Nu lever tjädern farligt

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
2Late skrev:
Du tycker om att handla kläder?? Somliga tycker om att jaga. vi är olika utan att för den skull vara sämre eller bättre.

Vad vet du om vad jag tycker om att handla kläder? Sanningen är att jag tycker att det är ett långtråkigt, nödvändigt ont.

Therudeboy skrev:
Om jag inte minns fel så är vi inte köttätare från början, för det tar väl 72h? att smälta kött??

Exakt. Det finns inga vetenskapliga bevis för att människan är köttätare i grunden.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Therudeboy skrev:
Om jag inte minns fel så är vi inte köttätare från början, för det tar väl 72h? att smälta kött??

Dom säger det men man tagit åt sig det mesta avnäringsämnena så bajar man ut det och slipper därför "smälta" det helt.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Hightuned skrev:
Japp, men om man vill jaga med en AK5(halvautomat så klart) så ska man få det, man kan ju inte dirskrimnera en produkt för att den ser ut på ett visst sätt. Tänk om dom till ex skulle förbjuda motorcyklar med ett sportigt utseende va skulle ni då säga?.

Nej inte för utseende, men för funktion. Vapnet lixom hojen ska vara lämpligt byggd. Tänk dig ett skovelhjul som bakhjul på en Ninja. ;) Jag har personligen inget emot t.ex. kolvar av rör, men de ska vara ett kindstöd. Vad det än gäller så ska det var funktion före häftighetsfaktor. Håller själv på att göra iordning en laminerad tumhålskolv. Bra kindstöd och bra "pistol"-grep. Men inte fullt så macho.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Macho Woman skrev:
. Kött är gott. Jaha. Det är skönt att ligga med kvinnor också, men inte ger dig du ut och våldtar tjejer för det. Vi är tänkande varelser. Vi behöver inte styras av behov. Vi klarar oss utmärkt utan att äta kött.

Det där måste jag nog få lov att säga är en av de sämsta jämförelser jag hört.
Hur kan du jämföra jakt (som bevisligen pågått sen urminnestider) och att våldta en kvinna??? :confused:
Jo visst vi klarar oss utan kött, men varför? Vi har vassa tänder i munnen (som alla rovdjur som äter kött har) och vi har platta tänder (som alla växtätande djur har) , varför då? Ska vi använda dom vassa tänderna till att orka bita itu en dillvippa? för att sedan "mala" dillen mellan dom platta tänderna?

Nää vi har bådeoch för att kunna äta både kött och grönsaker!

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
2Late skrev:
Vi klara oss även utan sex och arbete. Det är fritt fram. Somliga vill arbeta, somliga är veganer / vegetarianer låt oss acceptera varandra även om vi inte förstår varandra alla gånger.

Mycket bra svar :tummenupp

Therudeboy

Guest
Teo skrev:
Dom säger det men man tagit åt sig det mesta avnäringsämnena så bajar man ut det och slipper därför "smälta" det helt.

Okej :) Kött är gott som bara den, sen skiter jag ju i om det inte smällts eller inte, kommer aldrig bli vegetarian eller nåt sa bara vad jag visste så det inte blir några oklarheter nu.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Therudeboy skrev:
Okej :) Kött är gott som bara den, sen skiter jag ju i om det inte smällts eller inte, kommer aldrig bli vegetarian eller nåt sa bara vad jag visste så det inte blir några oklarheter nu.

grönsaker fiser man bara av. :brinnerup

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
"Låt oss acceptera varandra..."

Jag diskuterar en viktig fråga. Utan diskussion blir det aldrig någon utveckling. Är det respektlöst att be någon utveckla en känsla eller åsikt man inte förstår? Snarare tvärtom, skulle jag vilja påstå.

Jag diskuterar sällan med andra om deras matvanor om inte de börjar, eftersom jag av erfarenhet vet att man får utstå mycket påhopp när man är vegetarian. Det brukar räcka med att jag talar om att jag är vegetarian för att folk ska tala om att jag är dum i huvudet. Ni köttätare har alltså väldigt liten anledning att känna er utsatta i samhället. Det är ert levnadssätt som är det allmänt accepterade.

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
".....

Jag diskuterar en viktig fråga. Utan diskussion blir det aldrig någon utveckling. Är det respektlöst att be någon utveckla en känsla eller åsikt man inte förstår. Snarare tvärtom, skulle jag vilja påstå.

Utbyte av åsikter och ideer är ju helt nödvändigt. Jag håller med rödtotten!

Själv hatar jag vapen, stör mig på folk som runkar med bössan i ena handen och skinnet i andra, men jag är övertygad om det nödvändiga i att jaga och att äta lite döda djur emellanåt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Therudeboy skrev:
Det är ju inte helt fel det heller i ensamheten :D
nä det e kul när det smäller! :lol

MachoWoman skrev:

Jag diskuterar en viktig fråga. Utan diskussion blir det aldrig någon utveckling. Är det respektlöst att be någon utveckla en känsla eller åsikt man inte förstår. Snarare tvärtom, skulle jag vilja påstå.

