Ny bankörning på Anderstorp!

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
verkade ju inte vara någon som tröttnade sist. lika mycket folk i slutet av dan som på morgonen.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nu börjar snabba gatgruppen bli full, enstaka platser kvar! Långsamma gatgruppen går att köra lika fort i, där finns det ca 20 platser över i nuläget. Licens är bara halvfull.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Får jag byta fårn snabb till licens om jag skaffar endagars från svemo?

Jepp, men även utan endagars. Licens är, liksom på actionpics körningar, att betrakta som licens & "oförsäkrat" som det heter. Så det går bra att åka gathoj i licensgruppen så länge man är nåttsånär snabb.
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Jepp, men även utan endagars. Licens är, liksom på actionpics körningar, att betrakta som licens & "oförsäkrat" som det heter. Så det går bra att åka gathoj i licensgruppen så länge man är nåttsånär snabb.

finns de möjlighet menar du att åka i licens gruppen? fast man inte har licens? bara man kan tänka sig åka oförsäkrat? jag är itne me på hur du menar riktigt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
3109845 finns de möjlighet menar du att åka i licens gruppen? fast man inte har licens? bara man kan tänka sig åka oförsäkrat? jag är itne me på hur du menar riktigt.
du kan köra i licens-gruppen utan licens. Det är egentligen huvudsakligen att kallas en "oförsäkrad" grupp. Men i med att just den gruppen innehåller till huvudsaken raceförare så behövs det att de personer utan licens redan är snabba. Annars kan det komma orsaka farliga situationer.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Obs !! Inlägget är inte menat att vara spydigt !!

Lite intressant att arrangören har gjort en snygg 180graders kovändning sedan körningen i maj. Då var iaf inte jag välkommen (kan iofs vara personrelaterat :) ) att köra i licensgruppen utan uttagen licens.

Däremot var jag välkommen 1/8 och det verkar ju gått bra då det nästan inte var några avåkningar i den gruppen.

Om man nu till körningen 1/9 tillåter "alla" på känt "snabbabilder"-vis att deltaga i den gruppen förstår jag inte varför det var stört omöjligt att deltaga för mig i maj ?

Menar inte att klaga, vill gärna att Humlan mfl fortsätter med sina mkt uppskattade arrangemang men skulle vilja få lite klarhet i hur arr resonerar.
//Peter
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Obs !! Inlägget är inte menat att vara spydigt !!

Lite intressant att arrangören har gjort en snygg 180graders kovändning sedan körningen i maj. Då var iaf inte jag välkommen (kan iofs vara personrelaterat :) ) att köra i licensgruppen utan uttagen licens.

Däremot var jag välkommen 1/8 och det verkar ju gått bra då det nästan inte var några avåkningar i den gruppen.

Om man nu till körningen 1/9 tillåter "alla" på känt "snabbabilder"-vis att deltaga i den gruppen förstår jag inte varför det var stört omöjligt att deltaga för mig i maj ?

Menar inte att klaga, vill gärna att Humlan mfl fortsätter med sina mkt uppskattade arrangemang men skulle vilja få lite klarhet i hur arr resonerar.
//Peter

Nya bud från högt uppsatt delarrangör!:)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Har anmält och betalt in för mig själv. Anmälde också kompisen som är bortrest, "Küngen" här på forumet. Hoppas hans plats finns kvar om han betalar in 20/8?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Har anmält och betalt in för mig själv. Anmälde också kompisen som är bortrest, "Küngen" här på forumet. Hoppas hans plats finns kvar om han betalar in 20/8?

Inga problem, har man fått en bokning så ska den betalas innan den 25/8 så ska det funka. Dock är det först till kvarn med betalningen som gäller, om det blir fullbokat.
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
Då var man anmäld i lugn-grupp den 1/9. Funderar dock på om det hade varit smartare att ta oförsäkrad/licens gruppen? Är det mycket restriktioner i lugna gruppen, någon som vet?

/Rickard
 

Mange_J

Hej vad det går
Gick med
15 Apr 2004
Ort
Huddinge
Hoj
zx10r -05, Ducati 1198s
Nu har jag anmält mig. Det blir första gången på Anderstorp så det ska bli skoj.

Jag har två rookie frågor.

1. Samma fråga som flugan. Kan man övernatta i depån?
2. Uppskattad körtid från Stockholm med släp + bensträckare och fikapaus. 5tim, eller??
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Då var man anmäld i lugn-grupp den 1/9. Funderar dock på om det hade varit smartare att ta oförsäkrad/licens gruppen? Är det mycket restriktioner i lugna gruppen, någon som vet?

/Rickard

Inga restriktioner som gäller speciellt för lugn grupp. Det handlar om tempo. I Licens går det undan! I Snabb grupp så ska man helst ha kört några ggr på bana. Varierande tempo från högt till medel. Lugn grupp, lite lugnare tempo inte samma "stress".
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
du kan köra i licens-gruppen utan licens. Det är egentligen huvudsakligen att kallas en "oförsäkrad" grupp. Men i med att just den gruppen innehåller till huvudsaken raceförare så behövs det att de personer utan licens redan är snabba. Annars kan det komma orsaka farliga situationer.

Finns många med licens som kör som om de var på sightseeing lap (skrev medvetet fel), så farliga situationer uppstår även med dem. Vet man med sig att man är snabb (gäller inte Mike the Bike) och man är medveten att det körs liiiite fulare så är det bara att köra i licensgruppen. Rätta mig om jag har fel Humlan!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Då var man anmäld i lugn-grupp den 1/9. Funderar dock på om det hade varit smartare att ta oförsäkrad/licens gruppen? Är det mycket restriktioner i lugna gruppen, någon som vet?

/Rickard

Den som håller i handtaget är den som bestämmer hur fort man kör. Restriktionerna är samma som i de andra grupperna: Kör om med hänsyn, helst på yttern, knö dej inte, tacklas inte, klotar du kommer vi med skamkärran och ambulansen. Kort sagt; kör med insidan. Det gäller även licens och snabb grupp!
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Finns många med licens som kör som om de var på sightseeing lap (skrev medvetet fel), så farliga situationer uppstår även med dem. Vet man med sig att man är snabb (gäller inte Mike the Bike) och man är medveten att det körs liiiite fulare så är det bara att köra i licensgruppen. Rätta mig om jag har fel Humlan!

Jag gillar ditt resonemang och tycker det är i stora drag helt rätt. Jag undrar bara vem som ska bestämma om man passar i licens i stället för snabb grupp bland gatåkare?

Är det var och en som kör som skall avgöra? Finns det inte en ganska uppenbar risk att det kommer personer som klart kommer köra över sin förmåga? Jag skulle ju ogärna lämna en lucka på insidan efter rakan på anderstorp om jag inte trodde att personen som kör om på insidan inte har koll. Det är en fröjd att bli omkörd av förare som är betydligt snabbare som Oscar, Don-Q etc.... Anledningen till att man litar på folk i licensgrupp är att de har betydligt mer vana....

Jag skulle ogärna ha en på insidan vars enda mål kanske är att köra om en licensare för att sedan kunna skryta över detta vid korvmojjen..... Risken finns att det bli betydligt mer "high-chaparall" körning? Eller överdriver jag bara?

Gathojar med eller utan licens är helt ok för din men jag ser gärna att det inte bara ska va att anmäla sig till en licensgrupp om man inte har en licens....

Sen finns scenariot att den personen som inte fick plats i lugna gruppen för den var full och även den snabba, anmäler sig till licens bara för att få köra.

Finns säkert fler aspekter på det hela men var lite av mina tankar.

/Urban
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top