Nr:18
Snabbare än Don Queer
Jag gillar ditt resonemang och tycker det är i stora drag helt rätt. Jag undrar bara vem som ska bestämma om man passar i licens i stället för snabb grupp bland gatåkare?
Är det var och en som kör som skall avgöra? Finns det inte en ganska uppenbar risk att det kommer personer som klart kommer köra över sin förmåga? Jag skulle ju ogärna lämna en lucka på insidan efter rakan på anderstorp om jag inte trodde att personen som kör om på insidan inte har koll. Det är en fröjd att bli omkörd av förare som är betydligt snabbare som Oscar, Don-Q etc.... Anledningen till att man litar på folk i licensgrupp är att de har betydligt mer vana....
Jag skulle ogärna ha en på insidan vars enda mål kanske är att köra om en licensare för att sedan kunna skryta över detta vid korvmojjen..... Risken finns att det bli betydligt mer "high-chaparall" körning? Eller överdriver jag bara?
Gathojar med eller utan licens är helt ok för din men jag ser gärna att det inte bara ska va att anmäla sig till en licensgrupp om man inte har en licens....
Sen finns scenariot att den personen som inte fick plats i lugna gruppen för den var full och även den snabba, anmäler sig till licens bara för att få köra.
Finns säkert fler aspekter på det hela men var lite av mina tankar.
/Urban
Sunda synpunkter, men de som bara är med i licensgruppen för att bromsa om nån och skryta vid korvmojjen är självsanerande. Dom slår sej minst lika illa som alla andra. Scenariot med full långsam grupp faller också, då licensgruppen också börjar fyllas på.
Självklart är det var och en som avgör i vilken grupp man ska köra! Vi kan väl inte sitta och seeda förarna efter hur många banåkningar dom kört? Jag känner ungefär 25% av folket, och dom har anmält sej i den grupp jag förväntat mej. Resten, får man väl anta, vet väl själva hur snabba eller långsamma dom är?
Hur ser platstillgången ut i grupperna? När stänger ni bokningen?
/ Micke
Ska summera platsantalet ikväll, bokningen stängs senast den 25/8.
Last edited: