Nutidens "jorden är platt" fakta?

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
såld r6
Vad tror ni dom kommer sitta och skratta gott åt i framtiden som vi idag tar för givet är fakta?
Jag tror inte att vi är en del av evolutionen utan är utplanterade
här av aliens för att dom ska forska om hur lång tid det tar för en måttligt intelligent varelse att utrota sig själv...:gnissla
Sen tror jag inte på elekritcitet heller men det är lite svårt att bevisa just för tillfället.
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
delarossa skrev:
2611054 Vad tror ni dom kommer sitta och skratta gott åt i framtiden som vi idag tar för givet är fakta?
Jag tror inte att vi är en del av evolutionen utan är utplanterade
här av aliens för att dom ska forska om hur lång tid det tar för en måttligt intelligent varelse att utrota sig själv...:gnissla
Sen tror jag inte på elekritcitet heller men det är lite svårt att bevisa just för tillfället.

spacecraft.gif
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
delarossa skrev:
2611054
Sen tror jag inte på elekritcitet heller men det är lite svårt att bevisa just för tillfället.

Nja, det är väl mera som det här med internet, det är bara en fluga, om ett par år har det gått över....
(det sa en bekant åt mig då jag var en av dom första som skaffade modemuppkoppling för en massa år sedan, det var på den gamla onda tiden då 9.6 var top oft the line...)
 

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Hultafors
Hoj
Honda VT750DC
GuW skrev:
2611087 Nja, det är väl mera som det här med internet, det är bara en fluga, om ett par år har det gått över....
(det sa en bekant åt mig då jag var en av dom första som skaffade modemuppkoppling för en massa år sedan, det var på den gamla onda tiden då 9.6 var top oft the line...)

Bah .. det är ju i modern tid .. när jag var liten hade vi som hade det väl förspänt de alldeles makalösa splitspeedmodemen 1200/75!! Sen kom 2400 modemen (japp, duplex!).
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Smeddie skrev:
2611298 Bah .. det är ju i modern tid .. när jag var liten hade vi som hade det väl förspänt de alldeles makalösa splitspeedmodemen 1200/75!! Sen kom 2400 modemen (japp, duplex!).

Man hurrade när televerket bytte ifrån lokal, regions och rikssamtal till bara lokal och riks .. vad många mer bbs'er man kunde förnöja sig med inom en inte alltför hög kostnad. Sen kom AXE och samtalsätarna slutade att fungera helt...


vilka tider
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Well. När jorden var platt fanns det bevis för att så var fallet.
Nu finns det däremot bevis på att jorden är rund, men jag tror inte på dom.

Jorden är nog ändå i själva verket platt.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Starstriker skrev:
2611427 Well. När jorden var platt fanns det bevis för att så var fallet.
Nu finns det däremot bevis på att jorden är rund, men jag tror inte på dom.

Jorden är nog ändå i själva verket platt.
Precis annars skulle man ju ramla av när man är i Australien.:mattias
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
att alcohol är skadligt och mc körning är farligt tror jag inte på.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Om hundra år kommer man (allmänheten) skratta åt oss för att vi (allmänheten) tror att det bara finns fyra dimensioner.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Inget varar för evigt. Liv uppstår, liv försvinner.

Livet kanske transporteras från planet till planet. När solen utvidgar sig och vi brinner upp så skapas nästa perfekta förhållanden för Venus och nästa liv kommer uppstå där, tills solen slocknar.

Finns ju uträknat att liv finns på andra planeter och där sker det förmodligen likadant.
Allt är egentligen totalt meningslöst, men under tiden kan man ju försöka ha det lite roligt.
I det stora hela är man ju trots allt rätt liten...
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Mavve skrev:
2611474
Allt är egentligen totalt meningslöst, men under tiden kan man ju försöka ha det lite roligt.
I det stora hela är man ju trots allt rätt liten...

Det är därför man ska äta mycket fet mat så man blir stor. :crash
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Smeddie skrev:
2611298 Bah .. det är ju i modern tid .. när jag var liten hade vi som hade det väl förspänt de alldeles makalösa splitspeedmodemen 1200/75!! Sen kom 2400 modemen (japp, duplex!).

På jobbet använder vi fortfarande ett 1200 modem, dagligen! :D
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Religion. Visserligen tror inte alla att det är fakta, men mänskligheten kommer nog i samförstånd kunna skratta gott åt hur vidskeplig man var förr.
 
Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Zee skrev:
2611466 Om hundra år kommer man (allmänheten) skratta åt oss för att vi (allmänheten) tror att det bara finns fyra dimensioner.

Hmm...vem tror det? Forskare och vetenskapsmän anser generellt att det finns 12 dimensioner. "Vanligt folk" som inte är insatta tror jag inte tror på fyra dimensioner, utan snarare tre (eftersom det är de tre man fysiskt kan se och uppleva, höjd/längd/djup).
 

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Ort
NYKÖPING
Hoj
minimoto/snart barnvagn
delarossa skrev:
2611054 Vad tror ni dom kommer sitta och skratta gott åt i framtiden som vi idag tar för givet är fakta?
Jag tror inte att vi är en del av evolutionen utan är utplanterade
här av aliens för att dom ska forska om hur lång tid det tar för en måttligt intelligent varelse att utrota sig själv...:gnissla
Sen tror jag inte på elekritcitet heller men det är lite svårt att bevisa just för tillfället.



1 av våra övervakare/forskare ? en kvinna kanske :D
http://video.google.com/videoplay?docid=-3245046980782832257
 

Frazze

Kall om handen...
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Älvsjö/Östersund
Hoj
Hoj på dig själv du...
Mavve skrev:
2611474När solen utvidgar sig och vi brinner upp så skapas nästa perfekta förhållanden för Venus och nästa liv kommer uppstå där, tills solen slocknar.

Kruxet är ju att Venus ligger närmade solen än vad Jorden gör så om vi brinner upp så har ju Venus gjort det redan.

Men för Mars kanske?
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Smeddie skrev:
2611298 Bah .. det är ju i modern tid .. när jag var liten hade vi som hade det väl förspänt de alldeles makalösa splitspeedmodemen 1200/75!! Sen kom 2400 modemen (japp, duplex!).

Bah! Jag hade ett 300 bps modem...

Starstriker skrev:
2611427 Well. När jorden var platt fanns det bevis för att så var fallet.
Nu finns det däremot bevis på att jorden är rund, men jag tror inte på dom.

Jorden är nog ändå i själva verket platt.

Jag håller med dig.. Annars skulle vi ju ramla...
 
Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
chrilla skrev:
2611683 Religion. Visserligen tror inte alla att det är fakta, men mänskligheten kommer nog i samförstånd kunna skratta gott åt hur vidskeplig man var förr.

Eller så blir det tvärtom :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
De kommer skratta i framtiden åt hur panikslagna folket är i dagsläget åt att vi orsakar växthuseffekten. Då vet de med säkerhet (något jag vet nu) att det är jordens egna faser som påverkar klimatet och inget annat påverkar något märkbart.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top