nu får det vara nog

vfr orre

I Do My Own Stunts!
Gick med
31 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Six dirty six, RD350, Honda ATC350X, Yamaha swamp-trike, TRI-moto, DKW 500, pick-up
Det är ganska märkligt...
Bensinbolagen skyller hela tiden på ökade råoljepriser på världsmarknaden som en följd av att oljereserverna håller på att sina :va
Samtidigt som geologer världen över presenterar forskningsresultat som tyder på att det finns bra mycket mer olja än var vi har trott, och att den är relativt lättåtkomlig :7peta

Jag tror att vi blir fett knullade av bensinbolagen helt enkelt :huvet
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Jaså, det är inte kul med skatter?
Själva priset på soppan är ju inte mycket att klaga på och har aldrig varit det.
Håll ut ett tag så gör vi något åt det nästa år...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Gothmog skrev:
Jaså, det är inte kul med skatter?
Håll ut ett tag så gör vi något åt det nästa år...

Bensinskatten är väl runt 80% det är väl fan för mycket

Sambon ska köpa en diselbil då han arb i norge men diesel har ju blivit nästan lika dyrt. :huvet
(lägre skatt så i längden tjänar vi på´t men ändå´)

En mörk natt så ska man *pang pang*
En spark på kulorna ska de ha

:rolleyes:
 
Last edited:

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
Bah, surt. Men här i trakterna pågår bensinkrig..får se hur långt det kan gå?
 

sandstream

Guest
vfr orre skrev:
Det är ganska märkligt...
Bensinbolagen skyller hela tiden på ökade råoljepriser på världsmarknaden som en följd av att oljereserverna håller på att sina :va
Samtidigt som geologer världen över presenterar forskningsresultat som tyder på att det finns bra mycket mer olja än var vi har trott, och att den är relativt lättåtkomlig :7peta

Jag tror att vi blir fett knullade av bensinbolagen helt enkelt :huvet
Nja, i det här fallet berodde ju en del av höjning på problem vid raffinaderier i USA och Venezuela.

Skatten/momsen är den stora boven och den har svensson själv fixat genom att rösta rött och grönt. :3freak
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
2fast4hjo skrev:
Bensinskatten är väl runt 80% det är väl fan för mycket :brinnerup

Nej, det är sinnesjukt kriminellt mycket.
Du misstog mig nog för en vänsterpartist, ursäkta min semi-ironi. :)
 

vfr orre

I Do My Own Stunts!
Gick med
31 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Six dirty six, RD350, Honda ATC350X, Yamaha swamp-trike, TRI-moto, DKW 500, pick-up
Ja, politiker :kocko
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Skatt och moms närmar sig 8 kr/litern nu och Staten smörjer kråset med våra pengar. Det enda man kan hoppas på är att vi någon gång får något tillbaka, men som vägstandarden är så är det väl tveksamt... :(
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Läste någonstans att de hade räknat ut att 3:40 var ren omotiverad ockerbeskattning. Utan dessa 3:40 hade skatten täckt ALLA miljöavgifter, vägar, rubbet. Och sen har vi ju vägskatten ovanpå det helt i onödan...
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Man kan ju undra när de ändra nivåerna för körersättning. Avdraget är ju 16 kr/mil, men det har blivet bra mycket dyrare soppa sen den nivån lades. 16 kr är ju det man brukar få i ersättning för tex tjänsteresor, antar att det sätts efter det som man får dra av i deklarationen för tjänsteresor. Kör mycket egen bil i jobbet, men får ju inte högre ersättning för att bensinpriset går upp.

Men helt klart är det dax att dom sänker skatten. Staten tjänar ju mer pengar om bensinpriset går upp, eftersom skatten följer med. de borde lagt en fast skatt, då skulle inte variationer i råoljepriset påverka priset lika mycket.

Men vi har väl de politiker vi förtjänar...
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top