser på de skitstövlar som kommit på det geniala...

Näe, ett hejdundrande DRA ÅT HELVETE åt de politiker som sitter avlönade av mig och alla andra och skriver ihop sådana här skitförslag.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Fredde Meck skrev:
Du, jag har betalat så jävla mycket skatt så den där jävla ambulansen borde skutsa mej till jobbet varje dag!

Jag har nog betalat en del till ditt "drällande" också.

Vilket drällande skulle det vara.

Jag har aldrig åkt ambulans för att jag har behövt det!

Däremot så har jag cruisat lite...............för dina skattepengar! :)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Fox 2 skrev:
Jävligt bra sagt. Ni som är komunister (socialdemokraterna, vänsterpartiet). bla bla bla felstavning bla bla
Så ni som röstar rött, ni kan dra åt helvetet.

/ Christian
Å fyfan, kan det inte vara åldersgräns på SH? Eller kan man inte åtminstone spärra IP-adresser från särskolor, mentalinstutitioner och paragraf 12-hem?

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Vi kanske skulle börja med att titta på vart övriga pengar tar vägen.
Är det verkligen nödvändigt att bygga om en rondell varje år?

MÅSTE man egentligen byta till andra glas i rödlysena? (jaja, EU)

MÅSTE gurkor vara raka

MÅSTE Polisens civilbilar vara chippade Saab Aero? Räcker inte vanliga Saab?
(ja jag åker Aero, om någon nu tänkte tjafsa om det, men jag har fan betalt den själv)

Metall kanske kunde ge lite pengar till försäkringsbolagen, de verkar ha så mycket att de inte märkar att hundratusentals kronor försvinner :D :tuttar

mm. mm. mm. mm. mm.

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Funatic skrev:
Vi kanske skulle börja med att titta på vart övriga pengar tar vägen.
Är det verkligen nödvändigt att bygga om en rondell varje år?

MÅSTE man egentligen byta till andra glas i rödlysena? (jaja, EU)

MÅSTE gurkor vara raka

MÅSTE Polisens civilbilar vara chippade Saab Aero? Räcker inte vanliga Saab?
(ja jag åker Aero, om någon nu tänkte tjafsa om det, men jag har fan betalt den själv)

Metall kanske kunde ge lite pengar till försäkringsbolagen, de verkar ha så mycket att de inte märkar att hundratusentals kronor försvinner :D :tuttar

mm. mm. mm. mm. mm.
22.jpg

Chippade Aeros? Rondeller? Är det de bästa exemplena på statligt slöseri som du kunde komma på?

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Nej, inte alls, det tror jag du är. :kocko

Uppenbarligen fattar du inte hur mycket pengar EN ombyggnation av en rondell kostar, jag ger hellre dom pengarna för att Elsa 90 bast ska få ett drägligt boende på hemmet.

sgtpepper skrev:
22.jpg

Chippade Aeros? Rondeller? Är det de bästa exemplena på statligt slöseri som du kunde komma på?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vi kanske ska dra det lite länger ändå.

Alla som någon gång har haft sin mobil i fickan måste genast skaffa en postväxel på 200.000 så att eventuella kostanader för lågt spermietal och testikelcancer inte drabbar folk som inte har mobil.

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Funatic skrev:
Nej, inte alls, det tror jag du är. :kocko
Woohoowow!! Vilken snappy comeback! Den satt du och filade på ett tag va?

Den här tråden är riktigt märklig måste jag säga.

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Funatic skrev:
Uppenbarligen fattar du inte hur mycket pengar EN ombyggnation av en rondell kostar, jag ger hellre dom pengarna för att Elsa 90 bast ska få ett drägligt boende på hemmet.
Du har verkligen pin-pointat det största problemet vår ekonomi lider av idag. RONDELLER! Vafan, är du riktigt riktig?

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
-FUCK YOU
-NO, FUCK YOU!
-NO, WHAT THE FUCK - FUCK YOUUU!!!
-ME? NO !!! FUCK YOU !!
-FUCK YOU! OK? FUCK YOUUUU!!!!

:yoparty

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hur fan ska alla squids kunna se knäskrapade ut om det inte renoverades en rondell om året.

Nä jag har inte skrapat mina puckar så ni behöver inte hacka om det. Faktiskt så gillar jag blanka ytor bättre än ruggade dessutom så måste det ju höja cv-värdet om man har "ruggiga" puckar. :va
Precis som att iq-värdet sänks om man är ruggit puckad! :3freak

Nästa gång det ska spelas fotboll och kravallas så får helt enkelt poisen stå utan för och skramla med insamlingsbössan innan matchstart.

För lite pengar i bössan så blir det kuddkrig!

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...