Nu lever tjädern farligt

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
2Late skrev:
Säg vad du vill. Låt inte mig hindra dig. Men är det öppet så är det öppet. Även vissa vapentidningar kommer i ogenomskinligt omslag, så det går inte att spåra ditt adress.
Edit: Skicka bara inte bilder och dylikt, som kan attrahera skumt folk.

okidoki.

KIRE

Guest
2Late skrev:
Huvudvärk får du om du spänner dig. Håll huvudet bara helt avslappnad så försvinner huvudvärket samtidigt när kikaren slår dig medvetslös. :D :D

Hehe ja eftersom jag föredrar liggande med den bössan så har man fått en stämpel i pannan några gånger. Högförstorande sikten har ju så j-a kort ögonavstånd tyvärr.

Therudeboy

Guest
2Late skrev:
Vilken kaliber skjuter du? Jag har varit lite sugen på PPM :D menar pcp :näsblod Hur var det nu???
6mm med flak bana. Du vet.

22 och sen blir det lite 6.5 mauser. Blev så sugen så man packade upp alla kläder och jag hade tur nog att jackan passar fortfarande :D Fick dock inte dra fram geväret :( mamma har så mycket skit i vägen.

Therudeboy

Guest
Japp ett Enoc skåp, tillverkas 200meter från mitt hus om man knallar genom skogen.

Haha fick ju ändra här nu när jag fattade vad du menade, det står saker framför bara :D

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Ugluk skrev:
*host* Med magasin för upp till 5 patroner, ja.
Annars riskerar du att åka dit för jaktbrott och kan vinka hejdå till alla dina licenser..
Fällbar kolv är inte heller kosher på jaktvapen.. :7peta

Men är du så dum så du tar ut den där leksakspuffran i skogen så kan du ju ha det. :rolleyes:

Edit: Den var visst inte fällbar, bara ful. My bad.[/QUOT

Oroa dig inte självklart har även en fällstock att tillgå, då jag naturligtvis monterar jag en stock som passar mig och inte en som du råkar finna estetiskt tilltalande. Personligen skulle jag heller ha köpt en M16/AR15 men det var tyvärr en av modellerna som gråsossarna på naturvårdsverkrt ratade inför den nya lagstiftningen. :arsele

Bifogat

• Mini14fold30rnd.jpg
    Mini14fold30rnd.jpg
    73.8 KB · Visningar: 88
Last edited:

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Ursäkta en anspråkslös och värnlös liten kvinna som av någon anledning värnar om djuren, men jag måste fråga: Vad är tjusningen med att jaga? Vari ligger tjusningen i att avsluta ett liv? Att bära hem ett stycke blodiga slamsor?

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Macho Woman skrev:
Ursäkta en anspråkslös och värnlös liten kvinna som av någon anledning värnar om djuren, men jag måste fråga: Vad är tjusningen med att jaga? Vari ligger tjusningen i att avsluta ett liv? Att bära hem ett stycke blodiga slamsor?

Kött är gott, är väll bra för djuren att dom får leva ett fritt liv fram tills dess att det är dags att lägga sig ner och vila?
Istället för att "drivas" till och bli stora feta och sen slaktas på nått sjabbigt slakterihus.

Jag skulle GÄRNA jaga, men tyvär har vi ingen mark och det kostar multum att få vara med i ett jaktlag :gråta

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Man kan ju låssas att djuret ifråga är en kommunist! :rolleyes:, Nää skämt åsido så har jag bara jagat 2ggr i mitt liv och tycker att det är mycket roligare att panga på skjutbanan än att klampa runt i skogen.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Lartes skrev:
Kött är gott, är väll bra för djuren att dom får leva ett fritt liv fram tills dess att det är dags att lägga sig ner och vila?
Istället för att "drivas" till och bli stora feta och sen slaktas på nått sjabbigt slakterihus.

Jag skulle GÄRNA jaga, men tyvär har vi ingen mark och det kostar multum att få vara med i ett jaktlag :gråta

Jag har mark så det räcker o blir över :tummenupp Flytta ner till Trollhättan vettja. :D

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Lartes skrev:

När det gäller ditt andra påstående håller jag med dig, men ditt första är inte vidare väl motiverat. Kött är gott. Jaha. Det är skönt att ligga med kvinnor också, men inte ger dig du ut och våldtar tjejer för det. Vi är tänkande varelser. Vi behöver inte styras av behov. Vi klarar oss utmärkt utan att äta kött.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Tycker bilderna här på vapnen ser konstiga ut. Om jag ska skjuta bra så är ett bra trycke och bra kindkontakt viktigt (även om kikaren är helt pralaxfri). Ser vingligt ut med AK-5 kolvarna,,,,. Sköt föresten inget vidare med AK-5. Om det var trycket, det öppna riktmedlet, frånvaron av kindkontakt, mitt fel, eller i allmänhet dålig attetyd till vad vi höll på med vet inte jag. (EDIT eller att det var halv/hel automatiskt)

Tror man ska välja vapen med hjärnan inte med hjärtat. :rolleyes:

Last edited:

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Macho Woman skrev:
När det gäller ditt andra påstående håller jag med dig, men ditt första är inte vidare väl motiverat. Kött är gott. Jaha. Det är skönt att ligga med kvinnor också, men inte ger dig du ut och våldtar tjejer för det. Vi är tänkande varelser. Vi behöver inte styras av behov. Vi klarar oss utmärkt utan att äta kött.

