Ny bankörning på Anderstorp!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Jag är så nojd med att ha kört om dig :yoparty :yoparty

Den sämst arrangerade dagen av Het jag varit på. Jag tycker ni har varit tydligare på förargenomgången tidigare. Maten var i underkant, men vad jag förstår var det inte Het som stod för den. 2,25% Cider?! :fyllisar
Att inte gullflagg kom upp när sopsäcken blåste av banan är ju urkass, flaggvakten stod som förstenad samtidigt som en tjej försökte springa fram för att lösa problemet (såg det ut som).
Utöver det så är jag mycket nöjd, mycket körning blev det :tummenupp

Vad var det som var så sämst? Maten var som du skrev inte vi som ordnade, vi tog bara beställningar för leveransen. Ska dock påpeka detta för de som levererade:tummenupp
Vad var det som var otydligt på förargenomgången?

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Vad var det som var så sämst? Maten var som du skrev inte vi som ordnade, vi tog bara beställningar för leveransen. Ska dock påpeka detta för de som levererade:tummenupp

Nu är jag inte speciellt upprörd, men delger lite reflektioner...
Jag tog inte del av den kulinariska anrättningen på andra våningen så den kan jag inte uttala mig om, men informationen om "schemat" under dagen kunde varit tydligare.
#1. Bryter vi för lunch eller inte ?
#2. Är det 30 minuterspass hela dagen ?
#3. Skall det slås ihop grupper eller inte, alternativt öppen depå ?. Dessa frågor besvaras ju naturligtvis bäst genom ett extra förarmöte.
#4. ALLA andra bandagar jag varit på så flaggar man av om någon åker av, i synnerhet om vederbörande står i bollhavet efter långa rakan :confused: känns det berättigat att bärga denne innan fortsatt körning. Igår gick ett fåtal in och resten stannade ute då det inte flaggades (antar jag då jag stod i depån...).

Tackar för en grym dag med mycket åka i licensgruppen där folk höll sig på hjulen, även de som åkte av...

//Peter

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
en kanon dag !!!

Tackar för en kanon dag !!!
själv putsade ,eller skall jag säga huggde till på min personbästa tid 1:38,38 !!!:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Kan bara instämma, som alltid bra dagar från Humlan o Skalman! :tummenupp

Putsade även mitt personbästa, men var inte i trakterna av Spyans direkt :näsblod

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Första gången på anderstorp vilken störtskön bana, hade en svinkul dag:tummenupp Sen var det ju lite sådär roligt att bli omkörd med skjuts:D

Vart hittar man bilder?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Helt ofattbart att Robban fick en bild med sig själv och vackra Sussie!!!:mad: Det är dock en liten tröst att hon ser sur ut på bilden...

;) Du kom faktiskt också med på bild med henne, men ni ser lite avslagna ut bägge två!

Bifogat

• IMG_0490 (Medium).jpg
    IMG_0490 (Medium).jpg
    63.3 KB · Visningar: 131

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R

Ni sa, om inte jag uppfattade er fel, att om de inte var nåt problem med avåkningen, så skulle vederbörande få vänta på hämtning till slutet passet. Jag kanske inte är rätt person att bedömma, men för det mesta blev det flagg och ibland inte. Ännu tråkigare att snabb grupp blev väldigt drabbad med endast ett pass utan avbrott. Enligt erat mejl dagarna innanskule det vara lunchuppehåll under dagen, vilket inte hände, iofs positivt. Men hade kunnat vara bra att veta tidigare. Övergång till 20-minuterspass??? När varför?? ingen info iaf, fick kört typ två varv innan och två varv efter avbrottet i det passet. Sen tidigare när folk har gjort bort sig på banan...typ springer över banan efter långrakan:huvet så har ni haft extra förarmöte...inget denna gång. Och sopsäcken tål ju att nämnas igen. Sen var det ett tillfälle för lugn grupp som det rödflaggades, och efter att nästan hela gruppen kommit förbi och in i depån så var det helt plötsligt grönt igen. Vad berodde andra rödflaggningen i första snabba passet på? Jag åkte in i depå och satte på däckvärmarna för att det var så få minuter kvar. Jag såg ingen avåkning längs banan på hela varvet. Och en BIL på banan??? Den har ingen av oss betalat för. Oavsett om det bara var ett varv. Kunnde ni tagit i slutet på dagen.
Är det något mer ni undrar?

Mvh Fredrik

mountain

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -07
Bra arr.

Synd att jag inte kunde se det själv! Här är ett par bilder till! :)

Anmälde mig i lugn grupp och kunde konstatera att det var rätt. Då banans längd är sådan att de få gånger man kommer ikapp (25-30 stycken utspritt på 4 km=ingenting) någon/några så kunde man relativt lätt köra om dessa i någon av kurvorna. Sedan ett stort plus till gruppens deltagare som alla höll sig på hjulen!

:va Tycker att man kunde aviserat bättre med flaggorna! Skulle vi ut i depå eller.......inte och flaggar man för depå så skall, ta mig f.n, alla uti depå.
:dummer Förarmöte innan = livsviktigt = vara allvarlig och betona riskerna (möjligheterna ser alla ändå).

:tummenupp Maten goden, tiderna för körning hölls, bra att inte bryta för lunch.

Redan anmäld till 1/9:e och hoppas på lika bra arr.

Tony.

