Nu börjar snabba gatgruppen bli full, enstaka platser kvar! Långsamma gatgruppen går att köra lika fort i, där finns det ca 20 platser över i nuläget. Licens är bara halvfull.
Får jag byta fårn snabb till licens om jag skaffar endagars från svemo?
Jepp, men även utan endagars. Licens är, liksom på actionpics körningar, att betrakta som licens & "oförsäkrat" som det heter. Så det går bra att åka gathoj i licensgruppen så länge man är nåttsånär snabb.
du kan köra i licens-gruppen utan licens. Det är egentligen huvudsakligen att kallas en "oförsäkrad" grupp. Men i med att just den gruppen innehåller till huvudsaken raceförare så behövs det att de personer utan licens redan är snabba. Annars kan det komma orsaka farliga situationer.3109845finns de möjlighet menar du att åka i licens gruppen? fast man inte har licens? bara man kan tänka sig åka oförsäkrat? jag är itne me på hur du menar riktigt.
Obs !! Inlägget är inte menat att vara spydigt !!
Lite intressant att arrangören har gjort en snygg 180graders kovändning sedan körningen i maj. Då var iaf inte jag välkommen (kan iofs vara personrelaterat ) att köra i licensgruppen utan uttagen licens.
Däremot var jag välkommen 1/8 och det verkar ju gått bra då det nästan inte var några avåkningar i den gruppen.
Om man nu till körningen 1/9 tillåter "alla" på känt "snabbabilder"-vis att deltaga i den gruppen förstår jag inte varför det var stört omöjligt att deltaga för mig i maj ?
Menar inte att klaga, vill gärna att Humlan mfl fortsätter med sina mkt uppskattade arrangemang men skulle vilja få lite klarhet i hur arr resonerar.
//Peter
Nya bud från högt uppsatt delarrangör!
Har anmält och betalt in för mig själv. Anmälde också kompisen som är bortrest, "Küngen" här på forumet. Hoppas hans plats finns kvar om han betalar in 20/8?
Åfan! så det är nya bud nu. Du hade jag kunna kört den 1/8Nya bud från högt uppsatt delarrangör!
Då var man anmäld i lugn-grupp den 1/9. Funderar dock på om det hade varit smartare att ta oförsäkrad/licens gruppen? Är det mycket restriktioner i lugna gruppen, någon som vet?
/Rickard
du kan köra i licens-gruppen utan licens. Det är egentligen huvudsakligen att kallas en "oförsäkrad" grupp. Men i med att just den gruppen innehåller till huvudsaken raceförare så behövs det att de personer utan licens redan är snabba. Annars kan det komma orsaka farliga situationer.
Då var man anmäld i lugn-grupp den 1/9. Funderar dock på om det hade varit smartare att ta oförsäkrad/licens gruppen? Är det mycket restriktioner i lugna gruppen, någon som vet?
/Rickard
Finns många med licens som kör som om de var på sightseeing lap (skrev medvetet fel), så farliga situationer uppstår även med dem. Vet man med sig att man är snabb (gäller inte Mike the Bike) och man är medveten att det körs liiiite fulare så är det bara att köra i licensgruppen. Rätta mig om jag har fel Humlan!
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|