Hmmm våldta kvinnor o jaga hmmm inte riiiiiktigt samma sak.
Sedan måste faktiskt viltstammarna hållas efter i Sverige.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Rymding skrev:
Tycker bilderna här på vapnen ser konstiga ut. Om jag ska skjuta bra så är ett bra trycke och bra kindkontakt viktigt (även om kikaren är helt pralaxfri). Ser vingligt ut med AK-5 kolvarna,,,,. Sköt föresten inget vidare med AK-5. Om det var trycket, det öppna riktmedlet, frånvaron av kindkontakt, mitt fel, eller i allmänhet dålig attetyd till vad vi höll på med vet inte jag.

Tror man ska välja vapen med hjärnan inte med hjärtat. :rolleyes:

Japp, men om man vill jaga med en AK5(halvautomat så klart) så ska man få det, man kan ju inte dirskrimnera en produkt för att den ser ut på ett visst sätt. Tänk om dom till ex skulle förbjuda motorcyklar med ett sportigt utseende va skulle ni då säga?.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Marals76 skrev:

Möjligen, det kan diskuteras, men jag undrar fortfarande över hur ni klarar av att avsluta ett liv och till och med vara nöjda över det och tycka att det är roligt.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Marals76 skrev:

Eftersom vi inte gillar Varg, Lo, Järv, Räv eller Björn i dethär landet så fyller jägarna en viss funktion. Nu är det iofs inom jägarkåren som man hittar den mest hårdnackade antipatin mot ovanstående rovdjur, så det blir lite självuppfyllande :D

gladh

Therudeboy

Guest
Machowoman: man måste jaga och rensa lite annars kommer det pest bland djuren och det vill vi inte ha.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
2Late skrev:
Det är en typisk kommentar från en urbaniserad människa

Nej. Jag har bott på landet fram till jag var 16 år. Är uppvuxen med grisar och kossor. Det kött vi åt i familjen när jag var liten, kom från grannarnas grisar och kossor. Pappa har alltid jagat och jag har varit med honom flera gånger.

Jag kan inte acceptera att vi i vårt samhälle lever efter gamla vanor, i stället för att tänka över hur vi kunde leva våra liv på det mest logiska, effektiva och mest givande sättet för alla. Jakt må vara acceptabelt för att hålla efter viltstammen så att sjukdomar inte uppstår och då kan vi lika gärna ta vara på köttet, men att någon kan tycka att det är ett nöje har jag väldigt svårt att förstå.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Macho Woman skrev:

..om man har turen att ha låg ämnesomsättning. Jag skulle aldrig klara av att leva vegetarisk även om jag kanske skulle må bra av att gjöra det en kort tid. det är inte bara olika proteiner som man får Jaga när man är vegitarian utan en hel del annat man går miste om. Det är ingen "drift" att äta animalisk föda utan vi är allätare, det ingår i vårat kostbehov. Visst lever vi på grönt konstant i några hundra år så löser väl evolutionen problemet åt oss.
men som läget är nu är det inte bara en rättighet utan även en skyldighet i vissa fall att fälla vilt. Det är inte så att det är naturen och så vi, utan vi är i allra högsta grad en del i kretsloppet. Nöjet i Jakten ligger nog djupare inne i reptilhjärnan och är nog svårbotat på kort sikt.

I detta uttalande har Jag inte tagit hänsyn till vansinniga transporter av djur runt världen för att jaga ekonomi, eller danska grisar som får stå stilla från att de föds till slakt. det hör inte hemma i den världen Jag förespråkar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
....

Jag kan inte acceptera att vi i vårt samhälle lever efter gamla vanor, i stället för att tänka över hur vi kunde leva våra liv på det mest logiska, effektiva och mest givande sättet för alla. Jakt må vara acceptabelt för att hålla efter viltstammen så att sjukdomar inte uppstår och då kan vi lika gärna ta vara på köttet, men att någon kan tycka att det är ett nöje har jag väldigt svårt att förstå.

Vissa saker i det du säger är ju egentligen självklara. Bara MÄNGDEN kött vi trycker i oss är ju något i hästväg vilket ju talar för att vi hade kunnat leva i ett rent allmänt sundare samhälle om vi konsumerat i andra proportioner.

De jägare jag har lättast att respektera är de som i jakten förenar nytta och nöje. Det är naturvård i sin sanna mening och borde ju absolut kunna ge en kick med riktigt friluftsliv samtidigt som man idkar brutal friskvård på djurlivet. Jag tror verkligen inte att man måste vara mordisk för att gilla jakt, däremot vet jag att alldeles för många är för fokuserade på skjutandet och bössorna.

Therudeboy

Guest
Om jag inte minns fel så är vi inte köttätare från början, för det tar väl 72h? att smälta kött??

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024