nu får det vara nog

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Lam-Kaka skrev:
Ska man från byn till närmaste stad så har jag 8 mil. Surt att bensin priserna ska straffa de som bor på landet.
Det går bra att åka tunnelbana säger miljöpartiet. :7peta
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Lam-Kaka skrev:
Ska man från byn till närmaste stad så har jag 8 mil. Surt att bensin priserna ska straffa de som bor på landet.

ena vägen eller dit å tebax? jag har 4,5mil, ena vägen... så 9mil om man ska köpa något annat än mjölk å bröd...
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Gothmog skrev:
Läste någonstans att de hade räknat ut att 3:40 var ren omotiverad ockerbeskattning. Utan dessa 3:40 hade skatten täckt ALLA miljöavgifter, vägar, rubbet. Och sen har vi ju vägskatten ovanpå det helt i onödan...


Jag vill minnas att "skönheten" i just drivmedelsbeskattningen från ett röd-grönt perspektiv var att man räknar på momsen på det redan beskattade bensinpriset dvs skatt på skatten. Det är ju dock inte de enda exemplet på illröda skatteingenjörers framgång med dubbelbeskattning i Sverige. :rolleyes:

/Olzki
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Dere svensker er ikke alene, her i milano koster 1L 11SEK (€1.2), og vi har ikke "sosse" regjering...
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Lam-Kaka skrev:
Ska man från byn till närmaste stad så har jag 8 mil. Surt att bensin priserna ska straffa de som bor på landet.

Ähh sluta gnäll ni har inga köer :D Jag slår vad om att det tar mycket längre tid för mej att åka 1 mil i rusningstrafik än det tar för dig att åka 8mil :va
alternativet är att åka tunnelbana, buss eller pendeltåg och de är inte kul det känns ungefär som att va 10personer i en duschkabin. :huvet
 

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mitt i Småland (Rydaholm)
Hoj
Suzuki 1127 R
Vad pratar ni alla om? Peter Eriksson säger att bensinen måste kosta 11 kr litern för att driva på utvecklingen av nya drivmedel, tänk på det! För jag menar, om 50 år eller så så kommer jättemånga motocyklar drivas av bränsleceller, eller varför inte rent vatten!

Allvarligt talat: oljan på den här planeten kommer att konsumeras oavsett hur skatterna ser ut, det handlar bara om hur fort det hela kommer att gå. Utvecklingen styrs i vilket fall inte av hur skatterna i lilleputtlandet Sverige ser ut, vi bor ändå på samma planet och delar samma skitluft som alla andra länder som släpper ut hundra gånger mer skräp. Om ett antal år, när all olja är slut och koldioxiden lika förbannat flyger omkring i atmosvären, vad har vi då fått för alla våra jävla skattepengar?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
som jag förstått det så har vi inte ens nära slut olja. Bland annat canada ska väl ha olja som fan?
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
UrbanTiger skrev:
Tankar med kort och betalar vi ainternet. Hinner aldrig känna på pengarna så det svider inte så hemskt illa :gnissla


Gör jag med... Men - jag ryckte in och jobbade lite extra härom månaden. Fick 4046:- för det. Varav ca 1600:- gick till att betala bensinen. :död Då har jag inte ens - än så länge - behövt betala något av slitaget på bilen (lånad). :gnissla

Får väl se hur det blir att köra hojen i sommar istället... Något borde man iallafall tjäna på det... :va
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
11:06 kronor per liter är 7:15 skatt

Denna Satans skatt..Denna Satans Sosseregering..Detta Satans regn.. :4skrika

*vaknat på fel sida*
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
2fast4hjo skrev:
(Tur att du e med i gänget om vi eve blir sponsrade av ett visst bensinbolag i stan :hihi )

:Bugar ... Det är heeeelschysst . Ska fylla i lite papper till Statoil här nu .. Ger ytterligare 25 öre rabatt ..Alltid något..
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Visst är det synd om alla som bor så att de måste köra bil, men, vad kostar en normalvilla hos er?

Bensin är en relativt ändlig resurs, tillgång och efterfrågan, så är det...

Bensin kostar tyvärr inte så mycket som den borde, om man kikar på de samhällsekonomiska kostnaderna. Det tristaste är dock att bensin och vägskatt inte är öronmärkt för forskning, vägunderhåll etc, utan täpper igen hål i en budget som läcker som ett såll. Visste man att de pengarna man betalar verkligen användes för att ta fram alternativa energikällor, miljöförstöring, etc, så vore det annorlunda.
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
HansJ skrev:
Bensin är en relativt ändlig resurs, tillgång och efterfrågan, så är det...
Bensin kostar tyvärr inte så mycket som den borde, om man kikar på de samhällsekonomiska kostnaderna. Det tristaste är dock att bensin och vägskatt inte är öronmärkt för forskning, vägunderhåll etc, utan täpper igen hål i en budget som läcker som ett såll. Visste man att de pengarna man betalar verkligen användes för att ta fram alternativa energikällor, miljöförstöring, etc, så vore det annorlunda.


:corn
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Tänk att år 2005 så dricker en normal familjebil fortfarande 1L/mil. År 1900 kallt så drack en T-ford ca 0,8L/mil.

Kanske dax att göra något åt detta istället.

Sen att lilleplutte landet ska leka bror duktig och betala en förmögenhet i miljöavgifter får vi faktist skylla oss själva för, vi har valt packet som styr.
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Hur mycket tänker borgarna sänka bensinskatten då vid en eventuell valseger? :va
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
HansJ skrev:
Visst är det synd om alla som bor så att de måste köra bil, men, vad kostar en normalvilla hos er?

Bensin är en relativt ändlig resurs, tillgång och efterfrågan, så är det...
.

:7peta Fakta som visar detta

Ett inköp av en villa jämför jag inte ens med bensinpriset, har arbetat i göteborg så jag vet mycket väl hur dyra lägenheter o villor är. Blev erbjuden en 1:a på 20 kvadrat för 750 000

Huset där jag bor nu kostade 250 000 men är värderat till
600 000 efter 5 år. Aldrig mer storstad.

2fast4some arbetar just nu på ett bygge i oslo där en lägenhet kostar 52000 per kvadratmeter, inga ovanliga priser i oslo.


Att ha en egen snickare e inte dumt :drool
 
Last edited:

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
En liten svart
Äh, jag bryr mig inte om bensinpriset per liter för jag tankar alltid för en hundring i sedelautomaten.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top