Jag acceptrar vegitärianer, Jag kan faktiskt verkligen hålla med dom, både när det gäller att inte äta kött för att det är äckligt men även enbart av att det känns motbjudande med tanke på att synen på djuskötsel är rytten i många delar av världen även här och där i vårt eget land.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Macho Woman skrev:

Jag diskuterar en viktig fråga. Utan diskussion blir det aldrig någon utveckling.

Självklart ska det föras en disskution.
Men inställningen här verkar vara att du absolut inte kan aceptera (stavning?) att folk jagar djur och äter kött, och jag/vi (dock acepterar jag att du med flera är vegeterianer) inte kan förstår hur du bara kan äta grönsaker.
Känns inte som om disskutionen kommer att leda nånstans.

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Hmmm Jag har inget emot jägare men min granne har arrenderat ut halva sin mark(600 ha) till danskar och dem är där 24/7 och spanar driver och jagar... För var det Rådjur och allt möjligt här nu ska man vara glad om man ser en fasan! Jakt är bra men inte för mycket! Om vi inte skulle jaga skulle skogen snart överbefolkas.

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Macho Woman,
Jakttraditionen är inte att springa i skogen och skjuta djur för skojs skull. Tacka istället jägarkåren för eftersök av trafikskadat vilt och att vi överhuvudtaget vet hur stora populationer vi har av våra vilda djur och spring och spreja din veganpropaganda på donken istället.
Jägarna ser till att djuren klarar svåra vintrar med hjälp av utfodring, och tack vare kontrollerad avskjutning har vi starka viltstammar och bra koll på om bestånden minskar eller rent av hotas.
Viltvård helt enkelt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
-Lowrider- skrev:
Ohh nu börja denna löjliga jävla Vegan och kommunistpropaganda. pssss släpp ut alla minkar,sluta äta kött,,sluta skjut älgar mm . Buuuhh sånt är så onödigt. Men sen när alla jävla veganer och kommunistpack är ute och vandaliserar städer så är det helt rätt. Jaja reclaim the city gahhh bli så arg på allt fjolleri och rättvisa som hela tiden ska finnas i detta land. Hoppas Sverige slutar med detta jävla daltande och skit snart.
:finger

Ja jävlar, en klumpig formulering från MW och vissa reagerar som om de har torrsprickor i förhuden! Det var väl inte riktigt så hon sa va???

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
-Lowrider- skrev:
Ohh nu börja denna löjliga jävla Vegan och kommunistpropaganda. pssss släpp ut alla minkar,sluta äta kött,,sluta skjut älgar mm . Buuuhh sånt är så onödigt. Men sen när alla jävla veganer och kommunistpack är ute och vandaliserar städer så är det helt rätt. Jaja reclaim the city gahhh bli så arg på allt fjolleri och rättvisa som hela tiden ska finnas i detta land. Hoppas Sverige slutar med detta jävla daltande och skit snart.

nu lugnar vi ner oss litegrann. ta en oliv och slappna av,

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Här har det knappt funnits Älgar på flera år, förr såg man dem alltid.
Skogsbolagen vill ju ha bort dem för att de skadar skogen för dem, tanken att just dessa vilda djur kan vara väldigt viktiga för vårt lilla fjuttland i framtiden finns inte.

Jag är inte mot jakt, farsan jagar, men man ser ju hans jakttidningar, det handlar mest om prylar o skjuta största exemplaren av alla djursorter, att det sedan bara blir de klena rackarna kvar som får föröka sig funderas det mycket lite på.

Nä jag håller mig till prickskytte med vapen bara, jakt är inget jag känner att jag måste ägna mig åt för att tex överleva.

KIRE

Guest
Ugluk skrev:
Macho Woman,
Jakttraditionen är inte att springa i skogen och skjuta djur för skojs skull. Tacka istället jägarkåren för eftersök av trafikskadat vilt och att vi överhuvudtaget vet hur stora populationer vi har av våra vilda djur och spring och spreja din veganpropaganda på donken istället.
Jägarna ser till att djuren klarar svåra vintrar med hjälp av utfodring, och tack vare kontrollerad avskjutning har vi starka viltstammar och bra koll på om bestånden minskar eller rent av hotas.
Viltvård helt enkelt.

WORD
Få personer hyser så stor kärlek till och kunskap om naturen som jägarna. Dom allra flesta jägare ser hellre att viltet trivs på marken än skjuter det till varej pris. Eftersom människans påverkan av naturen gjort att ekobalansen påverkats måste någon ta ansvar för att försöka upprätthålla densamma.
Var ser ni jaktmotståndare helst att djurstammarna decimeras?
På våra vägar, i sjukdomar eller av jägare vars mål är att göra tillvaron trivsam för viltet och sedan tillföra det minsta möjliga lidande innan det dör?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
-Lowrider- skrev:
Vafan bryr du dig pucko!? Du bor ju inte här. Stick och brinn moppefucko.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024