Lappen333

#333 dBK Racing
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
BMW s1000r-15
Hej alla och tack för en kanondag! Ni höll er på hjulen ovanligt bra :)

Ni som stod och fotade lite här och var får väldigt gärna lägga upp bilderna nånstans på nätet. Av speciellt intresse är bilder på när jag skjutsar runt Sussie och Oscar på en blå gixxer1000. Är så fenomenalt nöjd med knäskrap med skjuts ;)

Tack för en Kanon dag!!!
Men jag måste säga att det va nära till repet när du blåste om eller ska jag säga ni två kanske:tummenupp

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Ni sa, om inte jag uppfattade er fel, att om de inte var nåt problem med avåkningen, så skulle vederbörande få vänta på hämtning till slutet passet. Jag kanske inte är rätt person att bedömma, men för det mesta blev det flagg och ibland inte. Ännu tråkigare att snabb grupp blev väldigt drabbad med endast ett pass utan avbrott. Enligt erat mejl dagarna innanskule det vara lunchuppehåll under dagen, vilket inte hände, iofs positivt. Men hade kunnat vara bra att veta tidigare. Övergång till 20-minuterspass??? När varför?? ingen info iaf, fick kört typ två varv innan och två varv efter avbrottet i det passet. Sen tidigare när folk har gjort bort sig på banan...typ springer över banan efter långrakan:huvet så har ni haft extra förarmöte...inget denna gång. Och sopsäcken tål ju att nämnas igen. Sen var det ett tillfälle för lugn grupp som det rödflaggades, och efter att nästan hela gruppen kommit förbi och in i depån så var det helt plötsligt grönt igen. Vad berodde andra rödflaggningen i första snabba passet på? Jag åkte in i depå och satte på däckvärmarna för att det var så få minuter kvar. Jag såg ingen avåkning längs banan på hela varvet. Och en BIL på banan??? Den har ingen av oss betalat för. Oavsett om det bara var ett varv. Kunnde ni tagit i slutet på dagen.
Är det något mer ni undrar?

Mvh Fredrik

Du är hjärtligt välkommen och diskutera dessa incidenter på plats nästa gång istället för att sprida skit bakom tangentbordet.
Orsaken till avflaggningarna har jag inte protokollfört, så jag vet inte vad som hände den aktuella avflaggningen du menar. Dock är det så att vi flaggar av om nån står illa till utmed banan. Detta gjordes vid ett antal tillfällen under dagen. Att det blir många avflaggningar i snabba gatgruppen kan jag hålla med om, men säg mej; Är det arrangörens fel eller dom som kör? Se till att hålla er på hjulen så kan vi köra mycket mer!:tummenupp

Bilen på banan hade ett specifikt syfte. Den kollade ett misstänkt oljespill. Det slipper du betala för, det varvet....

Avflaggningen som gick från röd till grön flagg när alla kommit in i depån var en avåkning som inte behövde bärgas. Fel eller rätt? Beror på om man är den olyckliga kille som står i opelkurvan eller den som kör på rakan....

Övergång till 20 minuterspass blev det den sista timmen för att alla skulle få köra lika mycket.

Om nån springer över banan i slutet av rakan ska vi självklart ha ett extramöte om det, inget annat är möjligt. Men det förutsätter en viktig detalj: Vi fick inget veta! Vi kan inte se allt som händer utmed banan. Det fanns dessutom ett antal fotografer som gick lite överallt utan att ens fråga om det var OK, svårt att stoppa en sån självmordskandidat...

Som sammanfattning kan jag säga att ska du kritisera så självklart gör gärna det! Det hade dock varit enklare att reda ut dina synpunkter på plats istället för dagen efter.
//Killen som arrangerar bankörningar för en massa folk och hinner köra 15 varv själv:gnissla

Hur ser platstillgången ut för denna bandag då?

Ser bra ut änsålänge. Gott om plats i alla grupper:tummenupp

Last edited:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Kanon dag

Jag är riktigt nöjd med dagen och det runt omkring. Min första bandag blev en succé, hojen höll, jag höll mig på banan och maten smakade bra.

Tack för det Humlan!

/J

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Skit oxå, jag glömde provköra din hoj:gnissla

Blir garanterat fler gånger på Anderstorp för mig och eftersom hojen höll så är det bara att ta det nästa gång. Kan bara säga att det var skönt att knappa in eller dra ifrån radfyror på rakan:D , det enda stället jag tordes gasa ordentligt på iofs....:näsblod men men.......fler dagar och lite tips så kanske man kan bli liiite snabbare.

/J

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Tyckte dag var riktigt bra, fick till några av mina faktiskt skönaste varv på bana någonsin (har visserligen bara kört 7 gånger totalt någonsin) men en massa av det som jag fått lära mig på SMC:s sporthojskurser föll på plats, att dundrade igenom hela Opel-kurvan med knäskrap är faktikst riktigt bra.

Den feedback jag har är huvudsakligen positiv, mkt köra, hann nog en 28 mil. Maten var shysst (men ska ni anlita samma kök, så be dem skippa cidern). Sen är ju frågan om man ska köra 20 eller 30 min pass (först kändes 30 min för länge och sedan kändes 20 min för kort...man är ju lite velig av sig...:D )

Långsam grupp var ju förskonad från krascher. Tyckte nog det flaggades av bra, dock tänk på att vifta lite mer med flaggan...syntes lite dåligt ibland.

Hade jag bara kunnat komma loss hade jag kört med er igen den 1/9 (lite dyrt är det, men för er som undrar så jag hinner normalt en 18-20 mil på en vanlig dag typ på Kinnekulle eller Sveistad som ska jämföras med gårdagens 28). Syns nästa år:tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0