Nurburgring med Motorrad 1-2 september!

Hur länge stannar du i Nurburgring?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
attachment.php

Här är tråden för oss lyckligt lottade som skall till Nurburgring med Motorrad! :yoparty Alla tips, planer, frågor och galna idéer som gör denna resa till en kanonupplevelse drar vi här!

Plats: Nurburgrings nordslinga, Nurburgring, Tyskland.
Tid: 1-2 september 2011

Planering enligt utskick till deltagarna 12 juli;

30 augusti;
Nedresan (om man vill) Göteborg - Kiel kl.19.30 med färja.

31 augusti;
Ankommer Kiel 09:00 31 augusti.
Färd Kiel - Adenau där vi checkar in på hotellet.

Kvällen ägnas åt incheckning till kursen, den inledande genomgången och en gemensam middag uppe på stora Dorint hotell, intill banan.

1 september;
Första kursdagen med efterföljande middag på Blaue Ecke där Jan Leek berättar om Nürburgring.

2 september;
Andra kursdagen med avslutande genomgång på Dorint och gemsamm middag.

3:e september;
Utflyktsdag för dem som vill med Jan Leek som reseledare. Fina vägar och vackra vyer.

Träning inför Superbike VM på Nürgburgring - hotellet kan ordna biljetter till det.

4:e september;
Superbike-racet körs på Nürburgrings GP-bana.

AKTUELLA LÄNKAR INFÖR RESAN;

Nürburgrings hemsida

Engelsk ringensajt med mycket nyttig info.

Svensk sajt för ringennördar med mycket info!

Svensk forum om Nurburgring med mycket info i olika trådar.

Kursen som jag TROR är den vi går, eller?

Ett varv på Nürburgrings nordslinga filmat i HD m gyrocam.
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Vi är två man som planerar att ta hojarna i en buss, det blir lite långt att åka när från Stockholm hela vägen känner vi.

Tanken är att köra fyra övernattningar, kursen och bergsturen med Leek. Sen hade det väl iof varit kul att se Superbike, men jag har annat att göra nästa vecka så jag är lite tveksam.

Vi har inte bokat någon båt etc så det blir till att ge sig ut o kolla på nätet vad som passar. Det blir "vilda svinet" för oss också, verkar som om de flesta svenskar på kursen kommer bo där?

Nu väntar 2 månaders Yuotubeklipp o spel för att vara lite förberedd på det "gröna helvetet"! :D
 
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
Riktigt kul med det rekordstora intresset för den här kursen. Ska bli härligt att få gasa lite, ska ner och "tjuvträna" lite redan i helgen :) Det kanske är fler på plats av samma anledning...? ses då!
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Riktigt kul med det rekordstora intresset för den här kursen. Ska bli härligt att få gasa lite, ska ner och "tjuvträna" lite redan i helgen :) Det kanske är fler på plats av samma anledning...? ses då!

Hmm, något avundsjuk...

Har du någon film från Ringen som du kan rekommendera för att få en bra bild som hojåkare?
 

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Påskallavik
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Ska ner i år igen! En riktig höjdare förra året!
//Önskelista; Uppehåll, en tur med Leek och ett rafflande race på söndagen.//

Är det någon som behöver mc däck och kör förbi Oskarshamn (Påskallavik) Så erbjuder jag specialpriser till alla deltagare! :)

Kontakta via mail för mer info.
/Frasse
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ska ner i år igen! En riktig höjdare förra året!
//Önskelista; Uppehåll, en tur med Leek och ett rafflande race på söndagen.//

Är det någon som behöver mc däck och kör förbi Oskarshamn (Påskallavik) Så erbjuder jag specialpriser till alla deltagare! :)

Kontakta via mail för mer info.
/Frasse

Håller med dig om allt, speciellt uppehåll! :)
 

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
Jag åker från Linköping den 28 vid lunch eller e.m. övernattar i skåne. sen åker jag över bron och nedåt Adenau.
Är det nån som hänger på?
 

toold

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
södermalm
Hoj
10 BMW s1000 rr och Yamaha 250 wr
Hmm, något avundsjuk...

Har du någon film från Ringen som du kan rekommendera för att få en bra bild som hojåkare?

Hej det finns två bra filmer på You Tube.
Dels roggocop 38 från förra årets kurs och Jurgens Fuchs varv på en 1000 RR Sök på bmw 1000 rr nürburgring
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hej det finns två bra filmer på You Tube.
Dels roggocop 38 från förra årets kurs och Jurgens Fuchs varv på en 1000 RR Sök på bmw 1000 rr nürburgring

Kanon, tack!

Jag skulle även vilja hitta en film med hög upplösning filmat från bil så allt inte blir snett när hojarna lägger ned, och gärna högt monterad kamera så man ser mycket väg så att säga.
Gärna så lite motorhuv som möjligt och ett helt varv... Tacksam för tips!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag åker från Linköping den 28 vid lunch eller e.m. övernattar i skåne. sen åker jag över bron och nedåt Adenau.
Är det nån som hänger på?

Ett tips som du borde kolla upp är Finnlines färjan från Malmö- Travemünde. Tar du en kvällsfärja och övernattar i en hytt så kommer du utvilad fram på morgonen dagen efter och kan köra milen ner till ringen. Jag gjorde så förra hösten fast med bil och det var riktigt bra alternativ till att gå upp tidigt på morgonen och köra över bron genom Danmark och passa ytterligare en färja för att sedan ha Autobahn framför sig.

Låter som ett riktigt äventyr ni åker på. Berätta gärna om era intryck efteråt!
 

llarsson

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Partille
Hoj
2005, BMW K1200S
Kul att tråden börjar ta fart.

Jag stannar 5 nätter i Adenau, bor i Göteborgsområdet och tänker åka Göteborg - Kiel.
Kan tänka mig att köra hoj eller åka skåpbil ner till Adenau, man är ju flexibel ;-)

Någon som har plats för mig & hojen i en skåpbil ? så delar vi alla kostnader.
Någon som skall åka Göteborg - Kiel med hojen och köra ner ?

Börjar väl bli läge att beställa färjebiljetter inom kort.

Tjena, stannar också 5 nätter. Har tänkt ta färjan från Gbg, ska kolla bokning med Stena nu.
/lars-erik
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Hej alla!

Om någon åker bil/släp/skåp från Stockholm så skulle jag vara intresserad av att få med en väska ner till Ringen.
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Ett tips som du borde kolla upp är Finnlines färjan från Malmö- Travemünde. Tar du en kvällsfärja och övernattar i en hytt så kommer du utvilad fram på morgonen dagen efter och kan köra milen ner till ringen. Jag gjorde så förra hösten fast med bil och det var riktigt bra alternativ till att gå upp tidigt på morgonen och köra över bron genom Danmark och passa ytterligare en färja för att sedan ha Autobahn framför sig.

Låter som ett riktigt äventyr ni åker på. Berätta gärna om era intryck efteråt!

Kan oxå rekomendera Finnlines , var mkt billigare än dom andra när jag & en kamrat åkte i Maj , Vi betalade 1000 för 2 pers + hytt & 2 hojar enkel resa dom andra ville ha ca 1200 kr/hoj + biljett + hytt .
Riktigt avundsjuk på er som ska åka , få se om man kan följa med nästa år :yoparty
 

ande.pete@tele2

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
Kode
Hoj
Aprilia Falco -00
Hej alla Ringenresenärer. Bor några mil norr om Göteborg och kommer också att åka Kielfärjan för att sedan låta Aprilian sjunga utmed autobahn söderut!! Räknar med att köra hem under måndagen efter att superbike VM fått sitt...
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Nu är vi redan tre, hoppas vi blir ett gött gäng som kan köra ner tillsammans.
Jag & llarsson har bokat våra färjebiljetter, utresa 30/8 & hemresa 5/9.

Borde bli ett rätt stort gäng på Kielfärjan, alla har väl inte hittat till den här tråden än bara.
Jag o kompisen åker som sagt skåpbil med hojar o tar Kielfärjan som det ser ut nu.
Nu hoppas vi att det inte behövs men vi kommer ha verktyg o lite reservdelar framför allt till S1000RR så om oturen e framme kanske vi kan agera följebil på resan ned. En bra ide kan va att byta tfn-nummer senast på färjan så vi kan höras av om de är något.
Gerry har ju alla våra kontaktuppgifter, han kanske kan sammanställa en tfn-lista inför resan?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag ska också dit men kommer från andra håller eftersom jag bor i södra Tyskland. Ser fram som fan att äntligen få åka på Ringen!

Ser ut att vara en del S1000RR som kommer ned, vi kanske får en egen grupp? Jag är garanterat långsammast :näsblod
 

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Påskallavik
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Samma för min del. Åker till GTB och färjan till Kiel 30.e och planerad hemresa den 5:e.
 
Last edited:

sanna_h

Medlem
Gick med
7 Jan 2009
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-S1000F
Jag tänker också ta färjan från Gbg den 30:e, jag åker hoj från Katrineholm nån gång kring lunch. Om det är nåt sällskap som passerar antingen Norrköping eller Örebro hakar jag gärna på. Sen tänkte jag åka tillbaks redan den 4:e, hoppas det finns nåt sällskap att haka på då också! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top